۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۶۸۶۰۳۳
مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه:

حضرت زهرا «مَن کُنتُ مَولاه فَهذا عَلیٌّ مَولاه» را جامه عمل پوشاندند

حضرت زهرا «مَن کُنتُ مَولاه فَهذا عَلیٌّ مَولاه» را جامه عمل پوشاندند
تهران - مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه گفت: اولین کسی که شعار غدیر را خوب فهمیدند، غدیری حرکت کرد و پای غدیر ایستاد و جان دادند، حضرت زهرا(س) بودند.

به گزارش خبرگزاری رسا از تهران، حجت الاسلام محمدصادق کفیل، در کارگاه علمی پژوهشی «غدیر، عاشورا و انتظار» مدرسه علمیه الزهراء (ع) تهران ضمن بیان اهمیت غدیر، اظهار داشت: تفاوت عید سعید غدیر با سایر ایام، در بیان، جعل و آغاز امامت نیست، بلکه عظمت این روز بدان جهت است که تبیین حاکمیت است، و بیان فضائل حضرت علی (ع) در خطبه غدیر  به همین منظور بوده است.

استاد و پژوهشگر مهدویت خاطرنشان کرد: امامت از سوی خدا جعل شده؛ شأنی الهی است و امام به طور طبیعی حاکم است و باید در جامعه حکومت کند، ولی زمانی این حکومت شکل می گیرد که مردم گام برای بیعت را بردارند و با کسی که خدا گفته بیعت نمایند، تا شان حاکمیتی امام شکل گیرد.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با تبیین سایر شئون امامت، افزود: امام شئون مختلفی دارد؛ واسطه فیض الهی است، هدایت تکوینی امت را برعهده دارد و در حقیقت حرکت امام در جامعه یک حرکت توحیدی است.

این استاد حوزه تصریح کرد: اولین کسی که شعار غدیر را خوب فهمیدند، غدیری حرکت کرد و پای غدیر ایستاد و جان دادند، حضرت زهرا (ع) بودند که به تمام معنا «مَن کُنتُ مَولاه فَهذا عَلیٌّ مَولاه» را جامه عمل پوشاندند.

حجت الاسلام کفیل در ادامه ضمن اشاره به هشت مقام دعای عهد اظهار داشت: در دعای عهد می خوانیم اَللّهُمَّ اجْعَلْنی مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فی قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلی إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ، جلوه عملی این هشت مقام حضرت زهرا (س) هستند و با تمام توان پای حاکم شدن حضرت علی (ع) ایستادند و فرمودند من باید تمام وجودم را فدا کنم برای ولایت حضرت علی (ع)؛ چراکه امور مردم زمانی اصلاح می شود که مدیر صالح بر جامعه حاکم باشد و غدیر آغاز این حاکمیت بود.

وی ادامه داد: مردم باید برای امام قدم بردارند، امام را یاری کنند، اگر امام را یاری نکنند، امام خانه نشین می شود و این به ضرر جامعه و مردم است، چون جامعه رشد پیدا نمی کند، اصلاح نمی شود و احکام دین نیز اجرا نمی شود. 

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در ادامه باتوجه به نقش تبلیغی طلاب در دهه محرم، گفت: طلاب باید در دهه محرم به گونه ای عمل نمایند که جامعه متدین و دین یار شود، زیرا رسالت اصلی طلاب این است که جامعه را کربلایی کنند تا مدافع و یار امام شوند.

حجت الاسلام کفیل در پایان خاطرنشان کرد: امام عصر (ع) غایب شدند، چون یار نداشتند، اگر مفهوم غدیر فهمیده شده بود، غیبت طول نمی کشید؛ غدیر یعنی بیائید و برای امام کاری کنید.

ارسال نظرات