۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۸۵۷۲۷
مدیر بازرسی و حراست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

نماز جمعه؛ پایگاهی برای دفاع از مظلومان جهان

نماز جمعه؛ پایگاهی برای دفاع از مظلومان جهان
سمنان - مدیر بازرسی و حراست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: بهترین ذکر خدا نماز است و نماز جمعه بهترین مصداق ارتباط جمعی مردم با پروردگار است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علی قلعه در نشست شورای اداری و آیین تکریم و معارفه ائمه جمعه پیشین و جدید دامغان که روز گذشته با حضور علما و مسئولان استانی و شهرستانی در محل تالار منوچهری دامغانی مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع نماز جمعه در فرهنگ و جامعه اسلامی، اظهار داشت: تغییر و تحول در سطح ائمه جمعه کشور و با توجه به نگاه جدید به حوزه امامت جمعه از زمان مدیریت حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، امری مرسوم و متداول و در راستای اعتلا و پویایی این نهاد مقدس است.

مدیر بازرسی و حراست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، تلاش‌های صادقانه، صرف وقت و خدمات بدون چشم داشت مجموعه فعالان ستاد‌های نمازجمعه را مجاهدتی کم نظیر خواند و ضمن قدردانی از تلاش‌های حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در طول سال‌های تصدی امامت جمعه، افزود: امیدواریم حجت الاسلام والمسلمین رستمیان امام جمعه جدید این دیار عالم پرور با ارتباط تنگاتنگ با علما و روحانیان و جوانان و فرهیختگان، عامل جهش و پویایی ویژه‌ای در دامغان باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ۹۰۰ پایگاه نورانی نماز جمعه در سطح کشور، خاطرنشان کرد: از مهمترین وظایف والیان صالح، استحکام بخشی به رابطه مردم با خداوند، دستگیری از فقرا و مستمندان، احیای سنت‌های حسنه، ممانعت از نشر و گسترش منکرات در جامعه و ترویج معارف است؛ همانا یکی از بهترین راه‌های برقراری ارتباط مردم با خداوند نماز جمعه است.

حجت الاسلام والمسلمین قلعه با یادآوری این مهم که بهترین ذکر خدا نماز است و نمازجمعه بهترین مصداق ارتباط جمعی مردم با پروردگار است، گفت: امام جمعه در منظومه فکری و اعتقادی جامعه اسلامی دارای نقش‌های متعددی است که از آن جمله می‌توان به ترویج شریعت نبوی و مکتب علوی، تبیین منویات رهبرمعظم انقلاب، ارائه دادن خطبه‌های معارفی و انقلابی همراه با تحلیل‌های آگاهانه سیاسی و انتقال خواسته‌های بحق و دغدغه‌ها و مشکلات مردم به مسئولان اشاره کرد.

مدیر بازرسی و حراست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ادامه با پرداختن به کارکردها، نقش‌ها و جایگاه رفیع نمازجمعه، اظهارداشت: یکی از نقش‌های مهم نهاد مقدس نمازجمعه آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در بین نیرو‌های ارزشی و متدین است.

وی نماز جمعه را تحول آفرین و حافظ و حامی منافع ملی و ولایت فقیه عنوان و تصریح کرد: نماز جمعه دفاع کننده از مظلومان دنیا به ویژه جهان اسلام است، یعنی هرجا مظلومی تحت فشار و ظلم قرار بگیرد، اولین فریاد را از نماز جمعه، نمازگزاران و خطبای جمعه می‌شنویم. /۹۷۷/ت304/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات