۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۸۶۴۷۵
رئیس مرکز خدمات در خبرگزاری رسا:

مطالبه گری را در دستور کار قرار دهید

مطالبه گری را در دستور کار قرار دهید
حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی گفت: پیگیری ها باعث می شود مسؤولین بیشتر کار کنند، ما هم به عنوان مرکز خدمات از مطالبه گری خبرگزاری رسا استقبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید جمال الدین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در بازدید از خبرگزاری رسا به مناسبت روز خبرنگار گفت: روز خبرنگار را به همه فعالان عرصه رسانه تبریک می گویم و به روح شهید آوینی و شهید صارمی و همه شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی درود می فرستم.

مطالبه گری اصل اساسی رسانه ها است

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های خبرگزاری رسا، افزود: استقلال یک رسانه یکی از اساسی ترین اصول یک نهاد خبر رسان است که زبان آن را در نقد و اطلاع رسانی باز می گذارد؛ اصل دیگری که رسانه ها به خصوص خبرگزاری رسا باید در نظر داشته باشد تقویت نظام اسلامی است و به طور کلی هر جا در حوزه علمیه خواستیم قدمی برداریم باید در نظر بگیریم که تا چه میزان به تقویت نظام اسلامی کمک می کند.

رئیس مرکز خدمات با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر گفت: وظیفه مطالبه گری از اصلی ترین وظایف یک رسانه است و این مطالبه در واقع همان اصل دینی و واجب فراموش شده ای به نام امر به معروف است؛ متأسفانه اول از نهی از منکر شروع کردیم و امر به معروف را هم بدنام کردیم در حالی که در قرآن واژه معروف را دو برابر واژه منکر به کار رفته است و تذکر معروف می تواند مسیر اقامه معروف را بیش از پیش هموار کند.

وی در ادامه خطاب به مجموعه خبرگزاری رسا اظهار داشت: از مسؤولی که کارش را به خوبی انجام نمی دهد مطالبه کنید و در مطالبه گری قصدتان خیرخواهی باشد؛ سعی کنید صدای طلبه هایی باشید که صدایشان را کسی نمی شنود و مطالباتشان بی پاسخ مانده است زیرا دردهای طلبه ها در حوزه معیشت، تبلیغ، تهذیب پژوهش، آموزش و... جدی است؛ این طور نباشد که بله قربان گو مرکز خدمات باشید بلکه از اگر چیزی دیدید مطالبه و نقد کنید و ما هم حاضریم هزینه نقد را بپردازیم.

مطالبه گری اصل اساسی رسانه ها است

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی اظهار داشت: اگر مسؤولی وعده ای داد که عملی نشد در این جا رسانه ها باید مطالبه کنند و اگر رسانه ها قوی وارد می شدند این همه وعده عملی نشده مسؤولان بر روی هم تلنبار نمی شد؛ البته خبررسانی کار سختی است ولی اگر مطالبه گری کنید و صدای مخاطبان را به مسؤولین برسانید مخاطبان شما هم بیشتر می شوند و همین پیگیری ها کمک می کند که مسؤولین احساس کنند باید بیشتر کار کنند؛ ما هم به عنوان مرکز خدمات از اطلاع رسانی طلاب در خصوص معیشت طلاب استقبال می کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: گذشته و آینده را رصد کنید و هجمه ها را تشخیص دهید و هم سرلوحه کار خود قرار دهید هم به گوش مسؤولین برسانید زیرا اکثر خطا ها و تکرار اشتباهات به خاطر عبرت نگرفتن از گذشته است؛  در عرصه خبر در مقابل هجمه کننده های منفعل نباشید بلکه با حرکتی فعالانه به مصاف دشمنان رسانه ای بروید.

مطالبه گری اصل اساسی رسانه ها است

ارسال نظرات