۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۶۸۶۰۳۱
حجت‌الاسلام اسکندری خبر داد؛

آماده سازی مدرسه امام زین العابدین در امامزاده شاه جمال الدین

آماده سازی مدرسه امام زین العابدین در امامزاده شاه جمال الدین
قم - معاون تهذیب مدرسه علمیه امام زین‌العابدین(ع) با اشاره به انتقال این مدرسه علمیه به امامزاده شاه جمال(ع) گفت: حجره‌های مستقل و فضای معنوی از ویژگی‌های مکان جدید ماست.

به گزارش خبرگزاری رسا در قم، حجت‌الاسلام محمدجواد اسکندری با اشاره به جابه‌جایی مکان مدرسه علمیه امام زین‌العابدین (ع) اظهار داشت: مدرسه علمیه امام زین‌العابدین علیه‌السلام در سال ۱۳۹۶ تأسیس و تحت اشراف  آیت الله محسن اراکی است.

وی ادامه داد: باتوجه‌به گذشت ۵ سال از تأسیس این مدرسه مکان‌هایی که مدرسه در آن ها مستقر بود، اماکن مسکونی و در محلات بود و طبیعتاً از حیث مسائل آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، روحی و ورزشی نقایص و خلا های فراوانی داشته است و از طرفی با پذیرش طلاب جدیدالورود فضای فیزیکی بسیار محدود و سخت شده بود.

حجت‌الاسلام اسکندری ابراز داشت: بیش از ۵ ماه رایزنی برای جابه‌جایی و انتقال مدرسه به محیطی مناسب‌تر نهایتاً توانستیم با جلسه‌ای که با تولیت و هیئت‌ امنای امامزاده شاه جمال (ع) و به‌تبع آن با اداره ناحیه دو اوقاف داشتیم حجره‌های متروک پشت امامزاده را برای ۳ سال اجاره کنیم.

وی افزود: از ویژگی‌های محیط جدید حجره‌های مستقل برای طلاب، نزدیک بودن به امامزاده و فضای معنوی آن، استفاده از شبستان‌های امامزاده جهت مراسمات و برنامه‌های فرهنگی، حیاط مناسب و فضای باغچه دار بودن آن می‌باشد.

حجت‌الاسلام اسکندری تاکید کرد: با تفاهم‌نامه داخلی هم که با امامزاده منعقد شده است مدرسه علمیه در امور قرآنی و فرهنگی اعم از مناسبت‌ها و خدمت به زوّار ایرانی و خارجی و زوّار کربلا همکاری فعال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از روز عید سعید غدیر عملیات جهادی توسط طلاب مدرسه و دیگر عزیزان جهادی، جهت برطرف‌کردن نواقص موجود محل جدید آغاز شده تا ان‌شاءالله به بهترین شکل ممکن محیط امامزاده جهت برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تبلیغی برای طلاب عزیز مهیا شود.

معاون تهذیب و امور فرهنگی مدرسه علمیه امام زین‌العابدین (ع) تاکید کرد: مهم‌ترین اصلاحات و احتیاجات محل جدید مدرسه عبارت‌اند از:

۱.گچ‌کاری حجرات: ۱۲ حجره ۱۵ متری

۲.موزاییک‌کاری حجرات: ۱۰ حجره

۳.رنگ‌کاری حجرات: ۱۴ حجره

۴.دور چینی و حریم سازی باغچه‌ها: ۱۱ باغچه (در ابعاد مختلف)

۵.رنگ‌کاری درب حجرات: ۲۱ حجره

۶.نقاشی و دیوارنویسی دیواره در ابعاد بزرگ و دیواره‌های ورودی حجرات

۷.تابلو چوبی جهت نوشتن شعار و حدیث و تابلوهای راهنمایی: ۳۰ عدد

۸. فنس‌کشی جهت استقلال محیط و جداسازی: ۵۰ متر

۹. تعبیه درب ورود به مدرسه

۱۰.گل‌کاری و دخت کاری برای باغچه‌ها

۱۱. نیمکت و صندلی برای محیط بیرونی

۱۲. وسائل زمین والیبال و فوتبال و وسائل ورزش‌های عمومی ...

۱۳. سنگ‌کاری زمین مقابل حجرات

۱۴. سرامیک کاری آشپزخانه

۱۵.اصلاح لوله‌کشی و شیرآلات سرویس حمام و دستشویی

۱۶. حیاط سازی مقابل سرویس بهداشتی در ابعاد ۷ در ۷

۱۷. لباس مناسب کار برای اعضای گروه جهادی صحیفه امام زین‌العابدین علیه‌السلام

۱۸. ایزوگام کاری سقف حجرات

از همین‌جا از همه دست‌اندرکاران و افرادی که ما را در این عملیات جهادی همراهی می‌کنند، مخصوصاً ریاست محترم حوزه‌های علمیه آیت‌الله اعرافی، قائم‌مقام حوزه‌های علمیه حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی، ریاست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم حجت‌الاسلام اسکندری، ریاست اداره ناحیه ۲ اوقاف حجت‌الاسلام اسدپور، هیئت‌امنا محترم و تولیت امامزاده حجت‌الاسلام نادر علی، شهرداری کلان‌شهر استان قم آقای سقائیان نژاد، شهرداری منطقه ۲ قم آقای رحیمی سپاسگزاریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از همه خیرین و بانیان  تقاضا داریم جهت یاری برای تکمیل مدرسه علمیه امامزاده کمک‌های خودشان را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۷۰۰۳۱۱۷۵۷ (محمدرضا مهدوی صفت) واریز نمایند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
.. انتقاد
0
0