۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۶۸۵۴۵۷
امام جمعه موقت کرمانشاه:

اطلس جامع شهدای کرمانشاه تهیه شود / لزوم تکریم خانواده های شهدا

اطلس جامع شهدای کرمانشاه تهیه شود / لزوم تکریم خانواده های شهدا
کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: متولیان امر کانون های ویژه دینی و فرهنگی را برای خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در استان کرمانشاه مهیا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی امروز در دیدار جمعی از خانواده های شهدای کرمانشاه که به مناسبت دهه امامت و ولایت برگزار شد، اظهار داشت: شهدا را می توان پایه ها و ستون های این انقلاب و نظام اسلامی دانست.

امام جمعه موقت کرمانشاه تاکید کرد: شهدا و رزمندگان اسلام در حساس ترین برهه تاریخی از انقلاب اسلامی به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و با نثار جان خود اقتدار و امنیت را به این سرزمین هدیه دادند.

این عالم کرمانشاهی با اشاره به اینکه شهدا حق بسیار بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند، بیان داشت: شهیدان بدون هیچ چشم داشتی و تنها به خاطر دفاع از انقلاب، اسلام و ناموس ایرانی در مقابل دشمن بعثی تا دندان مسلح ایستادند و بعد از گذشته سالیان سال هنوز یاد دلاورمردی این عزیزان در ذهن ها ماندگار است.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی با اشاره به لزوم رسیدگی به مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جایگاه والای خانواده معظم شهدا می فرمایند «بازماندگان شهدای عزیزمان و بیش از همه، مادر و پدر و همسر و فرزندان شهیدان، در شأن و ارزش الهی، بلافاصله پشت سر شهیدان عالی‌ قدر قرار دارند».

امام جمعه موقت کرمانشاه تصریح کرد: بنابراین با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی باید در حفظ و کرامت خانواده های شهدا نهایت تلاش را داشته باشیم، زیرا این عزیزان بهترین و با ارزش ترین ثروت خود که همان فرزندانشان بود را برای دفاع از این انقلاب فدا کردند که این کار کمی نیست که بتوان به آسانی از کنار آن گذشت.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر ضرورت ساماندهی خانواده های شهدا و ایثارگر در قالب کانون های فرهنگی و مذهبی، عنوان داشت: از مسؤولان و متولیان امر درخواست داریم که بستر ایجاد کانون های ویژه برای خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و ... را در استان کرمانشاه مهیا کنند تا بتوانیم گوشه ای از بزرگی و منش این عزیزان را جبران نماییم.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: موضوع دیگری که در سال های اخیر برخی از دغدغه مندان جبهه و جنگ بدان اشاره داشته اند، تهیه و تکمیل یک اطلس و کتابنامه جامع درباره شهدای این استان است، زیرا به عینه می بینیم که برخی از شهدا هنوز نامشان در انظار و افکار عمومی گمنام است که این امر شایسته شهیدان ما و در شان خانواده های معظم شهدا نبوده و نیست.

امام جمعه موقت کرمانشاه خاطرنشان کرد: کرمانشاه بیش از 9800 شهید در طول 8 سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، این عزیزان در زمان حیات خویش برای خود یک شخصیت والا و انسانی داشتند که امروز وظیفه داریم که سیره و منش این رزمندگان و دلاورمردان را به هر نحو ممکن دوباره زنده کنیم تا برای نسل های جوان یک الگو و اسوه کامل دینی و انقلابی باشند./1400/پ202/

ارسال نظرات