۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۸۳۷۰۴
نماینده ولی فقیه در مازندران:

احیاء امر اهل بیت، بزرگترین سلاح در برابر جنگ فرهنگی دشمن است

احیاء امر اهل بیت، بزرگترین سلاح در برابر جنگ فرهنگی دشمن است
مازندران - امام جمعه ساری، احیاء امر اهل بیت(ع) را بزرگترین سلاح در برابر جنگ فرهنگی دشمن دانست و گفت: فعالان فرهنگی و تبلیغی نباید مرعوب فضا و شرایط جامعه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران صبح امروز در نشست با فعالان فرهنگی شهرستان رامسر، با اشاره به این که دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به دنبال کمرنگ جلوه دادن حضور مردم در انتخابات 28 خرداد هستند، گفت: با توجه به همه جوانب، حضور مردم در انتخابات امسال بسیار پرشور بود و وظیفه فعالان فرهنگی تبیین این مسأله در جامعه است.

وی با بیان این که خروجی این انتخابات، شخصیتی است که در مسیر احیاء ارزش ها و آرمان های انقلابی گام بر می دارد، افزود: انتخاب چنین فردی که در مسیر شعارهای انقلاب حرکت می کند، نعمت بزرگی است که باید شاکر خداوند متعال باشیم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که ما سال ها است که در یک نبرد فرهنگی با دشمن نیز قرار داریم، خاطرنشان کرد: باید از همه ابزارهای موجود برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود جنس بعثت پیامبر گرامی اسلام را فرهنگی دانست و با بیان این که خداوند متعال با فرستادن نبی مکرم اسلام به دنبال تغییر فرهنگ انسان ها از جهل و باطل به سمت نور بوده است، تصریح کرد: بعثت پیامبر اسلام، حرکت انسان ها به سمت ایده، فکر، اندیشه و نیت توحیدی و خدایی بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در مباحث فرهنگی و تبلیغی باید به دنبال صالح سازی جامعه باشیم، بیان داشت: اگر فرهنگ یک جامعه اصلاح شود به طور حتم رفتار و عملکردها نیز تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) خود جز فعالان فرهنگی بودند، گفت: امروز جایگاه کسانی که در عرصه فرهنگ و تبلیغ قدم نهاده اند بسیار رفیع است، چون دارای عقبه مهم و بزرگی هستند.

امام جمعه ساری با بیان این که متأسفانه برخی ها به نام فعال فرهنگی، منفعلانه عمل می کنند، افزود: پیامبر گرامی اسلامی وقتی که هیچ یارو یاوری نداشت و همه با ایشان مخالف بودند، اما هیچ گاه منفعلانه عمل نکردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که فضا و شرایط حاکم بر جامعه نباید موجب یأس و انفعال ما در عرصه فرهنگی و تبلیغی شود، خاطرنشان کرد: فعالان فرهنگی و تبلیغی نباید مرعوب فضا و شرایط جامعه شوند و منفعلانه عمل کنند.

وی با بیان این که نخستین جنگ دشمن با ما جنگ فرهنگی است، گفت: جنگ اقتصادی فوریت بیشتری دارد، اما جنگ دشمن در سال های اخیر با جامعه اسلامی، نبرد فرهنگی بوده است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که فعالان فرهنگی و تبلیغی، جهادگران این عرصه مهم هستند، افزود: تبعیت از ولایت فقیه، حفظ انسجام ملی از اولویت های مهمی است که باید فعالان فرهنگی به آن توجه کنند و امروز بزرگترین سلاح در برابر جنگ فرهنگی دشمن، احیاء امر اهل بیت(ع) است./950/

ارسال نظرات