۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۸۵۸۷۹
در جلسه شورای فرهنگی عمومی کرمانشاه مطرح شد؛

گلایه نماینده ولی فقیه در کرمانشاه از سخت گیری خانواده ها در امر ازدواج

گلایه نماینده ولی فقیه در کرمانشاه از سخت گیری خانواده ها در امر ازدواج
کرمانشاه - آیت الله علما گفت: سختگیری خانواده ها و مهریه های بالا باعث شده است که هم آمار ازدواج پایین بیاید، هم سن ازدواج بالا برود و هم اینکه نرخ طلاق افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه امروز با حضور آیت الله مصطفی علما و دیگر اعضای این شورا برگزار شد.

امام جمعه کرمانشاه در این جلسه بیان کرد: باید برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی با هدف و جهت خاصی به منظور برطرف کردن مشکلات موجود در جامعه برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: بنابراین شایسته است که موضوعات ویژه در جامعه توسط این شورا و اعضای آن شناسایی شوند و برجسته ترین آنها مورد واکاوی و بررسی قرار بگیرد و راهکارهایی برای آن در نظر گرفته شود که در این صورت می توان گفت که شورای فرهنگ عمومی کرمانشاه نتیجه بخش بوده است.

آیت الله علما عنوان کرد: در حال حاضر یکی از مسایل فرهنگی در کشور و کرمانشاه موضوع ازدواج و مهریه های بالاست که همین امر باعث شده است که هم آمار ازدواج پایین بیاید، هم سن ازدواج بالا برود و هم اینکه نرخ طلاق افزایش پیدا کند که این 3 موضوع برای جامعه اسلامی ما بسیار مهم است و باید حتما پیگیری شود.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه افزود: متاسفانه برخی از عناصر ضدفرهنگی باعث شده است که خانواده ها در امر ازدواج سخت گیری های بی موردی داشته باشند، برای نمونه در اوایل انقلاب موضوعی همانند مهریه برای طرفین مهم نبود و معمولا 14 سکه به نیت چهارده معصوم علیهم السلام بین طرفین مورد توافق قرار می گرفت ولی اکنون این تعداد به 200 و حتی بیشتر از آن رسیده است که این خود یک مشکل و ضعف فرهنگی بزرگ است و بسیاری از جوانان را با مشکلات مختلفی روبرو ساخته است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: متاسفانه اکنون به عینه می بینیم که برخی از دختران در جامعه ما تا سن 35 سالگی و پسران تا سن 30 سالگی هنوز مجرد هستند و ازدواج نکرده اند که بخش اعظمی از این وضعیت معلول و نتیجه سخت گیری های بی مورد خانواده هاست.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: موضوع دیگری که ضرورت داشت در این جلسه مطرح شود، اهمیت و توجه بیشتر به جایگاه شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است، بنابراین انتظار ما از این اعضای این شورا این است که این امر را جزو کارهای خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که زنگار روزگار یاد و خاطره شهدا را در جامعه کمرنگ کند، باید زمینه آشنایی بیشتر نسل های جدید جامعه با شهدا و رزمندگان اسلام را مهیا کنیم تا همچنان فرهنگ شهادت و جهاد در جامعه جاری باشد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه فرهنگ زیرساخت اصلی جوامع بشری است، گفت: برای مراقبت از داشته های جامعه باید همه دستگاه ها کار فرهنگی را در اولویت کاری خویش قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت مظلومانه آیت الله محمدی عراقی، خاطرنشان کرد: آیت الله محمدی عراقی یکی از چهره های برجسته استان کرمانشاه بودند که به صورت کاملا ناجوانمردانه ای و با شلیک 20 گلوله به صورت، توسط منافقین کوردل به شهادت رسیدند./1400/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سعید
-
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
با عرض سلام وخسته نباشین،من یک پسرم که همش یک ماه زندگی مشترک داشتم،منی که روزی نه به دادگاه نه به زندون رفتم وهیچ کس وهیچ چیز نه اعتیاد نه بیکاری ونه افسردگی از پا در بیاره چرا باید درگیر مشکلات مهریه بشم ،آیا قانون گذار دوست داره امثال من که سرشون بالاست ،سرشونو بندازن پایین و کپه مرگشونو بذارن
0
0
سعید
-
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
چرا یه پسر برا مهریه(هدیه)بره زندون وتمام داراییش توقیف شه ،کجای قرآن اینو گفته و کدوم کشور اسلامی اینو انجام میده
0
0