۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۸۶۴۵۶
آیت‌الله حسینی بوشهری:

نباید همه برنامه‌های حوزه در قم متمرکز باشد

نباید همه برنامه‌های حوزه در قم متمرکز باشد
آیت الله حسینی بوشهری گفت: اعتقاد ما بر این است که نباید همه برنامه‌های حوزه در قم متمرکز باشد و مبنای ما بر تمرکززدایی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسینی بوشهری در دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و جمعی از مسؤولان موسسه تخصصی صحیفه سجادیه  با اشاره به بحث تمرکززدایی گفت: اعتقاد ما بر این است که نباید همه برنامه‌های حوزه در قم متمرکز باشد و مبنای ما بر تمرکززدایی است.

امام جمعه قم ادامه داد: باید مراکز استانی را توسعه دهیم و رشته‌های تخصصی را در شهرهایی که این قابلیت و توانایی را دارند، گسترش دهیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: البته تأسیس رشته‌های تخصصی در شهرستان‌ها باید متناسب با نیازهای آن منطقه باشد.

وی ادامه داد: با توجه به مشترک بودن استان هرمزگان بین اهل تسنن و شیعیان، راه‌اندازی مرکز تخصصی کلام در این منطقه از اولویت‌هاست و حتی بیشتر از فقه و اصول به آن نیاز داریم.

آیت‌الله حسینی بوشهری این را یک آرمان دست‌یافتنی خواند و ادامه داد: باید در گام اول ظرفیت‌های مرتبط با استان خود را شناسایی کنید و از آن‌ها در استان خود استفاده کنید.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از اساتید مجرب و متخصص افزود: نباید به آمار رد کردن‌های غیر واقعی دل‌خوش کنیم بلکه باید ضمن شناسایی اساتید مجرب، از آن‌ها استفاده نمائیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رسیر
Japan
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
تمرکززدایی الزاماتی دارد که الان امکاناتش فراهم نیست..
0
0