۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۸۵۵۴۸
امام جمعه بابل مطرح کرد؛

تبیین حقایق و هدایت‌گری فرهنگی و سیاسی از اهم وظایف ائمه جمعه

تبیین حقایق و هدایت‌گری فرهنگی و سیاسی از اهم وظایف ائمه جمعه
مازندران - امام جمعه بابل، نماز جمعه را زیباترین مظهر توحید و اتحاد در جامعه یاد کرد و گفت: تبیین حقایق و هدایت‌گری فرهنگی و سیاسی از اهم وظایف ائمه جمعه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در نشستی با اصحاب رسانه با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی به دستاوردهای این نهاد مهم اشاره کرد و گفت: ستاد نماز جمعه گرچه تشكیلات اداری است اما منحصر به روز جمعه نیست و ماحصل زحمات ما در طول یك هفته باید روز جمعه متجلی شود و همه زحماتی كه اعضای این ستاد در طی هفته متحمل می‌شوند در روز جمعه متجلی خواهد شد.
 
وی با بیان این كه یك نماز جمعه با عظمت و باشكوهی كه برگزار می‌شود نیاز به برنامه‌ریزی و تلاش مضاعفی دارد و باید حركت‌های جدیدی در آن شكل بگیرد، افزود: در مجموعه فعلی ستاد نماز جمعه احساس می‌كنیم نیاز به تحرك بیشتری داریم.
 
امام جمعه بابل با اشاره به این که نمازجمعه، اجتماعی است که پیام و هدف دارد و وظیفه آن تقویت ولایت اهل بیت(ع) و احیاء فرهنگ ولایت پذیری در جامعه است، افزود: نماز جمعه زیباترین مظهر توحید و اتحاد و زیباترین نوع ارتباط بندگان با خدا است.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که مهم ترین وظیفه ائمه جمعه تبیین حقایق و هدایتگری فرهنگی و سیاسی است، گفت: ائمه‌جمعه باید با استفاده از این فرصت مغتنم، در نمازجمعه که قلب فرهنگی هر شهر باید  هدایتگری سیاسی و فرهنگی انجام دهند.
 
وی در بخشی دیگر از سخنانش به ظرفیت های شهرستان بابل اشاره کرد و گفت: متأسفانه با توجه به ظرفیت های موجود، این شهرستان نتوانسته جایگاه واقعی خود را به دست آورد و امید داریم در آینده ای نزدیک این ظرفیت ها به فرصت تبدیل شود.
 
امام جمعه بابل با بیان این که اقبال به نماز جمعه دشمن را ناکام و ناراحت می‌کند، ادامه داد: با اقامه نماز جمعه نقشه‌های دشمن به هم می‌ریزد و به همین دلیل باید با روشنگری و آگاه سازی آحاد مردم از این ظرفیت ها در توانمند سازی جامعه استفاده شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی از رسانه ها به عنوان چشم بیدار جامعه یاد کرد و گفت: رسانه ها باید با بیان مشکلات و نواقص موجود در جامعه مسؤولان را در رقع آن مشکلات یاری کنند./950/پ210/
ارسال نظرات