۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۸۴۳۲۳
آیت الله مجتهدشبستری در گفت‌وگو با رسا:

رییس جدید قوه قضاییه سند تحول قضایی را با جدیت بیشتر دنبال کند

رییس جدید قوه قضاییه سند تحول قضایی را با جدیت بیشتر دنبال کند
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای همان مسیر و راهی که آیت الله رئیسی در قوه قضاییه بنا گذاشتند، دنبال کند.

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای به ریاست قوه قضاییه گفت: از مهم ترین ویژگی قاضی، به ویژه رییس قوه قضاییه تقوا و پارسایی و خدا ترسی و همچنین آشنایی با مسائل قضایی و قاطعیت و برخورد با مجرمان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای دارای هر دو شاخصه است؛ ایشان انسان با تقوا و پارسایی بوده و همچنین از تجربه کافی در مسائل قضایی برخوردار بوده و قاطعیت در برخورد با مجرمان دارد.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی در قوه قضاییه تحول مناسبی را به وجود آورد، گفت: آیت الله رئیسی مبارزه با مفسدان اقتصادی در داخل و خارج کشور و همچنین مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی از درون قوه قضاییه را شروع کرد که سبب امیدواری مردم به نظام اسلامی شده بود.

آیت الله مجتهدشبستری ابراز داشت: باید حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای همان مسیر و راهی که آیت الله رئیسی در قوه قضاییه بنا گذاشتند، دنبال کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای سند تحول قضایی را با جدیت بیشتر دنبال کند و همچنین ایشان برخورد قاطع با مجرمان و مفسدان اقتصادی داشته باشد.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به دستگاه قضا، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب انتظارات مردم را از قوه قضاییه بیان فرمودند و حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای فردی ولایت مدار بوده که انتظارات و دستورات رهبر معظم انقلاب را در قوه قضاییه  اجرایی خواهد کرد.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه آیت الله خامنه ای در متن ابلاغ ریاست جدید قوه قضاییه بر مسأله پیشگیری از وقوع جرائم تأکید کردند، افزود: یکی از وظایف مهم قوه قضاییه عدالت گستری، پیشگیری و کاهش وقوع زمینه های جرم در جامعه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امیدوارم در دوران ریاست جدید قوه قضاییه، با کاهش وقوع زمینه های جرم از ورود پرونده های زیاد به دستگاه قضا جلوگیری شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
سخن تکراری این روزها همین شده
1
0