۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۶۸۳۶۹۱
در جلسه عفاف و حجاب استان مازندران مطرح شد؛

انتقاد شدید امام جمعه ساری از تعطیلی سفر به عتبات عالیات به بهانه کرونا

انتقاد شدید امام جمعه ساری از تعطیلی سفر به عتبات عالیات به بهانه کرونا
مازندران - امام جمعه ساری با انتقاد از تعطیل بودن سفر به عتبات عالیات به بهانه کرونا، گفت: این در حالی است سفر به ترکیه با آمار بالای ابتلا همچنان آزاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه فرهنگ گسترش عفاف و حجاب بر ضرورت تقویت حجاب باطنی در کنار حجاب ظاهری تأکید کرد و گفت: اگر در درون شهوت گرایی، عفت و مدیریت شهوات محقق نشود در بیرون این پوشش ها کنار خواهد رفت.

وی، شهوت گرایی و شهوت رانی را نقطه مقابل نقطه عفت دانست و افزود: عفت باطنی باید تقویت شود، چون اگر آسیب نبیند حجاب ظاهری ترمیم می شود و آسیبی پیدا نمی کند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود یکی از مشکلات امروز کشورمان در حوزه عفاف و حجاب تفکرات مدیران و مسؤولان کشور است، خاطرنشان کرد: اگر مدیران ما در این خصوص باورمند شوند با نظارت درست می توان شاهد گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هر دستگاه باید به وظیفه خود پیرامون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب عمل کند، گفت: اگر نظارت بر عملکرد این دستگاه ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد و با نهادهای متخلف و کم کار برخورد و فعالان این عرصه مورد تشویق قرار گیرند شاهد توجه بیشتر به مقوله عفاف و حجاب از سوی نهادهای دولتی خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت برخورد قاطع نهادهای امنیتی و اطلاعاتی با تیم ها و تشکل های پشت پرده و زیرزمینی مروج ابتذال و بی عفتی در جامعه تأکید کرد و افزود: متأسفانه این تشکل ها در حال ساماندهی مسائل ضد فرهنگی در جامعه هستند و تلاش می کنند با قبح شکنی، جامعه را در مسیر انحرافی سوق دهند.

امام جمعه ساری با بیان این که افراد بدحجابی که در خیابان ها می بینیم برخی از آنها دارای عقبه ای هستند که باید شناسایی و با آنها برخورد شود، گفت: دستگاه های اطلاعاتی باید با این تشکل های خطرناک به شدت برخورد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود بر ضرورت رعایت عفاف و حجاب در نهادها و ادارات دولتی تأکید کرد و افزود: نباید در ادارات دولتی که از بودجه بیت المال ارتزاق می کنند شاهد ترویج بی حجابی باشیم.

وی همچنین هم افزایی نهادها و دستگاه های مختلف در برخورد با بدحجابی و ترویج فرهنگ عفاف در جامعه را ضروری دانست و تصریح کرد: به طور حتم با تقویت هم افزایی میان این نهادها، شاهد برداشتن موانع و مشکلات تقویت فرهنگ عفاف و حجاب خواهیم بود.

امام جمعه ساری، راه اندازی تشکل های مردمی در حوزه عفاف و حجاب را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید در کنار تشکیل سایر تشکل ها این گونه ثمن های مردمی نیز بیشتر تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش دیگری از سخنانن خود بر ناهنجاری های اخلاقی و فرهنگی در برخی شهرک های خصوصی در مناطق گردشگری و توریستی انتقاد کرد و گفت: قابل قبول نیست که یک عده خاص با خریدن زمین و ساخت شهرک خصوصی در یک نقطه، دست به هر اقدام خلاف عرف و قانون بزنند.

وی با بیان این که توجه به بعد جمهوریت و اسلامیت نظام در هر دو بعد ضروری است، تصریح کرد: اگر برای هر یک از این بخش ها کم بگذاریم به شهدا و انقلاب خیانت کردیم.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود از تعطیلی بیش از یک ساله سفر به عتبات و عالیات به شدت انتقاد کرد و افزود: نمی شود به بهانه کرونا بیش از یک سال راه کربلا به روی علاقه مندان و عاشقان حسینی بسته، اما رفتن به ترکیه و لندن آن هم در اوج کرونا آزاد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی، وجود چنین تناقض هایی در رفتار مسؤولان را غیر قابل قبول توصیف کرد و گفت: در حالی که میزان ابتلا کرونا در عتبات و عالیات خیلی کمتر از کشور ما است، متأسفانه همچنان شاهد جلوگیری از سفر به این مناطق هستیم، اما سفر به ترکیه آزاد است./950/

ارسال نظرات