۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۳۹۹۴۸

تا به اکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر در حال استفاده از نرم افزار "استاد مطهری" هستند

تا به اکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر در حال استفاده از نرم افزار
دبیر اجرای مسابقات کتاب‌خوانی بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان از نرم‌افزار "استاد مطهری" می‌گوید.

به گزارش خبرگزاري رسا، شهید مرتضی مطهری، متولد ۱۳ بهمن ۱۲۹۸، روحانی شیعه، استاد فلسفه اسلامی و کلام اسلامی و تفسیر قرآن و از نظریه‌پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود. در ادبیات جمهوری اسلامی ایران از او به عنوان "معلم شهید" یاد می‌شود. امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران علاقه زیادی به او داشتند تا آن‌جایی که پس از شهادت وی فرمودند: «فرزند عزیزی را که پارهٔ تنم و حاصل عمرم بود، از دست دادم».

اکنون مدتی است که نرم‌افزاری با نام "استاد مطهری" توسط بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری تولید شده است. این نرم‌افزار شامل کتب و نوشته‌های بسیاری از این شهید بزگوار است. دریچه فناوری باشگاه خبرنگاران جوان با مطهر پارسا، دبیر اجرای مسابقات کتابخوانی بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری، مصاحبه کوتاهی داشته و از وی درباره این نرم‌افزار سوالاتی پرسیده است. در این مصاحبه سعی شده است که به ساختار این نرم‌افزار و سوالاتی مانند تعداد کاربران، بودجه ساخت و موارد این چنینی پرداخته شود.

تا به اکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر در حال استفاده از نرم افزار

در ادامه مصاحبه انجام شده با مطهر پارسا را مطالعه می‌کنید:

لطفا خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید. سمت شما در این پروژه چیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم بنده مطهر پارسا، دبیر اجرای مسابقات کتابخوانی بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری هستم.

لطفا توضیحاتی درباره پروژه ساخت نرم‌افزار استاد مطهری برای مخاطبان ما ارائه نمائید.

در حقیقت به مناسب یکصدمین سالگرد ولادت استاد مطهری که مصادف با سیزدهم بهمن امسال و چهلمین سالگرد ایشان است در راستای توسعه و ترویج آثار و نظرات ایشان این نرم افزار منتشر شده است. بخشی از مبنای این برنامه سخن مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند من معقتد هستم قسمت عمده‌ای از مبانی نظام انقلاب اسلامی مبتنی بر تفکرات استاد مطهری است.

.

نرم افزار استاد مطهری حاوی چه مطالبی است؟

این نرم‌افزار که با عنوان برنامه استاد مطهری از آن یاد می‌شود حاوی تمامی آثار استاد مطهری که ۱۲۳ جلد از کتب منتشر شده توسط ایشان هست به علاوه ۲۱ جلد آثار قلمی ایشان که به صورت کتاب صوتی منتشر شده و توسط گویندگان توانا به اجرا درآمده و ۵۷۰ جلسه از سخنرانی‌های ایشان به همراه امکان جستجو در نر‌م‌افزار و در تمامی آثار استاد مطهری فراهم شده داخل این برنامه است. همچنین کلیه بخش‌های این نرم‎‌افزار به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

چند نفر در ساخت این نرم‌افزار مشارکت کرده‌اند؟

تولید این نرم‌افزار کار بسیار باارزشی است که توسط یک تیم مهندسی ۱۵ نفره انجام شده و حدود یکسال هم زمان برده است.

.

(تصاویری از محیط نرم‌افزار استاد مطهری)

بودجه ساخت این نرم افزار چقدر بوده و از چه طریقی تامین شده است؟

هزینه‌های تولید این نرم‌افزار بالغ بر چهار صد میلیون بوده که قسمت عمده‌ای از آن توسط خیرین و کسانی که به مکتب استاد مطهری علاقه‌مند بوده‌اند تامین شده است. همچنین قسمت جزئی از آن از خود منابع مالی بنیاد علمی و فرهنگی استاد مطهری تامین شده است.

کاربران چگونه می‌توانند به این نرم‌افزار دسترسی داشته باشند و هم‌اکنون چند کاربر در حال استفاده از آن هستند؟

این برنامه هم به راحتی از طریق سایت Motahari.ir در اختیار همگان قرار گرفته و هم در فروشگاه‌های برنامه‌های گوشی قرار دارد و همه بزرگواران می‌توانند از آن استفاده کنند. تا به امروز نیز چیزی در حدود ۱۰۰ هزار نفر در حال استفاده از این نرم‌‎افزار هستند.

.

در بستر این نرم‌‎افزار چه موارد دیگری در حال اجرا شدن هستند؟

در بستر این برنامه ما کلاس‌های آموزش آنلاین داریم که در حال برگزاری بوده و یک مسابقه کتاب‎خوانی نیز در حال برگزاری است. منبع این مسابقه از ۵۷ صفحه منتخب کتاب ارزشمند آینده انقلاب اسلامی ایران است. این مسابقه از اول بهمن‌ماه شروع شده و تا پایان بهمن‌ماه ادامه دارد و جوایز ارزنده‌ای هم از جمله ۴۱ جایزه ۱۰ میلیون ریالی و ۴ جایزه ۵۰ میلیون ریالی به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.

چند ویژگی نرم افزار استاد مطهری

در ادامه شما را با چند ویژگی این نرم‌افزار آشنا می‌کنیم. یکی از بارز‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار وجود متن کامل همه کتاب‌های شهدی مطهری به صورت رایگان با اخذ مجوز از انتشارات صدرا است. همچنین همانطور که پیشتر گفته شد مسابقات کتابخوانی نیز بر اساس آن‌ها برگزار شده و به برندگان جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

تا به اکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر در حال استفاده از نرم افزار

نکته جالب این نرم‌‎افزار وجود قفسه‌بندی مجازی کتب استاد مطهری (همراه با تصویر جلد و معرفی کتاب‌ها) است که به کاربران اجازه می‌دهد بهتر از قبل مطالبی که به دنبال آن است را پیدا کند. به قدری این قفسه‌بندی و کتاب‌ها دقیق طراحی شده‌اند که حتی شماره صفحات کتاب‌ها با نسخۀ چاپی آن‌ها و ذکر نوبت چاپ و سال انتشار هر کتاب مطابقت دارند. در ضمن برای هر کتاب نیز فایل صوتی مختص به آن وجود دارد.

به عنوان آخرین ویژگی باید بگوییم که کاربر می‌تواند جستجوی خود را به یک یا چند کتاب خاص محدود کند تا بهترین نتیجه حاصل شود. برای داشتن این نرم‌افزار کافیست به راحتی وارد سایت Motahari.ir شده و آن را دانلود کنید و یا از طریق فروشگاه‌های نرم‌افزار گوشی آن را نصب کنید./1360/

ارسال نظرات