۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۶۸۵۹۲۶
آیت الله اعرافی:

قم باید در زمینه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سرآمد و الگو باشد

قم باید در زمینه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سرآمد و الگو باشد
مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: باید فرهنگ عمومی رانندگی مبتنی بر رعایت قوانین و مقررات را در شهر مقدس قم بیش از پیش نهادینه کنیم.

به گزارش سرویس حوزه ور حانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی امروز در دیدار سرهنگ غلامرضا صدفی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل راهور قم گفت: اصلاح فرهنگ مربوط به عبور و مرور و کاهش تصادفات یک اصل مهم و اساسی است که همه شهر باید نسبت به آن مسئول باشد.

وی افزود: رفت و آمد امن، ساده و راحت یک وظیفه عمومی است که برعهده همه ماست و همه مردم باید به صورت منسجم و هماهنگ نسبت به آن نقش آفرینی داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه هر کدام از ادارات کل استان باید یک پیوست راهنمایی و رانندگی و آسان سازی عبور و مرور داشته باشند خاطر نشان ساخت: بخش های عمومی دولت و نهادهای رسمی و ادارات کل وظیفه مهمی در قبال آسان سازی عبور و مرور و کاهش خسارات دارند و البته در کنار این بخش های دولتی بخش های خصوصی و دستگاه های آموزشی مثل حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش نیز مسئولیت دارند اما در نهایت این خود مردم هستند که بیشتر نقش را می توانند ایفا کنند.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به اینکه قم باید در عرصه های گوناگون به ویژه در زمینه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باید سرآمد و الگوی سایر شهرها باشد گفت: اصلا پسندیده نیست که قم مانند سایر شهرها و یا پایین تر از آنها در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باشد و این یک مسئولیت دینی، شرعی واخلاقی همه ماست که این فرهنگ عمومی مبتنی بر رعایت قوانین و مقررات را در شهر مقدس قم بیش از پیش نهادینه کنیم.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: فرهنگ سازی رعایت قوانین و مقررات امر مهم و لازمی است و هر جا حوزه و روحانیت نیز در این زمینه لازم باشد، پای کار خواهد آمد و ظرفیت عظیم طلاب و گروه های جهادی و تبلیغی در این زمینه می تواند بسیار کمک کار باشد و مردم را بیش از پیش به رعایت این قوانین و مقرراتی که باعث کاهش تلفات و خسارات به جان و مال مردم شود، آشناتر کنند.

وی گفت: مشکل سدمعبر که نقش زیادی در ایجاد ترافیک دارد و توجه ویژه به پیاده رو و احداث پارکینگ سه نکته مهم و محوری می باشد که کمک زیادی می تواند در این عرصه ایفا کنند.

مدیر حوزه های علمیه داشتن برنامه بلند مدت و برنامه جامع را مهم دانست و تاکید کرد: راهور استان باید یک برنامه بلندمدت و میان مدت خوبی داشته باشد و هدف گذاری کند که مثلا در پنج سال آینده به چه نقطه ای قرار است برسد و مثلا رشد تصادفات و فوتی ها را قرار است در چه مدتی کاهش دهد و این کار باید به شکل علمی پیش بینی شود و برای آن کار دقیق و برنامه ریزی شود.

گفتنی است در ابتدای این دیدار سرهنگ صدفی رئیس پلیس راهور استان قم نیز در گزارشی به بیان فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در پلیس راهنمایی و رانندگی استان پرداخت.

ارسال نظرات