۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۸۶۴۶۹
حجت الاسلام کمال خطاب به مبلغان:

وارد دوگانه سازی بین سلامت عزاداری نشوید

وارد دوگانه سازی بین سلامت عزاداری نشوید
مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: برخی می خواهند بین سلامت و عزاداری محرم دوگانه ایجاد کند، مبلغان وارد این دوگانه نشوند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام یحیی کمال مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی در گردهمایی مجازی مبلغان ویژه محرم گفت: امام حسین(ع) در راه حفظ دین از عزیزترین دارایی هایش و عزیزانش گذشت و کمی یارانش نیز هراسی به او وارد نکرد.

وی افزود: نهضت حسینی، نهضتی تکلیف گرا است و بر اساس عمل به وظیفه و تکلیف این حرکت عظیم شکل گرفت و تا صحنه آزمایش ایجاد نشود افراد تکلیف گرا و وظیفه شناس معلوم نمی شوند؛ باید نهضت هایی مثل عاشورا ماندگار شوند و خانواده شهدا در ماندگاری یک نهضت به شدت تأثیرگذار هستند.

مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خطاب به مبلغان محرم گفت: روحانیت عزیز در این شرایط خاص کرونایی به گونه ای رفتار کنید تا جان مردم حفظ شود و با حفظ همه شیوه نامه های بهداشتی مواظب جان مردم باشید تا هم حق عزاداری محرم ادا شود و هم بدون تعطیلی عاشورا جان مردم هم در خطر نباشد زیرا حفظ جان از اوجب واجبات است.

وی افزود: رهبری در حد اعلای احتیاط های کرونایی عمل می کند تا مردم در حد قابل قبولی عمل کنند؛ مبلغان سعی کنند دوگانه سازی بین سلامت و عزاداری ایجاد نکنند تا هم عزاداری ها انجام بگیرد و هم شیوه نامه های بهداشتی رعایت شود.

حجت الاسلام کمال خطاب به مبلغان تأکید کرد: شما رعایت های لازم را در خصوص خود و بانیان در نظر داشته باشید و برای پاسخ به شبهات مطرح پیرامون کرونا، امادگی لازم را داشته باشید و برای حل مشکلات امید داشته باشید چون مکتب انتظار مکتب امید است.

ارسال نظرات