۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴
کد خبر: ۶۸۶۶۰۶

« هضم شدگان»

« هضم شدگان»
نهادهای ارزشی و انقلابی با بهره گیری از ظرفیت های دولت جدید انقلابی، بایدگامی بلند درراستای تغییر فلسفۀ هنر و تربیت لشکر انقلابی درعرصۀ هنر بردارند.

به گزارش خبرنگارسرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،گام اول تغییر فلسفه‌ است.
وقتی سه سال به خاطر انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها تعطیل شد، امید زیادی برای شکل گیری نسل جدید انقلابی در دانشگاه‌هاو عرصه های علمی ایجاد شد.

امیدی که تاحدی به حقیقت پیوست و جهش ایران، در مقام های علمی، دست یابی به فناوری نانو، ارسال موجود زنده به فضا، دست‌یابی به انرژی هسته ای وغنی سازی ۲۰٪، را رقم زد.
اما بعضی عرصه‌ها مثل عرصه‌های هنر و جو عمومی دانشگاه‌ها، همچنان بافاصله‌ی نجومی از آرمانهای امام و انقلاب سیر می‌کنند‌.وتلاش هرازگاهی معتقدین ومتدینین برای حضور دراین عرصه‌ها، با تغییر رویه ازسوی خود آنها ونه جریان سازی، وهضم شدن درجریان سکولار و ضد دین و انقلاب، منجر می‌شود‌.

این زخم کهنه چکاری است که بر پیکره‌ای فرهنگی نظام وارد شده و به نظر میزند درمان آن تنها یک چیز باشد؛ تغییر فلسفه‌ی هنر وفلسفۀ علم در دانشگاه ها و و وام گیری آن از اندیشه های بزرگ‌مردانی چون شهید آوینی، شهید آوینی جزو معدود متفکرانی است که اعتقاد دارندجهان علی رغم آن‌چه در ظاهر به نظر می‌رسد، در نگاه ژزف،دربه سمت معنویت گام برمی‌دارد.

او اعتقاد دارد تازمانی که طبق فلسفه‌ی هنر، عامل جذابیت درسینما، سکس وخشونت است، تغییر در سینمای اسلامی رخ نمی‌دهد.
موضوعی که به دلیل غفلت وکم کاری مسئولین و درگیری‌های امثال محمدعلی زم با شخص آوینی و گسترش تفکرلیرالیستی و نولیبرالیستی، روز به روز بیشتر رخ می‌نماید وحاصلش می‌شود فرار ازحجاب و مشت‌زنی های سلبریتی ها به اسلام.

حاصلش می‌شود در آغوش کشیدن بازیگر زن و مرد در سینمای ایران بعد ازچهل سال .

حاصلش می‌شود فرارهرکدام ازسلبریتی ها بااندک بهانه‌ای به خارج از کشور وبه دامن دشمن .

حاصلش می‌شود برداشتن حجاب وموضع گیری های نابخردانه و ضد وطن ونه حتی دین و انقلاب.

حاصلش می‌شود تولد همان یک فرزندهنرمندان، در کانادا و آمریکا.

حاصلش می‌شود سبک زندگی کاملا غربیِ هنرمندان.

‌واصلا نیازی نیست به اشاره به فاصله گیری روزبه روز بیشتر آنها از ارزشهای دینی.
‌فکری باید کرد، نهادهای ارزشی و انقلابی با بهره گیری از ظرفیت های دولت جدید انقلابی، بایدگامی بلند درراستای تغییر فلسفۀ هنر و تربیت لشکر انقلابی درعرصۀ هنر بردارند.

ارسال نظرات