۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۸۶۰۲۸
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:

خوش‌اخلاقی موجب سعادت انسان می‌شود

خوش‌اخلاقی موجب سعادت انسان می‌شود
خوزستان - حجت‌الاسلام شفیعی با بیان اینکه همیشه به خداوند متعال امید داشته باشیم، گفت: اگر بنده مؤمن خیر دنیا و آخرت را می‌خواهد باید خوش‌اخلاقباشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، در جمع مؤمنین اهوازی به مناسبت میلاد امام موسی بن کاظم(ع) اظهارداشت: رعایت اصول بهداشتی بر اساس آنچه رهبر معظم انقلاب گفته‌اند، واجب است.

وی با اشاره به این‌که کار تمامی ائمه(ع) در امامت یکی است، بیان کرد: جامعه در مسیری که حرکت می‌کند یک جلودار برای وقت خطر و راه پر پیچ‌وخم می‌خواهد، که این نقش برعهده امام است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به روایتی از امام موسی بن جعفر(ع) مبنی بر اینکه خیر دنیا و آخرت را به کسی ندهند مگر اینکه چند ویژگی داشته باشد، ادامه داد: نخستین شاخص حسن ظن و امیدواری او به خداوند متعال است البته‌ به دشمن باید سوءظن وجود داشته باشد.

وی با بیان این‌که در مسائل اجتماعی اولین خیر حسن ظن به خود انسان می‌رسد، خاطرنشان کرد: برخی‌ها می‌گویند نسبت به دشمن خوش‌بین باشد درصورتی‌که خلاف عقل است. اگر به دشمن اعتماد شد در یک‌لحظه هستی انسان را به باد می‌دهد.

حجت‌الاسلام شفیعی، با بیان این‌که یکی از مشکلات فعلی در محیط خانواده، سوءظن به یکدیگر است، افزود: اگر مقداری در جامعه بدبینی ایجاد شد، جامعه و خانواده به باد می‌رود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، با تأکید بر اینکه همیشه به خداوند متعال باید امید داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اگر بنده مؤمن خیر دنیا و آخرت را می‌خواهد باید "خوش‌اخلاق" باشد و اعتماد نیز دیگر مساله است که‌ لازمه هر جامعه و خانواده می‌باشد.

ارسال نظرات