۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۸۴۸۲۷

تابستان فرصت طلایی برای تبلیغ معارف اسلامی است

تابستان فرصت طلایی برای تبلیغ معارف اسلامی است
مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در طرح تابستان فرصت تبلیغی برای مبلغان از ۱۰ تیرماه لغایت ۱۹مردادماه به مدت ۴۰ روز خواهد بود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا و به نقل از فارس،حجت‌الاسلام یحیی کمال در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی طرح تبلیغی «اوقات فراغت تابستان» اظهار داشت: ایام فراغت تابستان، فرصتی مناسب برای تبلیغ ویژگی‌های مکتب اهل بیت (ع)، گسترش و تعمیق دین، طرح مواسات و همدلی، امدادهای فرهنگی، تواصی به حق و کمک به بیماران کرونایی و کادر درمان فعال در این عرصه، ایجاد امید به زندگی و آینده، پاسخ به سؤالات و شبهات مختلف، متنوع و رو به افزایش مردم است.

وی گفت:مبلغان و سربازان مکتب اهل بیت (ع) می‌توانند با حضور در مناطق مختلف تبلیغی از این فرصت طلایی، حداکثر استفاده را کرده و به رسالت و وظیفه اصلی خود جامعه عمل بپوشانند.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره توبه، تصریح کرد: با دقت در این آیه در می‌یابیم اصلی‌ترین رسالت حوزه و مبلغان، تبلیغ، گسترش و تعمیق دین و مقابله با شبهات دینی، اجتماعی و فرهنگی مختلف در میان مردم است و تعلیم و تعلم، آموزش و کسب علم دین نیز مقدمه این رسالت بزرگ و وظیفه مقدس است.

وی افزود: نهادهای تبلیغی با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای، اعتباری و شرایط همه‌گیری کرونا، شاید نتوانند تعداد زیادی از این دسته از مبلغان را برای اعزام و تبلیغ بکارگیری کنند ولی مبلغان گرامی خود می‌توانند با بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی، خیرین، همکاری نهادهای تبلیغی مناطق و توکل به خدا فرصت‌های تبلیغ دین در مناطق را برای خود فراهم سازند.

حجت‌الاسلام کمال اظهار داشت: اداره کل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی در فرصت اوقات فراغت تابستان سال جاری با توجه به محدودیت بودجه ای و اعتباری و کرونایی، با رعایت تمامی پروتکل های مصوب بهداشتی ستاد مقابله با کرونا نسبت به بکارگیری بیش از ۶۵۰ مبلغ توانمند و دارای سابقه موفق تبلیغ در طرح تابستان و در قالب گروه های تبلیغی و انفرادی برادران و خواهران مستقر در مناطق بویژه مناطق محروم و مشترک اهل سنت و شیعه اقدام نموده است.

وی گفت: در این طرح، مبلغان در قالب گروه‌های تبلیغی با حضور در فضاهای مختلف مانند مساجد، محافل خانگی، اماکن عمومی و بوستان‌ها با محوریت فعالیت تبلیغی در عرصه کودک و نوجوان با موضوعات مسئولیت‌های اجتماعی، بحث ولایت و مباحث مربوط به غدیر و حکمرانی اسلامی مبتنی بر ولایت، سیره و سنت اهل بیت (ع) در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی، بحران جمعیت در زمان حال و آینده، مباحث عمومی مرتبط با خانواده مشغول به فعالیت تبلیغی خواهند شد.

مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به مدت فعالیت مبلغان در طرح تابستان تصریح کرد: این فرصت تبلیغی از ۱۰ تیرماه لغایت ۱۹مردادماه به مدت ۴۰ روز خواهد بود.

وی در پایان ضمن دعوت از مردم، خیرین، نهادهای تبلیغی و سایر مسئولین فرهنگی و اجرایی مناطق در زمینه فراهم سازی مناسب حضور مبلغان و بسترهای تبلیغی برای آنان، خاطرنشان کرد: مبلغان عزیز، سفیران هدایت و منادیان وحدت و همدلی و امید بخشی به جامعه و مردم هستند، لذا امیدواریم نهادهای تبلیغی با همکاری، مشارکت و هم افزایی با سایر نهادهای تبلیغی و اجرایی منطقه، به نحو مناسبی موانع و مشکلات در مسیر تبلیغ سربازان امام زمان (عج) را بر طرف کنند.

ضرورت تدوین برنامه‌های دقیق برای مؤثر واقع شدن کارهای تبلیغی

حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد به شبهه موازی‌کاری بین نهادهای فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه فعالیت‌های تبلیغی، پشتیبانی به قدری کم است که اصلاً کار به موازی کاری نمی‌رسد.

وی در ادامه افزود: با توجه به تشتت فعالیت‌ها، شاید در نگاه اول  به این نتیجه برسیم که در بین نهادهای ذیربط موازی‌کاری وجود دارد، اما با نگاه علمی و میدانی به فعالیت‌های صورت گرفته در تبلیغ در می‌یابیم که موازی کار نشده و نهادهای تبلیغی تمام تلاش خود را در جهت همکاری با یکدیگر انجام داده‌اند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در بحث اعزام، مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی، معاونت تبلیغ حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی به صورت جداگانه و برنامه ریزی شده مبلغان را به مناطق مختلف کشور اعزام می کنند که عموماً هیچگونه تداخلی در برنامه های این سه نهاد رخ نمی دهد.

وی با اشاره به «تولید محتوای تبلیغی» از دیگر موضوع های مشترک میان نهادهای متولی امر تبلیغ، گفت: در موضوعات علمی و آکادمیک اولاً بحث موازی کار یک امر قبیحی به شمار نمی رود، ثانیاً در این موضوع نیز تلاش بر این است که موازی کاری صورت نگیرد؛ برای مثال دفتر تبلیغات اسلامی در ۲۵ ساله اخیر مجله ره توشه مبلغان و حوزه علمیه قم مجله مبلغان را منتشر کرده که این دو به لحاظ ساختار و موضوع  با یکدیگر تفاوت دارند.

حجت‌الاسلام روستا آزاد بیان داشت: وضعیت فعلی موجود در میان متولیان امر فرهنگی و تبلیغی کشور مزایا و معایبی دارد که از معایب می توان به موضوعاتی همچون تشتت و تفرق، عدم هم افزایی و ... و در بحث مزایا می توان به رقابتی شدن فعالیت ها، تخصیص بودجه مختلف به نهادهای امر تبلیغ و ... اشاره کرد.

وی اظهار داشت: برای مؤثر واقع شدن فعالیت‌های تبلیغی تحت نظارت مختلف سازمان‌ها و نهادهای کشور بهترین راهکار این است که یک الزامی در جهت هم افزایی و هماهنگی بین نهادها صورت گیرد و برنامه های دقیقی در این راستا با همکاری و هم دلی مدیران ارشد متولیان امر تبلیغ تدوین و تصویب شود.

ارسال نظرات