۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۸۶۳۱۹
قالیباف در مراسم تحلیف ریاست جمهوری عنوان کرد؛

مدیریت جهادی، راه حل مشکلات/ دوره جدید دوره کارآمدی و پاسخگویی است

مدیریت جهادی، راه حل مشکلات/ دوره جدید دوره کارآمدی و پاسخگویی است
قالیباف با اشاره به سخنان رهبری در مراسم تنفیذ، گفت: در دوره کارآمدی و پاسخگویی، میدان دادن به هرگونه منفعت طلبی یا قبیله گرایی گناهی نابخشودنی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ضمن بیان خیر مقدم به حضاری که به خانه ملت قدم گذاشته اند اعم از داخلی و خارجی گفت: امیدواریم بتوانیم مهمان‌نوازی گرمی داشته باشیم و پیام آور مهر و دوستی مردم ایران باشیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در حالی پای به قرن جدید شمسی می‌گذارد که میراث دار بیش از یک قرن مبارزه برای دستیابی به استقلال، آزادی، عدالت، نفی سلطه پذیری و از همه مهمتر به کار بستن ارزش‌های اصیل اسلامی در جامعه می باشد.

قالیباف تصریح کرد: در این راه خون پاک‌ترین انسان‌ها از شهید شیخ فضل الله نوری تا شهید قاسم سلیمانی فدا شده تا نهال مقدس مرد تومی بهتر درختی تناور و ریشه‌دار تبدیل نماید؛ امام خمینی رضوان الله تعالی علیه با رهبری انقلاب اسلامی در قله این مبارزه و با بنیانگذاری جمهوری اسلامی موهبت مردم سالاری دینی را برای مردم ایران به ارمغان آورد و جانشین صالح او حضرت آیت الله العظمی خامنه ای آن را تثبیت و بالنده کرد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به الگویی الهام بخش برای جهان اسلام و آزادیخواهان تبدیل شد؛ اینک به پاس ایثار جذب شهدا و پشتیبانی‌های ملت صبور ایران در برابر همه دشمنی‌های استکبار جهانی و نظام سلطه، کشور در مواجهه با تنگناها ناملایمات و مسائل معیشتی فرارو در هنگامه یک تحول اساسی و افق گشا در عرصه نظام حکمرانی خویش قرار دارد.

رئیس مجلس یادآور شد: این تحول اساسی مبتنی بر مکتب امام همراه با رفع ناکارآمدی، مبارزه جدی با فساد و عوامل نفوذی و مقاومت در برابر فشارها و تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان خارجی می‌باشد.

وی عنوان کرد: در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، علیرغم همه کارشکنی‌ها و توسعه‌ها و شیطنت مغرضانه داخلی برای دلسرد کردن مردم، نتایج انتخابات سال های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ نشان داد مردم بار دیگر برای حل مسائل کشور و عبور از بحران‌ها به صراط مستقیم جریان انقلاب اسلامی اعتماد دارند.

قالیباف اظهار داشت: به پشتوانه یک قوه قضائیه ضد فساد، استقرار یک مجلس انقلابی و آغاز به کار یک دولت مردمی موسم آن است تا با سرلوحه قرار دادن روحیه انقلابی، جهت گیری انقلابی و فرهنگ اسلامی، مدیریت جهادی و با تمسک به مدیریت ارزش‌ها و به منظور قوی ساختن ایران و اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه طرحی نو در اندازیم.

وی گفت: در ۲۸ خرداد پیام تحول مردم به نظام و دنیا مخابره گردید و با حضور پر معنای مردم، فصلی نوین در تاریخ انقلاب اسلامی آغاز شد؛ برای جبران کوتاهی ها و کاستی ها و فصلی برای احیای ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل اسلامی و حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب برای طی کردن مسیر خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی اسلامی هستیم.

رئیس مجلس افزود: این یک واقعیت است که ما به دوره ای نو از کشور داری وارد شدیم؛ ما می‌توانیم نشان دهیم که مدیریت جهادی راه حل همه مشکلات مادی و معنوی جامعه است و چه بخواهیم یا نخواهیم در دوره جدید مدیریتی کشور بار به سرانجام رساندن این خواسته‌های مردم به دوش ما مسئولان است.

وی با بیان اینکه امروز نگاه همه شهدایی که خودشان را در راه انقلاب و برای امنیت و رفاه داده‌اند به ما است تصریح کرد: نمی‌توانیم لحظه‌ای برای مردم تلاش نکنیم و حق نداریم شب را بدون دغدغه مردم سر بر بالین بگذاریم؛ برای موفقیت در رسیدن به این هدف در دوره جدید مدیریتی کشور باید به دوره کارآمدی و پاسخگویی تبدیل شود.

قالیباف عنوان کرد: در این دوره باید تمرکز بر کارآمدی را اصل قرار دهیم و بدون بهانه تراشی در تصمیم و اجرا در راستای اولویت توانمندسازی محرومان حرکت کنیم؛ در قدم دوم باید با پاسخگویی به مردم اشکالات خود را برطرف کنیم تا بتوانیم بر چالش‌های موجود غلبه کنیم و نسبت به حل مشکلات مردم اقدامات عملی انجام دهیم.

وی ادامه داد: در دوره کارآمدی و پاسخ گویی باید ثبات اقتصادی، امید و نشاط را در کشور افزایش دهیم و روشن است که بار اصلی این مسئولیت به عهده دولت محترم خواهد بود؛ زیرا اکثر ظرفیت های اجرایی کشور در اختیار قوه مجریه است.

رئیس مجلس شورا ی اسلامی تأکید کرد: اما همدلی و هم افزایی دو قوه دیگر در تکمیل این فعالیت نقش کلیدی دارد و در همین راستا، مجلس همکاری با دولت را بر اساس منافع ملی و مطالبات مردم اعلام می‌دارد و البته ناظری فعال و دلسوز در مسیر تحقق وظایف دولت می باشد.

وی همچنین گفت: در این دولت، حاشیه‌سازی و حاشیه پردازی گناهی نابخشودنی است و مردم هیچگاه از ما قبول نخواهند کرد؛ بنابراین ما در همه ارکان نظام وظیفه داریم در دام‌های خود ساخته یا دشمن ساخته که باعث می‌شود دغدغه‌های مردم به حاشیه برود نیفتیم.

قالیباف با اشاره به سخنان رهبری در مراسم تنفیذ عنوان کرد: در دوره کارآمدی و پاسخگویی، میدان دادن به هرگونه منفعت طلبی یا قبیله گرایی گناهی نابخشودنی است؛ کارآمدی وقتی ممکن است که مطابق برنامه باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما معتقدیم با مردمی کردن امور می‌توان چالش های پیش رو را به فرصت تبدیل کرد، افزود: ما به خوبی به مشکلات و چالش‌های پیش‌رو واقف هستیم و می دانیم ناکارآمدی هایی شده تا چه میزان به اعتماد مردم ضربه زده است و بار مشکلات اقتصادی و معیشتی چقدر بر شانه مردم به خصوص قشر متوسط و ضعیف سنگینی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه تحریم‌ها و تهدید‌های دشمن شرایط را برای ادامه کشور سخت کرده است، تصریح کرد: در کنار اینها ظرفیت‌های خدادادی، اقتصادی و بین المللی نیز وجود دارد که در صورت به کارگیری مدیریت جهادی که مدیریت عقلانی، مبتنی بر تلاش و اعتقاد به ولایت الهی و رزق لایحتسب الهی است می‌توان بر چالش‌ها غلبه کرد.

ارسال نظرات