۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۸۶۴۶۱
محرم مظلوم (۲)؛

رمز همۀ پیروزی‌ها، توجه به اهل بیت است و دشمن این توجه را نمی‌خواهد!

رمز همۀ پیروزی‌ها، توجه به اهل بیت است و دشمن این توجه را نمی‌خواهد!
استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: دشمن نگران جان مردم نیست؛ اگر بود چرا فقط برای مراسم‌های محرم داد و فریاد می‌کند؛ اما درباره سفرهای غیرضروری صدایی از او در نمی‌آید؟

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر قائمی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به حدیث گران‌بهای «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» گفت: امام حسین چراغ هدایت و کشتی نجات در همه مسائل است؛ چه مسائل دنیایی و چه مسائل اخروی، ایشان کشتی نجات همانند کشتی نوح می‌باشد که هر کسی با امام حسین و اهل بیت است، نجات پیدا می‌کند و هر که از آن‌ها دور می‌شود، غرق می‌گردد.

وی افزود: مسأله اول درباره عزاداری، شرکت در مجالس اهل بیت و استفاده از سخنرانی‌های مطلوب در امتداد راه امام حسین است و از طرفی در این شرایط کرونایی مراعات کردن پروتکل‌های بهداشتی است تا بیهوده اعتراض نکنند که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود؛ چه در سال گذشته و چه در طول سال شاهد بودیم که هیئات مذهبی، هم تأکید بر اجرای پروتکل‌ها دارند و هم افراد هیأت این پروتکل‌ها را به‌شدت و بسیار بهتر از دیگران رعایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام قائمی دنبال کردن دقیق پروتکل‌ها توسط هیئات مذهبی را ناشی از تبعیت آن‌ها از فرامین رهبر معظم انقلاب دانست و ابراز داشت: وقتی رهبر انقلاب سفارش می‌کنند که پروتکل‌های بهداشتی مراعات شود، آن‌ها این پروتکل‌ها را مراعات می‌کنند و طبعاً ما باید هم مجالس اهل بیت را برگزار کنیم و هم مراعات مسائل بهداشتی را داشته باشیم.

وی افزود: اساساً دشمن نمی‌خواهد مجالس اهل بیت و نام امام حسین در جهان وجود داشته باشد؛ چرا که دشمن می‌داند که رمز پیروزی و همه موفقیت‌ها در کشور، توجه به اهل بیت است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به نظریه فرانسیس فوکویاما، از نظریه پردازان صهیونیست درباره مذهب شیعه اظهار داشت: فوکویاما اعتراف می‌کند که شیعه همچون پرنده‌ای بالنده دارای دوبال قرمز و سبز است، آن‌قدر این پرنده اوج گرفته که تیرهای ما به آن اصابت نمی‌کند، یکی از بال‌ها که قرمز و همان بال عاشورا و بال دیگر که سبز رنگ می‌باشد، مسأله فرهنگ انتظار است که شیعه را به اوج رسانده.

وی افزود: اعتراف دیگری که می‌کند این است که این پرنده زرهی دارد و آن زره توجه به ولایت فقیه است و می‌گوید اگر ما نمی‌توانیم بال‌هایش را بزنیم، باید زره را از او بگیریم تا ضربه بخورد؛ یعنی کاری کنیم که عقیده به ولایت فقیه سست شود تا بتوانیم بال‌ها را بزنیم و سپس پرنده را از بین ببریم. فرهنگ عاشورا و کربلا در کنار فرهنگ انتظار موجب اوج بالندگی شیعه است و دشمن به هربهانه‌ای به‌دنبال سست کردن آن است.

حجت‌الاسلام قائمی سفرهای تفریحی و غیرضروری به خارج از کشور را در اوج دوران شیوع کرونا مورد توجه قرار داد و گفت: چرا در تفریح‌های آن چنانی که گاهی توأم با معصیت‌هاست کسی نمی‌آید اعتراض کند؛ اما هر وقت که به مجالس مذهبی می‌رسد، شروع به داد و فریاد می‌کنند؟ بنابراین ما به‌رغم سخنان دشمن هم مجالس اهل بیت را برقرار می‌سازیم و هم به‌فرمایش رهبر معظم انقلاب، پروتکل‌های بهداشتی را به‌دقت مراعات می‌کنیم که هم نجات دنیای ما و هم تضمین کننده سعادت آخرت ماست.

وی افزود: آن‌چه که دشمن از آن می‌ترسد، باید بیشتر مورد توجه ما قرار بگیرد، مسأله این است که دشمن نگران جان مردم نیست؛ اگر بود چرا فریادش فقط برای ایام محرم و مجالس اهل بیت بلند است؛ اما فریادش برای سفرهای تفریحی آنچنانی خارج از کشور که لزومی ندارند بلند نمی‌شود؟

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات