۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۸۵۵۰۰
غدیر ندایی برای وحدت جهان اسلام (۳)؛

مسلمانان جهان حول محور غدیر با هم متحد شوند

مسلمانان جهان حول محور غدیر با هم متحد شوند
ماموستا فرجی گفت: مسئله غدیر خود یک باب وحدت است که مسلمین گرچه در فروعات با هم متفاوتند و اختلاف نظر دارند ولی باید به وظیفه اصلی که تمسک به ریسمان خدا است توجه کنند.

ماموستا مختار فرجی امام جماعت مسجد جامع سنندج و امام جمعه منطقه گریزه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا  باتوجه به لزوم وحدت بین مسلمین گفت: مسئله غدیر خود یک باب وحدت است که مسلمین گرچه در فروعات با هم متفاوتند و اختلاف نظر دارند ولی باید به وظیفه اصلی که تمسک به ریسمان خدا است توجه کنند و این اصل را داشته باشند.

امام جماعت مسجد جامع سنندج با اشاره به حدیث منزلت بیان کرد: همانطور که حضرت موسی با معرفی هارون به مردم وحدت را ایجاد کرد پیامبر اسلام نیز علی بن ابیطالب را به عنوان وصی خود معرفی کردند و مردم را حول محور جریان غدیر با هم متحد کرد.

 امام جمعه گریزه با بیان اهمیت اتحاد مسلمین ابراز داشت: مسلمین باید همچون کوه ها که با هم متصل و نفوذ ناپذیرند باهم تنیده بوده و در هر عقیده، عبادات و در رابطه با مسائل دینی با هم متحد و نفوذناپذیر باشند که این مسئله غدیر و وحدت بین مسلمین است.

وی با اشاره به شعار تفرقه بنداز و حکومت کن افزود: وحدت بین مسلمین سبب می شود دشمنان از این نوع اتحاد نگران و ناراحت شده و دست به هرکاری بزنند تا بتوانند بین مسلمین تفرقه ایجاد و بر آنان غلبه پیدا کنند.

ماموستا فرجی در پایان با توجه به تهدیدات عدم اتحاد خاطرنشان کرد: تقسیم شدن مسلمین به گروه های مختلف به این شباهت دارد که یک گله از هم جدا شوند و به گروه های کوچکتر تقسیم شوند که در اینصورت راحت تر شکار گرگ ها می شوند ولی در صورت اتحاد دشمن از وحدت مسلمین سرگردان و دستپاچه و حیران می شود.

ارسال نظرات