۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۶۸۵۸۱۲
حجت الاسلام بابائیان:

دولت فعلی با اعتماد به غرب، مشکلات بسیاری را به کشور تحمیل کرد

دولت فعلی با اعتماد به غرب، مشکلات بسیاری را به کشور تحمیل کرد
مازندران - استاد حوزه علمیه مازندران، راه حل مشکلات کشور را تکیه به داخل عنوان کرد و گفت: دولت فعلی با اعتماد به غرب، مشکلات بسیاری را به کشور تحمیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه امیرکلا امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی ستاد نماز جمعه، نماز جمعه را لیله القدر انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: این پایگاه عبادی سیاسی موجب تقویت اسلام، نظام، ملت، روحیه معنوی جامعه و سدی آهنین در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است.

وی، نماز جمعه را از مهم ترین ارکان بقاء و حفظ نظام اسلامی یاد کرد و افزود: در فضایل نماز جمعه همین بس که، نماز جمعه نخستین اقدام پیامبر گرامی اسلام در مدینه، هم وزن حج، استخفاف آن نشانه نفاق و کفاره گناهان هفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود، پاسداری از فرهنگ اسلام، تعلیم معارف و احکام و فرهنگ‌سازی جامعه را از جمله ظرفیت های نماز جمعه عنوان کرد و گفت: نماز جمعه سنگر مبارزه با تهاجم فرهنگی، تحکیم پایه‌های ایمان دینی و زمینه ساز وحدت و وفاق ملی است.

حجت الاسلام بابائیان از نماز جمعه به عنوان یک قرارگاه مهم فرهنگی یاد کرد و افزود: این نهاد معنوی و عبادی عامل نشاط، امید، آرامش، حماسه و عزت در جامعه است.

وی از ائمه جمعه به عنوان مسؤولان سنگرهای دفاع معنوی در مقابل دشمنان و فرماندهان قرارگاه فرهنگی جامعه یاد کرد و ادامه داد: نماز جمعه به عنوان یکی از رویش های ارزشمند انقلاب اسلامی، عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی در عرصه های مختلف است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رفتار برخی مسؤولان کشور، گفت: رفتار بعضی از مسؤولان، تکرار تاریخ صدر اسلام است.

حجت الاسلام بابائیان افزود: کسانی که در امور سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اذیت و آزار مردم و در انجام رهنمودهای مقام معظم رهبری تعلّل و سستی می‌کنند بدانند که خواسته یا ناخواسته پیاده نظام استکبار و صهیونیست ها هستند.

وی با بیان این که دولت سیزدهم اگر می خواهد با شکست توطئه دشمنان، مشکلات مردم را حل کند باید روزنه های زیادی را در دولت آینده ببندد، تصریح کرد: دولت آینده باید روزنه های دزدی، اختلاس چند شغله بودن، فساد اداری و بی عدالتی، حقوق های نجومی و مدیران رشوه بگیر را ببندد.

استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین عامل مشکلات امروز کشور را وجود مدیران ناکارآمد دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که این مدیران در رأس امور باشند، نمی توان به حل مشکلات کشور و مردم امیدوار بود.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که متأسفانه دولت فعلی در هشت سال گذشته با سیاست ها و تصمیم گیری های غلط خود، کشور را با یک بحران مواجه کرد، بیان داشت: این دولت با اعتماد بیجا به غرب، مشکلات بسیاری را به کشور تحمیل کرد.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری در طول هشت سال اخیر بارها تأکید کردند که نباید به غرب اعتماد کرد، افزود: اما دولت فعلی با اعتماد به غرب، موجب بروز مشکلات بسیاری در کشور شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که رویکرد این دولت در اعتماد خوشبینانه به غرب باید درس عبرتی برای سایر دولت ها باشد، خاطرنشان کرد: غربی ها به سرکردگی آمریکا، هیچ گاه به دنبال حل مشکلات کشورمان نبوده و نخواهند بود بلکه آنها از هر روزنه ای برای ضربه زدن به ملت ایران استفاده می کنند.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که برای برون کشور از مشکلات تنها باید به توان و ظرفیت داخلی تکیه کرد، بیان داشت: کشورمان دارای ظرفیت ها و توانمندی های بالایی است که متأسفانه در دولت فعلی مغفول مانده است./950//210/

ارسال نظرات