۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۸۵۳۰۹

ماراتن آموزشی رقابت غدیر آغاز شد

ماراتن آموزشی رقابت غدیر آغاز شد
مسابقه بزرگ غدیر1400، با عنوان ماراتن آموزشی رقابت غدیر( ساخت نرم افزار داستان تعاملی) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مسابقه بزرگ غدیر1400، با عنوان ماراتن آموزشی رقابت غدیر( ساخت نرم افزار داستان تعاملی) آغاز شد، آخرین مهلت ثبت نام 10 مرداد1400 و آخرین مهلت ارسال آثار تا 12 مردادماه می باشد.

نحوه ثبت نام و شرکت در مارتن:
1. شرکت در این ماراتن برای تمامی علاقمندان بلامانع می باشد
۲. ثبت نام از طریق عضویت در سامانه خوشه پلاس می‌باشد.
۳. در هنگام درخواست خروجی در سامانه اپ ساز خوشه پلاس باید ماراتن غدیر را انتخاب نمایید
۴. پس از دریافت نسخه نهایی از سامانه اپ‌ساز خوشه باید محصول خود را در توپ مارکت منتشر نمایید و در قسمت دسته بندی، غدیر را انتخاب نمایید.
۵. پس از انتشار محصول در توپ مارکت «با شرایط بند ۴»، اپ توسط داواران بررسی و نتیجه در شبکه‌های اجتماعی شتاب منتشر خواهد شد.

جوایز مسابقه به ترتیب نفر اول 1/500/000تومان، نفر دوم 1/000/000تومان، نفر سوم 700/000 تومان، 5 جایزه 200هزار تومانب و 5 جایزه 100 هزار تومانی می باشد.

داستان تعاملی چیه؟
داستان تعاملی، یا کتاب داستان تعاملی، یک قالب رسانه‌ای جدید است که تولید آن از سال ۲۰۰۷ با تولید اولین تلفن همراه هوشمند آغاز شده…
قدم اول: داستان
نوشتن داستان برای کودکان، مراحلی دارد که حذف هر کدام از آن‌ها به اثر نهایی ضربه خواهد زد. در این بخش با گام‌هایی که یک نویسنده‌ برای نوشتن داستان کودک برمی‌دارد،  آشنا می‌شوید: ازانتخاب موضوع و ایده‌یابی گرفته تا فضاسازی، دیالوگ‌نویسی و بازنویسی و ارائه‌ی نهایی.

قدم دوم: تصویری سازی

تصویرسازی برای کتاب‌های کودک، مرحله‌ای اساسی از تولید اثر است. چون بچه‌ها پیش از آن که نوشته را بخوانند یا بشنوند، تصویر را می‌بینند. در این بخش یاد می‌گیرید چه‌طور داستانتان را تصویرسازی کنید تا هم برای بچه‌ها جذاب باشد و آن‌ها را پای خواندن یا شنیدن داستان بنشاند و هم به فهمیدن بهتر داستان کمک کند.

قدم سوم: گویندگی و جلوه های شنیداری

مهم‌ترین تفاوت کتاب داستان تعاملی با کتاب داستان مکتوب و چاپ‌شده، ویژگی شنیداری آن است. در این قالب رسانه‌ای، داستان را برای بچه‌های می‌خوانیم و جلوه‌های شنیداری و موسیقی متن به آن اضافه می‌کنیم. در این بخش، علاوه بر آموزش مختصر گویندگی و صداگذاری، با منابع و نرم‌افزارهای مناسب برای این کار آشنا می‌شوید.

قدم چهارم: ساخت اپ

قدم چهارم و آخر در ساخت نرم افزار داستان تعاملی کار با سامانه خوشه پلاس است. در این سامانه مطابق با آموزش های ارائه شده تصاویری که نقاشی کردین و یا طراحی کردین به همراه صدا هایی که ضبط کردین رو به سامانه میدین و خروجی apk میگیرین. به همین سادگی….
فقط یادتان باشه باید به ازای هر عکس یک صدا هم به سامانه بدین.

علاقمندان جهت شرکت در مسابقه به این لینک مراجعه کنند.

ارسال نظرات