۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۶۸۶۴۶۴
از سوی خبرگزاری رسا؛

پرونده «محرم مظلوم» منتشر می‌شود

پرونده «محرم مظلوم» منتشر می‌شود
خبرگزاری رسا با فرارسیدن ایام محرم و آغاز هجمه رسانه‌ای دشمن علیه برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) جهت پاسداری از عزاداری محرم به انتشار پرونده محرم مظلوم می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، بار دیگر ایام محرم رسید و رسانه‌های به‌ظاهر بی‌طرف؛ اما دور از معنویت، در کنار رسانه‌های ضداسلامی به پمپاژ رسانه‌ای علیه محرم و برگزاری مجالس عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت شروع کردند. تاخت و تاز رسانه‌ای آن‌ها در حالی است که وقتی پای سفرهای بی‌‌حد و اندازه به ترکیه و تایلند و ... می‌شود، آن‌ها در خفه‌خون بی‌شرفی خود می‌مانند!

محرم و صفر به بیان امام راحل(ره) دو ماهی هستند که اسلام را زنده نگه داشته‌اند. به‌طور کلی چند برنامه جدی برای به‌انحراف کشیدن دستگاه عزاداری امام حسین(ع) به‌طور همزمان و بیشتر توسط سرویس‌های جاسوسی دشمن دنبال می‌شود که مهم‌ترین و عمده‌ترین بخش آن در دوران حاضر که با شیوع و همه‌گیری کرونا در جهان روبرو هستیم، مسأله رعایت نکات بهداشتی است.

شایان ذکر است که با شیوع کرونا، همین هیئات مذهبی و پشتوانه آن‌ها یعنی طلاب حوزه علمیه، به‌صورت خودجوش به میدان آمدند و مستقیم و غیرمستقیم در کنار کادر درمان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفتند و به پرستاری از بیماران پرداختند. همین طلاب و هیئتی‌ها در جاهای دیگر در کنار غسال‌ها ایستادند و برای تغسیل اموات کرونایی آستین بالا زدند. آرشیوهای خبری هیچ‌گاه تصاویر اخلاص هیئتی‌ها در تولید ماسک، دستکش، لباس‌های گان، طبخ غذای گرم، بسته‌های کمک معیشتی، تولید و توزیع مواد ضد عفونی کننده، ضدعفونی کردن معابر شهری و ... را فراموش نخواهد کرد.

برگزاری هیئات مذهبی در فضای باز و طبق پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در محرم و صفر سال گذشته دیگر برگ زرین در دستگاه عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) است. البته تاریخ هیچگاه فراموش نخواهد کرد در روزهایی که تمام شهرهای ترکیه بدون استثنا قرمز شده بود، دولت تدبیر و امید پروازهای ترکیه را آزاد گذاشته بود و در حالی که آمار کرونا و میزان رعایت‌ها در اربعین حسینی مثبت ارزیابی می‌شد؛ اما اربعین به‌کلی تعطیل گشت!

هیچ رسانه‌ای درباره پروازها و سفرهای تفریحی غیر ضروری سخن به میان نیاورد؛ در حالی که برخی از مردم پس از هر موج، فوج فوج راهی شمال و جنوب می‌شدند، هیچ‌کدام از این رسانه‌ها حتی یک عکس و خبر برای مسافرت‌های غیرضروری منتشر نکردند، در حالی‌که وقتی امروز همان رسانه‌ها را بررسی می‌کنید، پر از عکس، فیلم و تحلیل‌هایی علیه برگزاری و پاسداشت شعائر و آیین عزاداری امام حسین(ع) است.

از این رو در پرونده‌ای تحت عنوان «محرم مظلوم» به بررسی ابعاد برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان و تأثیر معنوی آن بر جامعه خواهیم پرداخت و همچنین واقعیت‌های اصلی هیأت طراز انقلاب اسلامی را به نمایش می‌گذاریم. تصویری که یادآوری آن در این دوران برای مردم لازم است!

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات