۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۶۸۵۹۲۳
آیت الله مجتهدشبستری در گفت‌وگو با رسا:

وعده های روحانی درباره برجام سرابی بیش نبود

وعده های روحانی درباره برجام سرابی بیش نبود
آیت الله مجتهدشبستری گفت: دولت سیزدهم از تجربه تلخ مذاکرات و برجام در دولت قبل استفاده خواهد کرد و هرگز دولت انقلابی اعتماد به سران غربی نخواهد داشت.

آیت الله محسن مجتهدشبستری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدارها و رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب درباره عدم اعتماد به غرب، گفت: حضرت آیت الله خامنه­ ای درباره مذاکرات و برجام و مسائل دیگر بین المللی همواره این تذکر و پیش بینی را کرده بودند که بنده به آمریکایی ها و غربی ها اطمینان ندارم، زیرا که آنها پیمان شکن هستند و پایبندی به قراردادهای بین المللی ندارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب مکررا به دولت یازدهم و دوازدهم گوشزد کردند که بر توان داخلی کشور تکیه داشته باشند و به مذاکرات و برجام برای حل مشکلات کشور دل خوش نکنند.

وی با بیان اینکه مـتأسفانه دولت روحانی همواره بر گسترش روابط خارجی و ارتباط با غربی ها تأکید داشت، افزود: دولتمردان دولت یازدهم و دوازدهم این اعتقاد را داشتند که با گسترش مذاکرات با سران کشورهای غربی می توان تمام تحریم ها علیه ایران را برداشت.

آیت الله مجتهدشبستری بیان کرد: زمانی که ترامپ خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد، پیش بینی رهبر انقلاب محقق شد، اما بازهم دولتمردان امیدوار بودند که با روی کار آمدن بایدن مذاکرات و برجام دوباره احیا شود.

وی با بیان اینکه با مرور زمان ثابت شد که دولت بایدن نیز اعتقادی به مذاکرات و بازگشت به برجام ندارد، افزود: ترامپ به صراحت مواضع و مخالفت خود را با ایران و برجام اعلام کرد، اما بایدن در عمل نشان داد که اعتقادی به مذاکرات و برجام ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در جلسه اخیر با هیأت دولت روحانی فرمودند که دولت یازدهم و دوازدهم نوساناتی داشت، هر زمانی که دولت بدون اتکا به غرب عمل کرد، موفق بوده و همچنین تأکید کردند که در مذاکرات اخیر وین، آمریکا و غربی ها یک قدم مثبت برنداشتند.

آیت الله مجتهدشبستری اظهار کرد: غربی ها در مذاکرات وین مطرح کردند که به متن برجام در صورتی عمل خواهیم کرد که درباره مسائل دیگر همانند مسائل موشکی ایران و امنیت منطقه وارد مذاکره شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: هدف غربی ها و استکبار جهانی از مذاکرات این است که جلوی توسعه موشک سازی در ایران را بگیرند و نظام اسلامی نیز در تأمین منطقه نقش مؤثری ایفا نکند.

نماینده خبرگان رهبری ابراز داشت: تمام سخنان روحانی درباره برجام و مذاکرات سرابی بیش نبوده و خلاف واقع درآمد و همچنین تحریم ها و فشارهای اقتصادی بر ایران دوچندان شده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از عملکرد دولت روحانی به عنوان یک تجربه یاد کردند، گفت: دولت سیزدهم باید از تجربه مذاکرات و برجام در دولت روحانی استفاده کند و هرگز اطمینان و اعتماد به مذاکرات با غرب نداشته باشند.

نماینده خبرگان رهبری با بیان اینکه در متون دینی تأکید شده که مؤمنان از یک مسأله دو بار ضربه نخواهند خورد، افزود: قطعا آیت الله رئیسی و اعضای هیأت دولت سیزدهم از تجربه تلخ مذاکرات و برجام در دولت قبل استفاده خواهند کرد و هرگز دولت انقلابی اطمینان و اعتماد به سران غربی نخواهد کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
فرمایش متینی بود.
1
0