۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۶۸۵۷۶۶
آیت الله حسینی بوشهری:

مسؤولان برای ترک فعل ها باید پاسخگو باشند

مسؤولان برای ترک فعل ها باید پاسخگو باشند
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به معضل بی آبی در خوزستان گفت: چرا مسؤولان کشور مشکلات بی آبی خوزستان را پیش بینی نکردند، باید آنها برای ترک فعل ها پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم در سخنان آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، ضمن تبریک و گرامیداشت عید غدیر گفت: پیامبر اکرم (ص) بر اساس ماموریت الهی امیرالمؤمنین را به عنوان امام، پیشوا و جانشین خود تعیین کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: خداوند به رسول گرامی اسلام گوشزد می‌کند که اگر ولایت امیرالمومنین را ابلاغ نکند، رسالت خود را تکمیل نکرده است.

وی با اشاره به پیام ها و درس های غدیر خم ابراز داشت: ولایت حضرت علی(ع) تنها یک امر معنوی نبوده، بلکه در حقیقت به معنای حکومت و استمرار رسالت رسول گرامی اسلام بوده که ایشان  بعد از پیامبر اکرم(ص) حاکم اسلامی جامعه خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه شاخص و معیار حاکم اسلامی جامعه در غدیر خم تبیین شد، افزود: اسلام دین کامل و جامعی است و غدیر خم نشان داد بدون پیامبر اکرم(ص) نیز دین و حکومت اسلامی برپا خواهد ماند، زیرا که امامت معصومان در استمرار رسالت پیامبران و پیامبر اکرم(ص) است و در زمان غیبت نیز ولی فقیه زمان به عنوان نائب امام زمان حکومت جامعه اسلامی را برعهده خواهد داشت.

امام جمعه قم بیان کرد: غدیر هم نشان داد که مردم نقش تعیین‌کننده‌ای در تعیین حکومت و حاکم اسلامی ایفا می‌کنند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف و تنفیذ ریاست جمهوری، افزود: رییس جمهور منتخب باید اعضای کابینه انقلابی، معتقد و جهادی و آشنا با درد و رنج مردم انتخاب کند که مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را کاهش دهند.

وی با اشاره به مشکلات کم آبی و خشکسالی خوزستان، ابراز داشت: مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس در خط مقدم جبهه از مرزهای ایران دفاع کردند، اما حق مردم خوزستان نیست که در زمستان دچار سیلاب، مشکلات آب و فاضلاب و در تابستان نیز با بحران بی ‌آبی مواجه شوند.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: چرا مسؤولان کشور مشکلات خوزستان را پیش بینی نکردند، باید آنها برای ترک فعل های خود پاسخگو باشند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: با اقدامات اخیر برخی از مشکلات خوزستان برطرف شده، اما باید راهکار اساسی برای خشکسالی کشور و بی‌آبی خوزستان ارائه شود.

امام جمعه قم با اشاره به اتفاقات اخیر در افغانستان گفت: گروهی به نام طالبان شهرهای مختلف افغانستان را فتح می‌کنند و جشن می‌گیرند ما نگران مردم افغانستان هستیم.

وی با بیان اینکه مردم افغانستان خواهان امنیت در کشور خود هستند، ابراز کرد: سیاست خارجی ایران در مقابل افغانستان، نخست برقراری امنیت مرزهای دو کشور، برقراری امنیت در داخل افغانستان و رعایت حقوق تمام قومیت های افغانستان می باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه طبق قانون مجلس عراق باید نیروهای آمریکایی از این کشور بیرون بروند، افزود: متأسفانه نیروهای نظامی آمریکایی تحت عنوان مستشار نظامی و آموزش نظامی به نیروهای عراق در این کشور خواهند ماند و قصد ترک خاک عراق را ندارند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری خطاب به دولت جدید که نمی بایستی کشور را به امید غرب در طول ۸ سال اینده مدیریت کرد. چنانکه این دولت نتوانست با رویکرد غربگرای خود، کاری برای مردم و کشور انجام دهد و به جای تزریق امید به مردم، روحیه نا امیدی و بی اعتمادی را در بین مردم و کشور رواج داد و بزرگترین ضربه را به کشور ، مردم و نظام با ایجاد توهم دروغین امید به غرب بعنوان کلید حل تمام مشکلات کشور وارد ساخت. ودر واقع بزرگترین حربه را به دشمن جهت ضربه به منافع ملی - مردم برای تحت فشار قرار دادن مردم و تقابل با حاکمیت در اختیارشان قرار داد. و حتی از روی شرمساری زبانی برای عذرخواهی از مردم و حاکمیت بدلیل اشتباهات مدیریتی ،سستی ، کاهلی ، سؤ مدیریت و ترک فعل در دستگاهای اجرایی کشور و خودباختگی هیات دولت ندارد.

می بایستی دولت سیزدهم ، مجلس ، قوه قضاییه و شورای شهر و شهرداری ها حال که ثابت شده و بفرموده مقام معظم رهبری دشمن قصدی برای برداشتن موثر تحریم ها نداشته ،ندارد و نخواهد داشت و نمی بایستی به دشمن ملت برای آینده کشور امید بست.(( چرا که در ایدئولوژی حاکمان سری ایالات متحده امریکا و شرکای اروپایی و پلن آینده شان برای منطقه خاورمیانه، نتنها جایی برای حضور قدرتمند جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای منطقه وجود نداشته بلکه استراتژی تقابل-تضعیف جمهوری اسلامی ایران اولویت اول سیاست خارجی امریکا و غرب قرار گرفته )) می بایستی هرچه در توان دارند برای ایجاد تزریق روحیه امیدواری و تلاش بالخصوص در جوانان مومن - انقلابی و آینده سازان کشور از طریق تحول در عرصه های مدیریتی کشور ، اطمینان و سپردن مسئولیت به جوانان کارآزموده ، نحوه تعامل در دستگاههای اجرایی ،قضایی و برداشتن موانع و سنگلاخ های جلوی پایشان و بروکراسی موجود در کشور تا حد امکان بهیچ وجه در چنین شرایط حساسی دریغ نورزند چرا که در غیر اینصورت خیانت بزرگی به کشور و آرمان های انقلاب و شهدای وطن صورت گرفته که غیر قابل جبران و بازگشت خواهد بود.
نیاز امروز کشور تغییر ،تحول ،اطمینان،اعتماد و پذیرفتن ریسک سپردن مسئولیت به جوانان کارآزموده-مومن و انقلابی وطن برای ایجاد اصلاحات واقعی و نه نمایشی در رویه های غلط بروکراسی ادرای در دستگاههای اجرایی-قضایی و شهرداری ها به جای ریسک اعتماد به دشمن منافع ملی است که امتحانشان را در طول نتنها ۸ سال گذشته، بلکه در طول ۴۳ سال ، یکصد سال گذشته و بیش از آن پس داده اند.!!!

... انتقاد
0
0