۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۸۶۰۸۸
حجت الاسلام روانبخش:

اعتماد رفته با محاکمه مسؤولان نالایق باز می‌گردد

اعتماد رفته با محاکمه مسؤولان نالایق باز می‌گردد
حجت الاسلام روانبخش گفت: اعتماد عمومی که آسیب خورده باید باز گردد؛ کسانی که وضعیت فعلی را به وجود آورده اند و باعث بی‌اعتمادی مردم به نظام شده‌اند، باید محاکمه شوند.

حجت الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان اینکه محاکمه مدیران نالایق در دولت قبل پیامدهای خوبی را برای کشور و مردم دارد گفت: مسأله محاکمه به متن جامعه باز می‌‎گردد زیرا اعتماد عمومی آسیب خورده و این اعتماد باید باز گردد؛ کسانی که وضعیت فعلی را به وجود آورده اند و باعث بی‌اعتمادی مردم به نظام شده‌اند باید محاکمه شوند تا برای آینده درس عبرتی بشوند.

وی همچنین افزود: قوه قضاییه می‌تواند به صورت مدعی‌العموم وارد شود و این مسأله را پیگیری کند؛ این کار باید صورت پذیرد تا عده‌ای خیال نکنند که وزرا از مصونیت برخوردارند و رئیس‌جمهور هر کاری که بخواهد می‌تواند انجام دهد.

دبیر نشریه پرتو سخن همچنین ضمن بیان اینکه رئیس‌جمهور با مابقی افراد هیچ فرقی نمی‌کند اظهار داشت: وقتی با یک دزد ده میلیون تومانی برخورد می‌شود، چرا با یک شخصی که میلیاردها تومان دزدی کرده نباید برخورد شود؟

وی همچنین با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین علیه السلام خاطرنشان کرد: باید با کسانی که اموال عمومی را ضایع کردند برخورد شود؛ امیرالمومنین می‌فرماید برخی بیت المال را چریدند، همانگونه که شتر علف بهاری را می‌چرد.

حجت الاسلام روانبخش تصریح کرد: در رابطه با ترک فعل قانون وجود دارد و خود آقای رئیسی هم که قصد محاکمه برخی از مسئولان را داشت، از همین طریق وارد شده بود؛ زیرا این مسئولان حقوق مردم را تضییع کردند و آشکارا تخلفاتی را انجام دادند که حقوق مردم زیر پا رفت و آنها را جبران هم نکردند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
از جناب آقای رئیسی عزیز عاجزانه خواهش می کنیم ، باندهای مافیای را متلاشی کنید .
1
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
احسنت
0
0