۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۸۶۴۵۱

حسن یزدانی ستاره درخشان کشتی ایران

حسن یزدانی ستاره درخشان کشتی ایران
دولت جدید، فصلی نو در عرصه ورزش کشور آغاز کرده و این دولت جدید، پشتیبانی جدی و مطمئن برای آینده ورزش کشور و ورزشکاران عزیز می‌باشد!

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،تقدیم به پلنگ ایران زمین، ببر مازندران، جهان پهلوان حسن یزدانی عزیز و همه دوستداران ورزش کشتی...!
پرده اول:
جویبار، شهری ساحلی و کوچک در مرکز استان مازندران، با کمتر از صدهزار نفر جمعیت؛ با مردمانی غالبا کشاورز، دامدار و بسیار پرتلاش و سختکوش!
پرده دوم:
حسن یزدانی پس از کسب مدال نقره در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو: «فقط شرمنده مردم هستم؛ حلالم کنید!»
پرده سوم:
در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایران در سال ۱۳۹۸ که در ۵ وزن برگزار شد، ۳ کشتی گیر از جویبار به عنوان قهرمانی رسیدند تا مشخص شود همچنان جویبار را می‌توان پایتخت کشتی ایران نامید!
رضا یزدانی که از سال‌ها قبل با لقب پلنگ جویبار مشهور شده است!
حسن یزدانی که در سال های اخیر ستاره درخشان کشتی ایران بوده و از طلای آسیا تا جهان و المپیک را به ارمغان آورده است و در انتخابی تیم ملی کشتی برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم توانست رقیبانش را شکست دهد تا دوبنده تیم ملی را در المپیک توکیو بر تن کند!
و حالا جدیدترین پدیده کشتی جویبار امیرمحمد یزدانی، یکی از اقوام نزدیک رضا یزدانی است. این کشتی‌گیر جوان می‌خواهد قدم در راه بزرگانی مثل رضا و حسن یزدانی بردارد!
در انتخابی نهایی تیم ملی کشتی ایران در این سالها، کشتی‌گیران عزیز دیگری از جویبار مثل کمیل قاسمی، ایمان صادقی و کامران قاسم‌پور هم بودند تا شهرت و سلطه این شهر کوچک بر روی کشتی ایران کاملا به چشم بیاید.
همچنان‌که قبلا هم قهرمانانی مثل مسعود اسماعیل‌پور، عزت‌الله اکبری و مهدی حاجی‌زاده از جویبار در سطح مسابقات جهانی، مطرح شدند و به مدال‌های خوش‌رنگی رسیدند؛ راهی که ان‌شاءالله همچنان ادامه دارد...
این اتفاقات جالب، حتی توجه اتحادیه جهانی کشتی را نیز به خود جلب کرده است! سایت این اتحادیه در گزارش خود نوشت:
«شهر کوچک جویبار در استان مازندران یک استعداد دیگر را به کشتی ایران معرفی کرد و حالا سه کشتی‌گیر از خانواده یزدانی جواز حضور در تیم کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ قزاقستان را به دست آوردند.»
به‌قول آقای همت مسلمی، یکی از مربیان فعال کشتی در جویبار و از مربیان حسن یزدانی: «جویبار پر از استعدادهای ناب کشتی است. تاریخ نشان داده که کشتی در این شهر زنده است و هنوز هم می‌توانیم امیدوار باشیم کشتی‌گیران بزرگی از این شهر به سطح تیم ملی، قهرمانی در جهان و المپیک برسند.»
جویبار، همچنان در کشتی ایران آقایی می‌کند تا جایی که می‌توان همچنان جویبار را پایتخت بلامنازع کشتی ایران نامید!
و تو نیز حسن آقای یزدانی عزیز، هنوز بر این مردم نجیب ایران زمین، آقایی می‌کنی و دلیل واضحش هم این است که اشک ریختن تو در آوردگاه جهانی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، اشک میلیون‌ها نفر را به‌همراه داشت؛ همچنان‌که شادی تو در عرصه‌های جهانی، در گذشته‌های متمادی و مستمر، شادی ملیون‌ها نفر را بدنبال خود داشت!
کافی است از دیروز تا بحال، نگاهی به فضای رسانه‌ای کشور عزیزت ایران بیندازی، از مردمان عادی کوچه و بازار گرفته تا ورزشکار و سیاستمدار و نمایندگان مجلس و فعالان مجازی و هنری و فرهنگی و در یک کلام همه همه، با گذاشتن تصاویرت، از رشادت و پهلوانی و منش جوانمردی تو سخن می‌گویند!
از شکست مصلحتی تو در کشتی با نوجوان بیمار سندروم داون و نشاندن خوشحالی بر لبانش سخن می‌گویند...
حتی جردن باروز آمریکایی می‌گوید: «هیچ نیازی برای شرمندگی‌اش نیست. او سخت و هوشمندانه کشتی گرفت و یکی از بهترین کشتی‌های ممکن را برایمان به نمایش گذاشت. امروز ولی قرار نبود روزش باشد!»
و تیلور، رقیب المپیکی‌ات می‌گوید:
«یزدانی قوی‌ترین مردی است که تا بحال دیده‌ام! ورزشکار خوبی است و شخصیت خوبی نیز دارد و خیلی به من انگیزه داده و به نوعی مشوق من بوده که به اینجا برسم. او باعث شد که به خودم بیایم که رقیب قدری دارم و باید در المپیک با او رقابت کنم!»
پس ای قهرمان همیشگی سرزمین عزیزم ایران اسلامی، سرت رو بالا بگیر چرا که اگر شکست خرمشهر، اشک میلیون‌ها نفر و فتح دوباره آن نیز خوشحالی میلیون‌ها نفر را بدنبال داشته، تنها به برکت بزرگی حماسه‌های فرماندهان بزرگی مثل جهان‌آرا بوده و امروز تو نیز به اسطوره‌ای تبدیل گشتی که شادی و اشک تو، شادی و اشک میلیون‌ها نفر را به دنبال دارد!
ای قهرمان و پهلوان همیشه عزیز ایران عزیز!
پرده چهارم:
پیشنهاد اکید می‌شود که وزارت ورزش و شخص رئیس‌جمهور جدید جناب حجت‌الاسلام دکتر رئیسی، در پیامی ضمن تشکر از افتخارآفرینی‌های این جهان پهلوان عزیز ایران، پاداش طلای المپیک را برای ایشان در نظر گرفته و ضمن اعلام رسمی و به موقع و سریع آن، دل همه ورزش‌دوستان را شاد و در عمل، نشان دهند که در دولت جدید، فصلی نو در عرصه ورزش کشور آغاز گشته و این دولت جدید، پشتیبانی جدی و مطمئن برای آینده ورزش کشور و ورزشکاران عزیز می‌باشد!

 احمد معصومی جویباری

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
درود
0
0