۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۸۶۳۸۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

مبلغان برای تبیین گفتمان عاشورا از طرح مطالب غیر مستدل پرهیز کنند

مبلغان برای تبیین گفتمان عاشورا از طرح مطالب غیر مستدل پرهیز کنند
مازندران - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت تبیین صحیح گفتمان حسینی از سوی مبلغان دینی در ماه محرم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در هشتمین جلسه قرارگاه ستاد عملیات محرم با اشاره به رسالت مبلغان دینی در ماه محرم، گفت: مسؤولیت و رسالت شبکه عظیم تبلیغی در ایام محرم، تبیین گفتمان حسینی و واقعه خونین عاشورا است.

وی با تاکید بر اهمیت تولید محتوای تبلیغی ویژه این ایام، اظهار داشت: اصلی ترین رسالت و مسئولیت امروز روحانیان و مبلغان تبیین واقعه غمبار و خونین عاشورا و مکتب گفتمانی حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش در جامعه است.

حجت الاسلام شکریان، انقلاب اسلامی را محصول همین مکتب و گفتمان دانست و افزود: تعظیم شعائر دینی سفارش مؤکد پیامبر گرامی اسلام، ائمه معصومین(ع) و بزرگان دینی بوده است و باید مجاهدانه در این ایام برای باشکوه برگزار شدن مراسمات عزاداری حسینی و یاران باوفایش تلاش و برنامه ریزی داشت.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که مجالس عزاداری ماه محرم باید با معرفت و بصیرت حسینی همراه باشد، تصریح کرد: باید علاوه بر عزاداری و اشک ریختن برای سید و سالار شهیدان، نسبت به راه و روش ایشان معرفت پیدا کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت عبرت آموزی از واقعه تلخ عاشورا تأکید کرد و گفت: آن واقعه غمبار همواره با عبرت هایی همراه است که امروز باید مورد توجه آحاد جامعه اسلامی قرار گیرد.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که مبلغان دینی و روحانیان در ماه محرم نسبت به تبیین حقایق واقعه عاشورا تلاش کنند، بیان داشت: باید مطالب ارائه شده از سوی مبلغان مستدل و مستند باشد و از بیان مطالب غیر واقعی در منابر به شدت پرهیز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اهمیت رعایت دقیق شیوه نامه ها، دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان در هیأت های مذهبی، تصریح کرد: تمامی دستورالعمل ها و شیوه نامه های برگزاری این مراسمات با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا تدوین شده است و به تمامی هیئات مذهبی شهرهای استان ابلاغ خواهد شد.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با اشاره به بیان ارزشمند امام راحل در خصوص برپایی باشکوه مراسمات حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش، تاکید کرد: جریان جبهه انقلاب اسلامی با محرم و واقعه غمبار و خونین عاشورا پیوند خورده است و هیچ وقت عزاداری برای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) تعطیل نخواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به ظرفیت عظیم شبکه های تبلیغی و روحانیان در ایجاد شور و شعور حسینی در ماه محرم، مطرح کرد: تولید محتوای تبلیغی ویژه محرم و صفر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و مبلغان باید از ظرفیت این ایام در راستای تبیین گفتمان عاشورا و قیام خونین حضرت سیدالشهدا(ع) برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام محمد جنتی، مدیرکل امور مبلغان مساجد سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت تولید محتوا در حوزه محرم و صفر، اظهار داشت: تعظیم شعائر دینی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی مهم است و به تعبیر امام راحل این محرم و صفر است که اسلام و انقلاب را زنده نگه داشته است.

وی در ادامه با اشاره به خیانت برخی جریان ها در تحریف واقعه عاشورا و کم رنگ کردن تعظیم شعائر دینی، افزود: مبلغان در جریان شناسی تاریخ اسلام، واقعه عاشورا و جریان جبهه انقلاب در جامعه اسلامی تلاش و مجاهدت کنند.

حجت الاسلام جنتی به رصد دقیق زیست بوم فرهنگی از سوی مبلغان اشاره و خاطرنشان کرد: نقش طلاب و مبلغان در اثرگذاری فعالیت های اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار اثرگذار است و باید برای این بخش برنامه ریزی دقیق داشت./950/پ210/

ارسال نظرات