۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۸۶۱۳۰
گرانیگاه فرهنگ (۱۰)؛

طرح صیانت و خطر زیست دیجیتالی کودکان ایران

طرح صیانت و خطر زیست دیجیتالی کودکان ایران
انجمن ناشران دیجیتال کودک نوشت: صیانت واقعی ایجاد قدرت و فرصت فعالیت به کسب و کارهای تولید محتوا برای تأمین نیازهای کودکان کشور است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا و به نقل از ایکنا،انجمن ناشران دیجیتال کودک و نوجوان ایران در خصوص طرح صیانت بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:

با وجود ضرورت صیانت از کودکان در فضای مجازی، قابل توجه است که صیانت واقعی ایجاد قدرت و فرصت فعالیت به کسب و کارهای تولید محتوا برای تأمین نیازهای کودکان کشور است که تاکنون کمترین توجه را از سمت نهادهای مسئول در این باره شاهد بوده‌ایم. 

بخش بزرگی از خانواده‌ها از وضعیت موجود فضای مجازی تأمین معاش خود را دنبال می‌کنند که هر گونه آسیب به کسب و کارها تاثیر مستقیم در سرنوشت بچه‌های کشورمان دارد. فقر خانواده‌ها اولین تأثیرش را در کودکان سرزمینمان می‌گذارد و متأسفانه در طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی تأثیر منفی به صورت مستقیم متوجه کسب و کارها از جمله کسب و کارهای حوزه کودک و نوجوان می‌شود.

کودکان این سرزمین نان، سلامتی و محتوا نیاز دارند. با تأثیرگذاری منفی در اکوسیستم دیجیتالی کشور نان کودکان این کشور کمتر می‌شود و با ایجاد محدودیت‌های بیشتر در کنار محدودیت‌هایی که همین الان هست فرصت تولید محتوای بومی برای کودکان ایران کاهش پیدا می‌کند.

تمام سیاست‌ها تاکنون منجر به محدودیت‌های بیشتر برای تولیدکنندگان و فعالان شده است که خط مقدم خدمات و سرویس‌های محتوایی برای بچه‌های ایرانی هستند.

یادمان نمی‌رود که گردش مالی چند ۱۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه وس که در انحصار عده‌ای بود منجر به تولید محتوا و خدمات نشد و طرح صیانت هم با وجود انحصار و رانت‌هایی که ایجاد می‌کنند جز به نابودی بخش خصوصی منجر نمی‌شود.

این انجمن همراه با تمام تشکل‌ها و نهادهای خصوصی دیگر که اعلام نظر کرده‌اند مخالفت خود را نسبت به طرح‌هایی که در پشت درهای بسته طراحی شده و زیست دیجیتالی کودکان ایران را به مخاطره می‌اندازد، اعلام کرده و از نهادهای تصمیم‌گیر دعوت می‌نماید برای رسیدن به طرح‌های عملی و کارساز و غنی در فضای شفاف، از همکاری تشکل‌های بخش خصوصی استفاده شود تا طرحی برای توسعه ی بازار دیجیتال ایران ترسیم شود.

از نماینده‌های محترم مجلس که وکلای ما در دستگاه حاکمیت هستند درخواست می‌کنیم از ظرفیت‌های قانونی که دارند برای بازپس گیری این طرح استفاده کنند و آرامش را به جامعه فعالان دیجیتال کشور برگردانند.

ارسال نظرات