۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۸۵۴۴۷
عمار حکیم:

ساخت یک کشور مقتدر مؤثرترین راه حل مشکلات عراق است

ساخت یک کشور مقتدر مؤثرترین راه حل مشکلات عراق است
رهبر جریان حکمت ملی در دیدار جمعی از بزرگان قبایل عراق در شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین به تبیین اهمیت قبایل در حفظ جامعه و فیصله دادن به درگیری های لاینحل پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی امروز یکشنبه در دیدار جمعی از بزرگان قبایل عراق در شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین بر اهمیت ارتباطات و ادامه دیدارها بین همه طرف ها به دلیل دارا بودن پیام اجتماعی پرمحتوای آن تاکید و ضمن تمجید از نقش قبایل عراق، به تبیین اهمیت قبایل در حفظ جامعه و فیصله دادن به درگیری های لاینحل پرداخت.

وی با بیان اینکه قبایل عراق علی رغم تلاش های برخی رژیم ها برای بازیچه قرار دادن آنها، پایبند و منسجم باقی مانده اند، به اهمیت ساختن هویت عراقی فراگیر به عنوان خیمه ای برای همه هویت های فرعی در عراق اشاره کرد و افزود: چنین هویت جامعی با حفظ هویت های فرعی و اجازه دادن به آنها برای ابراز وجود تقویت می شود.

حکیم با تاکید بر اهمیت مدیریت تنوع موجود در عراق و با بیان اینکه این موضوع منبع غنای آن است، افزود: ما به همه اقشار جامعه عراق نیاز داریم تا پل های عراق به سمت همتایان خود در سراسر منطقه و جهان گسترش یابد.

وی ادامه داد: عراق امتی است که ملل مختلف را در چارچوب عراق یکپارچه گرد هم می آورد و منطق این امت، یک منطق قرآنی است که اساس آن شناخت همدیگر و تکامل در سایه احترام به هویت های فرعی و حاکمیت قانون است.

رئیس نیروهای ملی عراق با تاکید بر لزوم پشت سرگذاشتن اختلافات و غرق نشدن در حوادث گذشته و حرکت از حال به سوی ساخت آینده، بر تفاوت قائل شدن بین منطق دولت و منطق بی دولتی تاکید کرد.

حکیم با اشاره به لزوم سرمایه گذاری روی خوانش های مثبت بین المللی و منطقه ای از اوضاع عراق، اظهار داشت: ساخت دولت مقتدر موثرترین راه همه مشکلات عراق است.

وی به مشارکت آگاهانه و گسترده و موثر در انتخابات فراخواند و بر مسئولیت پذیری همگانی در قبال تغییر تاکید و بیان کرد: تغییر تدریجی است و مشارکت گسترده در انتخابات بیانگر مشروعیت نظام سیاسی است./۹۸۸/

منبع: الفرات

ارسال نظرات