۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۶۸۵۴۵۰
جامعه مدرسین در پیامی تاکید کرد؛

جنگ مذهبی در افغانستان، فتنه جدید استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل

جنگ مذهبی در افغانستان، فتنه جدید استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل
جامعه مدرسین اعلام کرد: مردم افغانستان، رهبران سياسی و طالبان بدانند رفتن به سوی جنگ مذهبی، فتنه جديد جبهه استکبار جهانی، صهيونيسم بین‌الملل و ايادی دست‌نشانده آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جامعه مدرسين حوزه علميه قم، پیرامون تحولات اخیر در افغانستان بیانیه مهمی را صادر کرده است. 

متن بیانیه به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحيم
قال الله تعالي في کتابه الکريم: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ(آيه ۲۰۰ سوره آل عمران)


جامعه مدرسين حوزه علميه قم از منظر اهتمام به امور مسلمين و انجام وظيفه شرعي با حساسيت ويژه تحولات جاري در افغانستان را پيگيري مي کند، نگراني‌هاي مشفقانه دلسوزان و بزرگان به ويژه مراجع عظام تقليد (حفظهم الله) را ارج مي‌نهد و بر نکات زير تأکيد مي نمايد:

1. مکر، فريب، شيطنت، تجاوز و اشغالگري آمريکاي جنايتکار و همراهي ايادي و گروه هاي وابسته و نوکران خودفروخته آن، ريشه همه جنايت ها، شرارت ها، ناامني‌ها، عقب ماندگي ها، مشکلات و بحران هاي افغانستان مظلوم است.
2. مقاومت ملت دلاور افغانستان پس از بيست سال اشغالگري، آمريکا را وادار به عقب نشيني، پايان اشغال و خروج مفتضحانه و ذليلانه و تحقيرآميز از افغانستان نمود. اين شکست تاريخي، فتح و ظفري شکوهمند براي همه ملت­‌هاي مقاوم منطقه و ملت عزيز افغانستان است.
3. آمريکا که در حال خروج نظامي از افغانستان است، در پس پرده به دنبال گسترش افراط‌گرايي و ايجاد جنگ فرقه اي و مذهبي و بروز ناامني و بي ثباتي داخلي در افغانستان است. اکنون آمريکا سعي دارد با کارشکني در روندهاي مختلف مذاکرات و گفت‌وگوهای بين الافغاني از جمله روند مذاکرات افغاني– افغاني تهران، تلاش ها براي برقراري صلح پايدار در افغانستان را به سمت ناکامي ببرد و فضا را براي ادامه حضور خود از طرق ديگر در افغانستان مهيا و نقشه هاي شوم خود عليه ملت هاي مظلوم مسلمان به ويژه ملت مظلوم افغانستان را اجرايي کند.
همان‌طور که مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه‌ای دام ظله الوارف در پيام مهم چند روز گذشته خود به مناسبت مراسم حج اشاره فرمودند، مردم افغانستان بايد مراقب شيطنت و جنگ نرم آمريکا بوده و براي مقابله با اين شيطان بزرگ آماده باشند.
4. لازم است تمام طرف هاي افغانستاني در تصميمات خود بر پايه عدالت و انصاف در حق همه افغانستاني ها و با عنايت به تنوع قومي و مذهبي اين کشور برخورد نموده و حق عموم مردم اعم از زن، مرد و کودک و جوان در اين تصميمات لحاظ گردد. همچنين به اين موضوع توجه داشته باشند که سعادت آن‌ها در عدم دخالت خارجي ها از جمله آمريکايي ها در روند مذاکرات داخلي آن‌هاست و هرگونه دخالت آمريکايي ها سرنوشتي شوم و تاريک براي مردم مظلوم افغانستان رقم خواهد زد.
5. بهترين مسير براي مذاکرات بين الافغاني، قرار دادن قطار اين مذاکرات بر ريل اصول و ارزش هاي اسلامي و بر پايه عقلانيت، حکمت، اخلاق، عدالت، مدنيت؛ مصلحت، عزت و وفاي به عهد است.
6. همه مردم افغانستان، رهبران سياسي اين کشور و گروه طالبان بايد به اين نکته توجه داشته باشند که رفتن به سوي جنگ مذهبي، فتنه جديد جبهه استکبار جهاني، صهيونيسم بین‌المللی و ايادي دست‌نشانده آن‌ها است و همه‌ي اطراف بايد با نگاه راهبردي به مسئله تقريب بين مذاهب اسلامي و احساس مسئوليت براي پيوند ميان مسلمانان افغانستان، مبارزه مشترک و متحد با جريان هاي تکفيري، افراطي و تفرقه انگيز با حفظ روابط مسالمت آميز با کشورهاي همسايه را در دستور کار خود قرار دهند.
از خداوند متعال امنيت، آسايش، استقلال، آزادي، صلح پايدار، پيشرفت، عدالت، عزت و پيروزي همراه با اتحاد را براي امت اسلامي و ملت مسلمان افغانستان مسألت مي نماييم.


والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
سید هاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای عالی جامعه مدرسين حوزه علميه قم

 

ارسال نظرات