۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۸۶۲۷۳
با حضور مسؤولان کشوری و مقامات خارجی؛

مراسم تحلیف هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

مراسم تحلیف هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
مراسم تحلیف رییس جمهور دولت سیزدهم با حضور مسؤولان عالی رتبه کشوری و مقامات و شخصیت های خارجی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم تحلیف آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور دولت سیزدهم با حضور مسؤولان داخلی و میهمانان خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت 17 برگزار شد، رؤسای قوای سه گانه، مسؤولان عالی رتبه کشوری و لشکری و مسؤولان و میهمانانی از کشورهای خارجی حضور داشتند.

مراسم تحلیف هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

مراسم تحلیف با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، به صدا درآمدن زنگ جلسه، سخنان ابتدایی رییس مجلس، قرائت دستور جلسه از سوی حاجی دلیگانی نماینده مردم اصفهان و قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری بین المللی کشورمان منصور قصری زاده برگزار شد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ایران نخستین سخنران مراسم تحلیف رییس جمهور دولت سیزدهم بود.

مراسم تحلیف هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

رئیس مجلس در سخنانی افزود: این یک واقعیت است که ما به دوره ای نو از کشور داری وارد شدیم؛ ما می‌توانیم نشان دهیم که مدیریت جهادی راه حل همه مشکلات مادی و معنوی جامعه است و چه بخواهیم یا نخواهیم در دوره جدید مدیریتی کشور بار به سرانجام رساندن این خواسته‌های مردم به دوش ما مسئولان است.

وی ادامه داد: در دوره کارآمدی و پاسخ گویی باید ثبات اقتصادی، امید و نشاط را در کشور افزایش دهیم و روشن است که بار اصلی این مسئولیت به عهده دولت محترم خواهد بود؛ زیرا اکثر ظرفیت های اجرایی کشور در اختیار قوه مجریه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اما همدلی و هم افزایی دو قوه دیگر در تکمیل این فعالیت نقش کلیدی دارد و در همین راستا، مجلس همکاری با دولت را بر اساس منافع ملی و مطالبات مردم اعلام می‌دارد و البته ناظری فعال و دلسوز در مسیر تحقق وظایف دولت می باشد.

وی همچنین گفت: در این دولت، حاشیه‌سازی و حاشیه پردازی گناهی نابخشودنی است و مردم هیچگاه از ما قبول نخواهند کرد؛ بنابراین ما در همه ارکان نظام وظیفه داریم در دام‌های خود ساخته یا دشمن ساخته که باعث می‌شود دغدغه‌های مردم به حاشیه برود نیفتیم.

قالیباف با اشاره به سخنان رهبری در مراسم تنفیذ عنوان کرد: در دوره کارآمدی و پاسخگویی، میدان دادن به هرگونه منفعت طلبی یا قبیله گرایی گناهی نابخشودنی است؛ کارآمدی وقتی ممکن است که مطابق برنامه باشد.

مراسم تحلیف هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به حضور مردم در همه صحنه ها گفت: از مردم متدین بصیر که در انتخابات 28 خرداد 1400 شرکت کردند و یک بار دیگر برگ زرینی را به کارنامه ملت مسلمان، متدین و انقلابی افزودند و با انتخاب فردی شایسته برای یک دوره 4ساله  این حضور را مزین کردند؛ صمیمانه تشکر می نمایم؛ و عزت و سربلندی برای آن ها خواستارم و از همه دست اندرکاران انتخابات که شرایط امن برگزاری و صیانت از آرای مردم را فراهم کردند متشکرم

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای از همه کسانی که در دوره های قبلی ریاست جمهوری وظایف خود را انجام دادند تشکر می کنم؛ مردم با انتخاب خود مسؤولیت بزرگی را به دوش رئیس جمهور می گذارند و عالی ترین مقام پس از رهبری را در امور اجرایی و اساسی مشخص می کنند؛ همه امور اجرایی به جز اموری که به رهبر مربوط است بر عهده رئیس جمهور است که مردم این مسؤولیت را به وی سپرده اند.

رییس قوه قضاییه اظهار داشت: رئیس جمهور امروز در پیشگاه خدا و قرآن و مردم با حضور رئیس قوه قضاییه و مقننه و نمایندگان مجلس به خداوند سوگند یاد می کند که پاسدار مذهب رسمی و قانون اساسی باشد؛ همچنین سوگند می خورد همه استعداد و صلاحیت خود را برای انجام مسؤولیت به کار گیرد و خود را وقف مردم و اعتلای کشور نماید؛ امیدوارم رئیس محترم جمهور با کمک نخبگان در این مسؤولیت خطیر بیش از پیش موفق باشد و هر چه سریع تر در رفع مشکلات مردم به خصوص ایجاد اشتغال، کنترل بازارها و کاهش نرخ تورم اهتمام ورزد.

وی افزود: لازم است رئیس جمهور برای از بین بردن زمینه فساد، رانت و اصلاح ساختارهای پیچیده اداری اقدام لازم را به عمل آورد و امیدوار هستم رئیس محترم جمهور با اجرای اصول قانون اساسی و بندهای 16 گانه اصل سوم قانون اساسی که حقوق مردم و جامعه را تأمین می کند، اهتمام لازم را داشته باشد؛ قوه قضاییه هم در حقوق مردم، آزادی های مشروع و فسادستیزی به ریاست محترم جمهوری کمک خواهد کرد؛ امیدوارم مبارزه بی امان با فساد جدی تر از همیشه باشد.

مراسم تحلیف هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه مراسم تحلیف بر اساس قانون اساسی سوگند یاد کرد که متن آن به این شرح است:

بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏

"من‏ به‏ عنوان‏ رئیس‏ جمهور در پیشگاه‏ قرآن‏ کریم‏ و در برابر ملت‏ ایران‏ به‏ خداوند قادر متعال‏ سوگند یاد می‏ کنم‏ که‏ پاسدار مذهب‏ رسمی‏ و نظام‏ جمهوری‏ اسلامی‏ و قانون‏ اساسی‏ کشور باشم‏ و همه‏ استعداد و صلاحیت‏ خویش‏ را در راه‏ ایفای‏ مسئولیتهایی‏ که‏ بر عهده‏ گرفته‏ ام‏ به‏ کار گیرم‏ و خود را وقف‏ خدمت‏ به‏ مردم‏ و اعتلای‏ کشور، ترویج‏ دین‏ و اخلاق‏، پشتیبانی‏ از حق‏ و گسترش‏ عدالت‏ سازم‏ و از هر گونه‏ خودکامگی‏ بپرهیزم‏ و از آزادی‏ و حرمت‏ اشخاص‏ و حقوقی‏ که‏ قانون‏ اساسی‏ برای‏ ملت‏ شناخته‏ است‏ حمایت‏ کنم‏. در حراست‏ از مرزها و استقلال‏ سیاسی‏ و اقتصادی‏ و فرهنگی‏ کشور از هیچ‏ اقدامی‏ دریغ نورزم‏ و با استعانت‏ از خداوند و پیروی‏ از پیامبر اسلام‏ و ائمه‏ اطهار علیهم‏ السلام‏ قدرتی‏ را که‏ ملت‏ به‏ عنوان‏ امانتی‏ مقدس‏ به‏ من‏ سپرده‏ است‏ همچون‏ امینی‏ پارسا و فداکار نگاهدار باشم‏ و آن‏ را به‏ منتخب‏ ملت‏ پس‏ از خود بسپارم‏."

مراسم تحلیف هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

آیت الله رئیسی همچنین پس از قرائت سوگندنامه و امضای آن در سخنانی با اشاره به رویکرد سیاست خارجی در دولت خود اظهار داشت: در دولت مردمی، همه از همه ابزارهای قدرت ملی از جمله دیپلماسی و مذاکره هوشمند با جهان استفاده می‌کنیم تا مسأله ایران تأمین گردد؛ قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه امنیت ساز است.

رئیس جمهور تأکید کرد: ظرفیت‌های منطقه ای ایران حامی صلح و ثبات در کشور ها است و صرفاً برای تهدید قدرت‌های سلطه گر به کار گرفته خواهد شد؛ مشکلات کشورهای منطقه باید از طریق گفتگوهای واقعی درون منطقه‌ای حل و فصل شود و دخالت بیگانگان در منطقه هیچ مشکلی را حل نمی‌کند بلکه خود مشکل است.

وی تصریح کرد: من دست دوستی به سوی همه کشورهای منطقه به خصوص همسایگان دراز می‌کنم و دست آنها را به گرمی می‌فشارم.

آیت الله رئیسی درباره برنامه هسته‌ای اظهار داشت: برنام هسته ای ما کاملاً صلح آمیز است؛ نظام جمهوری اسلامی، سلاح اتمی را برطبق به فتوای رهبری معظم انقلاب اسلامی بر خود حرام می‌داند و این سلاح هیچ جایگاهی در استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی ندارد.

وی ادامه داد: سیاست فشار و تحریم موجب انصراف مردم ایران از پیگیری حق خود نخواهد شد؛ تحریم ها علیه ملت ایران باید لغو گردد و ما از هر طرح دیپلماتیک که این هدف را محقق می سازد استفاده می‌کنیم.

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشورها و ملت های همسایه را خویشاوند خود می‌داند و مهمترین و اصلی‌ترین اولویت سیاست خارجی خود را تحکیم روابط با کشورهای منطقه دانسته و خواستار اعتلای آن ها است.

رییس مجلس شورای اسلامی نیز در نطق پایانی مراسم تحلیف از میهمانان و شخصیت های حاضر در صحن مجلس قدردانی کرد.

مراسم تحلیف آیت الله رئیسی رییس جمهور دولت سیزدهم با حضور بیش از صد و هفتاد خبرنگار داخلی و خارجی و میهمانان و مقاماتی از حدود هشتاد کشور مختلف برگزار شد.

لازم به ذکر است، مراسم تحلیف به دلیل شرایط خاص کرونایی با رعایت پروتکل ها و در یک زمان کوتاه یک ساعته برگزار شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
به امید سربلندی ایران عزیز
1
0
ناشناس
Germany
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
مبارک باشه. موفق باشند. انتخاب بجایی بود.واقعا انسان ساده زیست و مردمی و محترمی هستند و انقلابی و پای بند به ارزشهای اسلامی هستند
1
0
ناشناس
Germany
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
امیدواریم خداوند در تمامی خدمات جهادی و تلاش های ایشان را برای داشتن یک کشور سالم و قدرتمند و پیشرفته همیشه یاری فرمایند.
1
0
ناشناس
Germany
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
براشون آرزوی موفقیت روزافزون داریم.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
برای این مرد پاک دست، فسادستیز، انقلابی، و ولایی آرزو موفقیت هرچه بیشتر از خداوند متعالی خواستاریم.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
براي موفقيتش دعاء ميكنيم، انشاءالله مشى و راه مبارزه با فساد و مفسد و اصلاح ساختارهاي معيوب کشوري برود
0
0