۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۸۶۶۱۴
نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد؛

مطالبه گری و جریان سازی حوزوی همراه با عقلانیت، ویژگی بارز خبرگزاری رسا

مطالبه گری و جریان سازی حوزوی همراه با عقلانیت، ویژگی بارز خبرگزاری رسا
آیت الله کعبی گفت: مؤسسه رسا به مثابه رسانه تراز انقلاب در ساحت های مورد نیاز‌ نظام به ویژه گام دوم با رویکرد تبیین گفتمان امامین انقلاب درخشیده است.

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تببین شاخص‌های رسانه‌ها و خبرگزاری‌های تراز انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: رسانه‌های تراز انقلاب اسلامی باید بسترهای مناسب را برای تعمیق ایمان، باورهای اسلامی و ارزش‌های اخلاقی و انقلابی جهت تحقق کرامت انسانی متناسب با نیازهای جامعه، مخاطبان و کاربران فراهم کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: باید رسانه های انقلابی با افزایش نقش مردم در تولید و توزیع پیام های رسانه ای، رعایت حق الناس عمومی و ایجاد ساز و کارهای نظارت همگانی مخاطبان و کاربران به افزایش سواد رسانه ای مخاطبان کمک کنند.

رسانه تراز انقلاب باید به مسأله مهم عدالت رسانه ای توجه کند

وی با بیان اینکه رسانه تراز انقلاب باید به مسأله مهم عدالت رسانه ای توجه ویژه ای داشته باشد، گفت: رسانه های انقلابی باید به دسترسی کاربران به بازنمایی و روایت‌های رسانه‌ای، کسب و کارهای رسانه محور از منظر تولید و پالایش پیام و توزیع و بازتوزیع پیام توجه و فعالیت داشته باشند.

رسانه انقلابی رویکرد تهاجمی به رسانه های نظام سلطه دارد

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه باید رسانه تراز انقلاب اسلامی رویکرد فعال و تهاجمی به رسانه های نظام سلطه داشته باشد، تصریح کرد: رسانه های انقلابی باید به تمام مؤلفه های بومی سازی اعم از فنی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و همچنین به ورود و بهره برداری فناورانه پیام فعالیت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علیه قم ابراز داشت: رسانه های تراز انقلاب اسلامی باید با آرایش متکثر، متنوع، به روز و کارآمد با توجه به ظرفیت های فناورانه، تولید و توزیع متوازن پیام در قالب ها و گونه های رسانه ای متناسب با زیست بوم و الگوی مصرف رسانه ای جامعه هدف، توجه ویژه ای داشته باشند.

رسانه تراز انقلاب اسلامی، رسانه ای زنده، پویا، چابک، متحرک و جهادی است

وی رسانه تراز انقلاب اسلامی را رسانه ای زنده، پویا، چابک، متحرک، جهادی و همراه با تولید پیام مبتنی برحقیقت و فطرت انسانی توصیف کرد و افزود: رسانه های انقلابی به پیشرفت کشور در عرصه های گوناگون علمی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی کمک خواهد کرد و همچنین این رسانه ها امید بخش و الهام آفرین هستند.

آیت الله کعبی به تبیین ویژگی های رسانه های حوزوی تراز انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: رسانه های حوزوی تراز انقلاب باید به تبیین و تقویت مبانی فکری، نظام فقهی، الگوهای هنجاری و اخلاقی بپردازند.

مؤسسه رسا در ساحت های مورد نیازهای نظام درخشیده است

رسانه حوزوی تراز انقلاب، رسانه ای تحول گراست

وی رسانه حوزوی تراز انقلاب را رسانه ای تحول گرا دانست و گفت: رسانه های حوزوی تراز انقلاب باید در تربیت علمی، عملی و معنوی سرمایه های انسانی مورد نیاز رسانه های کشور را کمک کنند و همچنین پشتیبانی محتوایی مستمر برای تولیدات رسانه ای حوزه های علمیه و دانشگاه ها داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه رسانه تراز انقلاب به رسانه های محلی نیز توجه دارد، اظهار کرد: رسانه های محلی باید در راستای ارتقای مشارکت عمومی، اعتماد عمومی، انسجام و همبستگی ملی نیز فعالیت کنند و همچنین این رسانه ها برای بازشناسی و معرفی ظرفیت های انسانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محلی کمک کنند. 

مؤسسه رسا در ساحت‌های مورد نیاز‌ نظام اسلامی درخشیده است

وی با تقدیر و تشکر از عملکرد مطلوب خبرگزاری رسا، گفت: مؤسسه رسا به مثابه رسانه تراز انقلاب اسلامی در ساحت های مورد نیاز نظام اسلامی به ویژه گام دوم انقلاب با رویکرد تبیین گفتمان امامین انقلاب درخشیده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: خبرگزاری رسا در حد توان خود به مطالبه گری و جریان سازی حوزوی، همراه با عقلانیت، توازن و اقتضائات تحول، توجه ویژه ای داشته است.

آیت الله کعبی در پایان ابراز داشت: بنده روز خبرنگار را به اعضا و فعالان رسانه حوزوی رسا تبریک و از علمکرد این رسانه انقلابی و حوزوی تقدیر و تشکر می کنم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
خدا قوت به خبرنگاران رسا
1
0