۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۸۵۶۰۳
وزیر اوقاف پنجاب پاکستان:

دشمن در صدد راه اندازی جنگ شیعه و سنی در کشور است

دشمن در صدد راه اندازی جنگ شیعه و سنی در کشور است
حسن شاه با بیان این که دشمن می خواهد بین پیروان شیعه و سنی درگیری ایجاد کند و آنها را به جان یکدیگر بیاندازد، گفت: دشمن در صدد راه اندازی جنگ شیعه و سنی در کشور است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سید سعید الحسن شاه وزیر اوقاف ایالت پنجاب پاکستان در کنفرانس خبری که با حضور علما و رهبران بزرگ شیعه و اهل سنت این کشور برگزار شد، گفت: دشمن در تلاش درگیری مذهبی شیعه و سنی در کشور است.

وی خطاب به علما، روحانیون و سخنران که مروج پیام امام حسین(ع) که پیام امنیت جهان است، باشید، گفت: نگذارید منبر حسینی وسیله ای برای ترویج افکار اختلافی و اختلافات مذهبی بین ملت پاکستان شود، بلکه این منبر رسول الله (ص) و امامان علیهم السلام را برای تبلیغ پیام اسلام ناب محمدی، استحکام دین اسلام  و اتحاد ملت های مسلمان استفاده کنید.

این روحانی سنی پاکستانی با بیان این که اتحاد و هبستگی ملی و اسلامی نیاز امروز جهان اسلام است، ابراز داشت: دشمن می خواهد بین پیروان شیعه و سنی درگیری ایجاد کند و آنها را به جان یکدیگر بیاندازد.

وی با تاکید به این که پاکستان نباید به سرنوشت سوریه و یمن دچار شود و اختلاف و درگیری علمی بین شیعه، سنی، دیوبندی و اهل حدیث به سطح مطالعات و مباحث علمی محدود بماند، اظهار داشت: اساس و ریشه موج بی ادبی ها فضای مجازی، توطئه استکبار جهانی برای تضعیف ملت های مسلمان است.

حسن شاه با اشاره به این که کمیته های امنیت در محرم فعال خواهند شد، رهبران و روحانیون بزرگ از مناطق مختلف کشور بازدید خواهند کرد، اظهار داشت: سفرهای دوره ای و بازدید علما نقش مثبتی در ایجاد فضای امن، با آرامش و اتحاد ملی بین شیعه و سنی خواهد نمود./988/

ارسال نظرات