۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۸۴۱۵۷

تحلیل هفته

تحلیل هفته
گذر زمان همان چیزی است که پرده از حقایق بر می‌دارد؛ در این بین بصیر کسی است که بتواند پیش از آشکار شدن حقایق حق را بشناسد و به دیگران بشناساند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مصباح یزدی، اسم محور عملیاتی است که بارها در رسانه‌های مختلف تکرار شده است؛ از بی بی سی گرفته تا رادیو فردا، صدای آمریکا، پیام اسرائیل و... بارها و بارها برای مشوش کردن این اسم دست به حملات انتحاری زدند تا شاید بتوانند افکار عمومی را به بازی بگیرند.

نه فقط معاندین خارجی بلکه در داخل کشور نیز مخالفان متعددی وجود دارند که گوششان نمی‌تواند این نام را بشنود؛ از توده‌ای‌ها، مجاهدین خلق، مصدقی­‌ها، پان‌­ها­، اصلاح طلبان افراطی، بهاری­ها و گروه‌های خُرد و افراد متعدد دیگر. در مجموع اینکه همه کسانی که ذره‌ای آبشان با اسلام ناب در یک جوب نمی‌رود، توپخانه خود را به سمت این نام گرفته و بی‌دلیل حمله می‌کنند.

 

تحلیل هفته

 

تنها تحلیلی که از این نوع دشمنی‌ها می‌شود ارائه داد این سخن رهبری معظم است که می‌فرماید: دشمن وقتی سیلی می‌خورد، كینه به دل می‌گیرد و مقابله می‌كند. حال ما اگر بخواهیم خودمان را ارزیابی كنیم، باید اینگونه محاسبه كنیم که وقتی دشمن در مقابل ما بشدت دندان نشان می‌دهد، باید احساس كنیم كه توانایی‌های ما بالاست و می‌توانیم به این دشمن ضربه بزنیم.

در رابطه با مسأله اخیری که درون جبهه انقلاب رخ داد و حسین قدیانی، به عنوان یک نویسنده انقلابی قلمش را با زبان دشمنان اسلام ناب همگام کرد، شاگردان حلقه اول علامه مصباح بزرگی کردند و با دعوت رسمی از قدیانی، وی را به مؤسسه دعوت کرده‌اند تا او با حقیقت اسلام ناب آشنا شود و مطهری و علامه طباطبایی زمان را بشناسد.

درباره علت وقوع این مسأله باید این گونه گفت که جناب قدیانی، در قضیه طرفداری از قالیباف در انتخابات ۹۲ و عدم حمایت حضرت علامه از آقای قالیباف دچار این زاویه دید شد و پس از سال‌ها باعث شد اینچنین به یکی از بهترین یاران ولی خدا بتازد؛ اگر یکی از محصلان مؤسسه به قالیباف نقدی کرد در حالی که زبانش تند بود، این مسأله جوازی برای زدن یکی از شارحان انقلاب اسلامی نیست و نباید از خط اصلی که خط علما است، منحرف شد.

آغاز رسمی فرقه بهاری

برای کسانی که کمی از ظاهر گذر کرده و به لایه‌های زیرین مسائل می‌پردازند و اصولا با زیر متن مسائل درگیر هستند، احمدی نژاد یک اپوزیسیون درجه یک است که پتانسیل ضربه زدن به اصل انقلاب و اسلام را دارد. شاید تا قبل از این، این نکته را خیلی از حزب اللهی‌ها نمی‌پذیرفتند که او با شخص ولی فقیه مشکل دارد ولی پس از انتشار این کلیپ دیگر نپذیرفتن چنین نکته‌ای قابل قبول نیست.

تعداد بازدید : 7
انتقادات شدید احمدی نژاد به سخنان رهبر

در یکی از تحلیل‌ها (برای دیدن این مطلب اینجا کلیک کنید) پیش از انتخابات بیان شد که احمدی‌نژاد در 2 دقیقه صحبت بالغ بر 10 مرتبه نام مردم را می‌آورد و به اذعان رهبر معظم انقلاب، کسانی که مردم را از رفتن پای صندوق رأی منع و القاء بی‌فایده بودن انتخابات را می‌کنند، دروغ می‌گویند که دلسوز مردم هستند، اگر اسم مردم را هم می‌آورند دروغ می‌گویند بنابراین به حرف آنها اعتنا نکنید. احمدی نژاد نمی‌تواند در مقابل ولایت فقیه موضع بگیرد و ادعا کند که به فکر ملت و مملکت است؛ زیرا باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت ما آسیبی نرسد.

 

تحلیل هفته

 

خاطرات جهادی یک جاسوس

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به تازگی مصاحبه‌ای با حسین موسویان، تحت عنوان «خاطرات سیدحسین موسویان از تأسیس جهاد سازندگی کاشان» داشته است. حسین موسویان، یک دیپلمات سابق است که معاون حسن روحانی در زمان دبیری شورای عالی امنیت ملی و مرکز تحقیقات استراتژیک بود. هم چنین وی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای و مجرم امنیتی است که به حکم دادگاه انقلاب تهران بر اساس ماده ۵۰۷ قانون مجازات اسلامی محکوم به 2 سال حبس تعلیقی و ۵ سال محرومیت از خدمات دولتی به خاطر اخلال در امنیت ملی شد.

موسویان در مصاحبه با جماران به بیان خاطراتی از خدمت رسانی به مناطق محروم در اوائل انقلاب و موضوعاتی مانند تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا، معاشرت با آقایان نوربخش، محمد هاشمی، لاریجانی، یثربی، ناطق نوری و واعظی می پردازد.

صاحب نظران این اقدام جماران را شامل عنوان تطهیر مجرمان و فتنه‌گران، سوء استفاده از انتساب برای فعالیت علیه آرمان‌های امام راحل تلقی و آن را محکوم می کنند و از تولیت موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) می پرسند که آیا تنظیم و نشر خاطرات یا تحلیل های یک محکوم امنیتی از وظایف مجموعه رسانه ای منتسب به موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) است؟

 

تحلیل هفته

در حاشیه جلسه هیأت دولت؛ وزیر نیرو

مردم مصرف را کاهش دهند

رضا اردکانیان وزیر نیرو چهارشنبه، 16 تیر در جلسه فوق العاده کمیسیون انرژی در رابطه با قطعی‌های برق گفت:  با کمک دستگاه‌های مسئول و نیرو‌ی انتظامی، هفته‌های اخیر ۳۶۴۶ مرکز غیرمجاز که در آنها ۱۹۶ هزار و ۲۳۳ دستگاه ماینر وجود داشت جمع‌آوری شد، برق مصرفی این مراکز غیرمجاز ۵۷۰ مگاوات بوده و برق مراکز مجاز ۵۲۱ مگاوات است.

وی همچنین افزود: بعد از اعلام رئیس جمهور، تا آخر تابستان ماینرها قرار است خاموش شوند. شب گذشته جلسه مفصلی در این زمینه برگزار شد و دادستان کل کشور به همه مراکز اعلام کردند که دستگاه‌های جمع آوری شده تا پایان تابستان نگهداری شده و تحویل داده نشود.

حال باتوجه به اینکه از دیروز قرار شده ماینرها را جمع کنند، امیدواریم در آینده قطعی‌های کمتری را شاهد باشیم ولی خب اگر ماینرهای مجاز هم جمع شود، یکی از راه‌های ارزآوری دولت بسته خواهد شد. مجیدرضا حریری، رییس اتاق بازرگانی ایران و چین اعلام کرده است که سرمایه‌گذارانی از هند، لهستان و ترکیه نیز در ایران در حوزه صنعت ماینینگ فعالیت رسمی دارند؛ وی مدعی شده که علت‌های قطعی برق بی‌تعادلی‌هایی است که ماینرهای غیرمجاز ایجاد کرده‌اند.

در اینکه مردم باید از مصرف بی‌رویه جلوگیری کنند و حتی از میزان مصرف عادی خود نیز بکاهند، شکی نیست ولی خب این نکته را هم باید مورد توجه قرار داد که دولت مردان باید برای رفع موانعی همچون ماینرها تلاش بیشتری کنند و البته خودشان نیز این مسأله کاهش مصرف را در عمل نشان دهند.

ارسال نظرات