۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۶۸۶۳۱۵

راهپیمایی حمایت از کشمیر در پاکستان برگزار شد

راهپیمایی حمایت از کشمیر در پاکستان برگزار شد
همزمان با دومین سالروز لغو قانون خود مختاری منطقه "جامو و کشمیر" توسط دولت هند، راهپیمایی و گردهمایی همبستگی با کشمیر امروز در شهر‌های مختلف پاکستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، همزمان با دومین سالروز لغو قانون خود مختاری منطقه "جامو و کشمیر" توسط دولت هند، مردم پاکستان با برگزاری راهپیمایی‌های گسترده حمایت خود از مسلمانان کشمیری در جهت حق تعیین سرنوشت را اعلام داشتند.

بر همین اساس مراسم روز "استحصال" در شهر‌های مختلف پاکستان برگزار شد و پاکستانی‌ها در حمایت از کشمیر یک دقیقه سکوت کردند و تردد وسایل نقلیه در شهر‌های مختلف به مدت ۳۰ دقیقه متوقف شدو بنر، پلاکارد و تصاویری زیادی در حمایت از کشمیر در شهر‌های مختلف پاکستان نصب گردید.

در اسلام آباد نیز راهپیمایی نمادین با حضور مقامات دولتی این کشور از جمله "عارف علوی" رئیس جمهور و "شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه و تعدادی دیگر از اعضای کابینه دولت پاکستان برگزار شد.

"عارف علوی" رئیس جمهور پاکستان طی سخنانی در این راهپیمایی تاکید کرد: تا زمان ارائه حق تعیین سرنوشت به مسلمانان کشمیری و حل این مسئله از طریق قطعنامه‌های سازمان ملل پاکستان به حمایت‌های گسترده دیپلماتیک و سیاسی خود از کشمیر ادامه می‌هد.

وی با بیان اینکه حل نشدن مسئله کشمیر تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی است، افزود: پاکستان تعهدات مجامع بین المللی در قبال کشمیر را به آن‌ها یادآوری کرده و خاطر نشان می‌کند که تا زمان لغو اقدامات غیر قانونی هند در کشمیر هیچ مذاکره‌ای میان اسلام آباد و دهلی انجام نخواهد شد.

"شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه پاکستان در مراسم امروز گفت: دولت و مردم پاکستان اقدامات غیرقانونی و یکجانبه ۰۵ اوت ۲۰۱۹ دولت هند مبنی بر لغو خودمختاری جامو و کشمیر را رد کرده و به حمایت از هدف عادلانه مردم کشمیر ادامه خواهند داد.

"عمران خان" نخست وزیر هم طی پیامی ضمن انتقاد شدید از ادامه رویکرد نظامی هند علیه مسلمانان کشمیر اعلام کرد: جوامع بین المللی باید سریعا در راستای توقف اقدامات غیر قانونی هند از جمله تلاش این کشور برای تغییر بافت جمعیتی کشمیر دست به کار شوند.

امروز پنجشنبه دومین سالگرد تصمیم هند در لغو امتیازات ویژه جامو و کشمیر است، بند ۳۷۰ که در اکتبر ۱۹۴۹ ضمیمه قانون اساسی هند شد اجازه می‌داد که منطقه جامو و کشمیر به صورت خود مختار قانون اساسی خودش را تدوین کند، اما این بند در ۰۵ اوت سال ۲۰۱۹ توسط دولت دهلی لغو شد./۹۸۸/

منبع: پایگاه خبری داون نیوز پاکستان

ارسال نظرات