۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۶۸۵۵۲۶
کابینه تراز؛

مبارزه با ناهنجاری ‌های فرهنگی و حل مشکلات معیشتی اولویت دولت جدید باشد

مبارزه با ناهنجاری ‌های فرهنگی و حل مشکلات معیشتی اولویت دولت جدید باشد
آیت الله رجبی ولایت پذیری و دشمن شناسی را از شاخصه های دولت انقلابی دانست و گفت: مبارزه با ناهنجاری‌های فرهنگی و حل مشکلات معیشتی جزء اولویت‌های دولت جدید قرار گیرد.

آیت الله محمود رجبی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین معیارها و شاخصه های کابینه دولت سیزدهم پرداخت و گفت: اعضای کابینه دولت منتخب باید دارای روحیه انقلابی، عملکرد جهادی و دارای روحیه خستگی ناپذیری باشند و با تمام وجود خود به ملت و نظام خدمت کنند.

وی با بیان اینکه باید اعضای هیأت دولت سیزدهم دارای عزم جدی برای از بین بردن زمینه های فساد و مبارزه با مفسدان باشند، گفت: امروز مفسدان کلان در نهادها و زیر مجموعه های دولتی پرورش می یابند، از این رو باید در دولت جدید بسترهای ایجاد فساد در این نهادها از بین برود.

آیت الله رجبی با بیان اینکه امروز جامعه درگیر مشکلات معیشتی و ناهنجاری های فرهنگی است، افزود: اعضای کابینه دولت سیزدهم حل مشکلات معیشتی مردم در کوتاه ترین مدت لازم و مبارزه با ناهنجاری های فرهنگی را دستور کار خود قرار دهند و عزم جدی بر کاهش این معضلات را داشته باشند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: باید اعضای هیأت دولت منتخب صداقت رفتار با مردم و حمایت از محرومان داشته باشند به گونه ای که مردم واقعا درک کنند، آنچه از دولتمردان اعلام می شود، دقیقا با واقعیت مطابقت دارد.

وی بر لزوم تدوین برنامه کارشناسی از سوی دولت سیزدهم تأکید کرد و گفت: باید اعضای هیأت دولت جدید برنامه کارشناسی برای حل مشکلات معیشتی و مسائل فرهنگی کشور هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت تدوین و برنامه ریزی کنند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: اعضای هیأت دولت سیزدهم باید اعتقاد و اعتماد به توان نیروهای داخلی برای حل تمام مشکلات نظام و کشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای خود بر اعتقاد و حسن ظن وعده های الهی در حل مشکلات کشور تأکید داشتند، ابراز کرد: اگر مسؤولان برای تحقق خواست دستورهای الهی در جامعه تلاش کنند، مددهای غیبی خداوند شامل حال آنها خواهد شد، از این رو باید اعضای کابینه دولت سیزدهم با اتکال به خداوند و داشتن حسن ظن به وعده های الهی، در عین داشتن برنامه های کارشناسانه به حل مشکلات مردم بپردازند.

وی با بیان اینکه باید اعضای هیأت دولت منتخب، اعتقاد قلبی و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی داشته باشند، گفت: اگر افرادی که دلبستگی به نظام و انقلاب را ندارند، مسؤولیتی را عهده دار شوند، رفتار و عمل آنها همگام و همسوی با دولت انقلابی و مردمی نخواهند بود.

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: اعضای هیأت دولت سیزدهم باید دشمن شناسی دقیق، روحیه استکبار ستیزی و روحیه مبارزه و ایستادگی با دشمنان را داشته باشند و همچنین ارتباط دولت با جهانیان مبتنی بر حکمت و عزت ملی و اسلامی قرار گیرد.

آیت الله رجبی با بیان اینکه رونق و جهش تولید داخلی و رفع مشکلات دیگر اولویت دولت سیزدهم قرار گیرد، افزود: مبارزه با قاچاق، زمینه سازی برای صادرات تولیدات داخلی، سامان دهی امور بانکی، تشویق برای سرمایه گذاری مردم در اقتصاد های خرد کشور و همچنین هر مسأله ای که سبب رونق و جهش اقتصادی شود، در دستور و اولویت کاری هیأت دولت سیزدهم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی کشور با ولنگاری فرهنگی مواجه شده و شاهد ناهنجاری ها در جامعه هستیم، افزود: دولت سیزدهم و اعضای کابینه باید برنامه ریزی دقیق کوتاه مدت و بلند مدت برای مبارزه با ناهنجارهای فرهنگی و تعالی ارزش های انسانی، اسلامی و انقلابی را جزء اولویت های کاری خود قرار دهند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی از تهران
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
ان شاالله آقای رئیسی موفق باشند
0
0