۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۸۵۹۲۸

برگزاری همایش «عظمت عاشورا» با حضور علما و مبلغین شیعه در پاکستان

برگزاری همایش «عظمت عاشورا» با حضور علما و مبلغین شیعه در پاکستان
همایش بزرگ ملی «عظمت عاشورا» با حضور علما، اندیشمندان و مبلغین شیعه سراسر پاکستان در شهر اسلام آباد این کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، همایش بزرگ ملی «عظمت عاشورا» به همت مجلس علمای امامیه پاکستان و با حضور صدها تن از علما، اندیشمندان و مبلغین شیعه از سراسر پاکستان در شهر اسلام آباد این کشور برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین راجه ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در سخنانی با بیان این که نظام امامت و ولایت یک نظام کامل و استمرار وظایف انبیای الهی(ع) در قالب امام(ع) است، گفت: در غیبت امام زمان(ع) نظام ولایت فقیه، استمرار وظایف امامت شمار می رود.

وی اطاعت از ولی فقیه در عصر غیبت را بمنزله  اطاعت از امام معصوم (ع) در عصر حضور امام (ع) دانست و افرود: ولی فقیه رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای دام ظله العالی رهبر، مدبر و فردی بابصیرت اند و در این برهه حساس رهنمودهای حضرت آقا ضامن نجات جهان اسلام اعم از شیعه و سنی و حتی مستضعفان جهان است.

این روحانی پاکستانی به اوضاع اسفبار افغانستان اشاره کرد و خطاب به طرف های درگیر در افغاستان گفت: باید با کنار گذاشتن سلاح هر چه سریع تر به یک توافق و تفاهم سیاسی برسید که تنها راه حل مشکلات، گفتگو و مذاکرات است.

وی با اشاره به این که توطئه دشمنان منطقه، ایجاد فتنه و جنگ داخلی در کشورهای همسایه است تا به اهداف شوم خود در شرق آسیا برسند، ابراز داشت: جنگ و درگیری فعلی افغانستان میراث شوم آمریکا در این کشور است، آمریکا در چند دهه گذشته بجز نا امنی و ویرانی چیزی به افغان ها نداده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید شفقت حسین شیرازی رییس و موسس مجلس علمای پاکستان در سخنانی به اهمیت و ضرورت تبلیغ از منظره قرآن کریم و روایات پرداخت و عاشورا را فرصت های مغتنم برای تبلیغ معارف اهل بیت علیهم السلام دانست.

آیت الله محمدرضا رمضانی رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در سخنرانی آنلاین خود محرم را فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ عاشورا و اسلام ناب معرفی کردند و ابراز داشتند: باید در قضیه عاشورا به سه نکته اساسی توجه شود، نقل درست و معتبر حادثه عاشورا، تحلیل درست از عاشورا و تطبیق درست واقعه عاشورا، نکات اساسی واقعه عاشورا اند که برای استفاده کامل از این حادثه بزرگ تاریخ اسلام ، مورد توجه قرار گیرند.

حجج اسلام والمسلمین سیدحسنین عباس گردیزی موسس و مدیر اعلای جامعه الرضا اسلام آباد پاکستان، دکتر سیدجاوید حسین شیرازی و ملک نصیر حسین و دیگر شخصیت های نیز از سخنرانان این همایش بزرگ بوده اند که در موضوعات غدیر، عاشورا و اهمیت سخنرانی کردند.

یاد آوری می شود که مجلس علمای امامیه پاکستان شاخه فرهنگی تبلیغی موسسه بین المللی امام باقر (ع) است که فعالیت های خود را تحت اشراف و ریاست حجت الاسلام دکتر سید شفقت حسین شیرازی از شخصیت برجسته پاکستان و مسئول امور بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان یکی از نهاد های بزرگ شیعه این کشور، انجام می دهد./988/

ارسال نظرات