۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۸۵۴۷۱
غدیر ندایی برای وحدت جهان اسلام (۱۲)؛

غدیر و پیام غایی انبیا

غدیر و پیام غایی انبیا
حجت الاسلام حق جو گفت: ۲۳ سال تبلیغ پیامبر اسلام متکی به ابراز سخن خداوند به جامعه در روز عذیر بود و عدم بیان امر خدا مساوی با تکمیل نکردن رسالت پیامبر است.

حجت الاسلام محمد حسین حق جو عضو مجمع نمایندگان طلاب در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع پیام و اهداف عید غدیر گفت: خداوند بزرگ و متعال در آیه ۳ سوره مائده قرآن کریم می فرماید؛ الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن دِينِكُمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينا ولایت و تبعیت مردم از ارزش ها و مبارزه با ضد ارزش ها یکی از اهداف خلقت آفرینش است.

وی افزود: خداوند ۱۲۴ هزار پیامبر را برای هدایت جامعه همراه با نعمت های مادی و معنوی برای عروج و کمال بشر نازل کرد و کسی که بخواهد این مسیر را طی کند و به مدیریت همه جانبه برسد باید دارای سه خصلت ۱_ عصمت ۲_ علم لدنی ۳_اعجاز باشد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب بیان کرد: اگر این سه ویژگی ذکر شده در یک مدیر و مدبر نباشد نمی تواند به اهداف خلقت برسد زیرا با وجود عادل، عالم و معطمن بودن خداوند راه رسیدن به کمال داشتند این سه ویژگی مطرح شده است به این خاطر خداوند متعال پیامبران و کتب آسمانی را بر بشریت نازل کرد و بعد از پیامبران اوصیایی را مانند امیرالمونین فرستاد که کامل کننده راه انبیا باشند.

حجت الاسلام حق جو مطرح ساخت: خداوند در روز غدیر خم خطاب به پیامبر فرمود؛ يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ، ای پیغمبر، آنچه از خدا بر تو نازل شد به خلق برسان که اگر نرسانی تبلیغ رسالت و اداء وظیفه نکرده‌ای، و خدا تو را از شر مردمان محفوظ خواهد داشت، و دل قوی دار که خدا کافران را به هیچ راه موفقیتی راهنمایی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: ۲۳ سال تبلیغ پیامبر اسلام متکی به ابراز سخن خداوند به جامعه در روز عذیر بود و عدم تکمیل این امر خدا مساوی با تکمیل نکردن رسالت پیامبر می باشد که پیامبر اسلام سخن خداوند را خطاب به حاضرین غدیر اعلام کرد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب ابراز کرد: در روز غدیر پیامبر جمعیت چند هزار نفری را گرد خود جمع کرد و به تعریف و تمجید از امیرالمومنین پرداختند که در دعای ندبه امام صادق بخشی از اوصاف آن حضرت مطرح شده است که این موارد گویای آن است که امیرالمومنین بهترین وصی و ولی پیامبر می باشد و می تواند هدف رسالت را انبیا الهی را به اتمام برساند.

حجت الاسلام حق جو گفت: هدف غدیر تکمیل کردن پیام غائی انبیا می باشد که مبحث غدیر در زندگی انسان می توانند روشن کننده راه جوامع بشری باشد و راهی برای رسیدن به احیای ارزش ها، نابودی ظلم و ستم، آگاهی مردم به ارزش ها و تقویت و ارتقای عقل مردم قرار بگیرد.

سینا ریاحی
ارسال نظرات