۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۸۶۶۱۵
قالیباف:

کمیسیون بهداشت موظف شده راهکارهای مهار موج جدید کرونا را بررسی و به دولت کمک کند

کمیسیون بهداشت موظف شده راهکارهای مهار موج جدید کرونا را بررسی و به دولت کمک کند
رییس مجلس گفت: کمیسیون بهداشت و درمان موظف شده تا راهکارهای مهار موج جدید همه‌گیری کرونا را بررسی و نسبت به تسریع در اخذ تصمیمات ضروری و سریع به دولت کمک کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: در بحث مدیریت موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موظف شده است تا راهکارهای کارشناسی مهار این وضعیت و کاهش فشار روی نظام درمانی را بررسی کند و در تعامل با دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا به تسریع در اخذ تصمیمات ضروری و سریع کمک کند.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی تمام ظرفیت‌های خود را برای کمک به دولت برای مدیریت این موج جدید و نگران‌کننده و کاهش بار مشکلات و دغدغه‌های مردم به کار خواهد گرفت.

وی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالحسین(ع) افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته ملت مومن ما در کنار همه شیعیان جهان با برپایی مراسم عزاداری و ذکر مصیبت امام حسین(ع) ارادت و محبت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان خواهند داد.

قالیباف خاطرنشان کرد: این عزاداری‌ها که به تعبیر امام راحل(ره) اسلام را زنده نگه داشته، جریانی از آرمان‌گرایی را در جامعه به پا می‌کند. این یادآوری هر ساله آرمان‌های جامعه اسلامی پدیده‌ای مبارک است. همچنین این مراسم پیام بیداری امام حسین(ع) را در زمینه شناخت مسائل زمانه خودمان به ما گوشزد می‌کند و نیز بر مسئولیت ما برای حل این مسائل تاکید می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این توجه هم زمان آرمان و واقعیات و پذیرش مسئولیت برای نزدیک کردن واقعیت‌های موجود به آرمان‌هایی که باورشان داریم از ما ملت امام حسین(ع) می‌سازد، همان تعبیر زیبایی شهید حاج قاسم سلیمانی برای ملت ما به کار برد و ملت غیور ما را با آن معرفی کردند.

وی افزود: مبنا و روحیه همانی است که از سیدالشهدا آموخته‌ایم و این مبنای روحیه هر سال در این روز و شب‌ها عقل و وجدان و روح ما را یادآور می‌شود، اما مسأله‌ها در گذر زمان پیوسته تغییر می‌کنند و روش‌های رسیدگی و حل آنها نو می‌شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: امسال به علت قرار گرفتن در یکی دیگر از موج‌های جدی شیوع ویروس کرونا که متأسفانه هر سال جان گروه قابل توجهی از هموطنانمان را می‌گیرد لازم است مؤمنان و ارادتمندان اهل بیت(ع) که تاکنون پیشتاز رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی بوده‌اند در این دوره عزاداری سیدالشهدا نیز تمام پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کرده و طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا عمل کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر این در مواردی که احتمال کمک به زنجیره انتقال ویروس وجود دارد، عقل و شرع ما را به رعایت حداکثری جنبه احتیاط دعوت می‌کند. این مسئولیت‌پذیری نسبت به دیگران و احساس مسئولیت نسبت به مسائل کلان جامعه درسی از عاشورا برای مسأله امروز ماست.

وی افزود: به نظر می‌رسد امسال هیات‌ها و دستجات عزاداری با بهره‌گیری از تجربه سال گذشته و با آمادگی بیشتر خود را برای برگزاری مجالس عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و توصیه‌های سازمان تبلیغات اسلامی از قبیل برگزاری تمام مراسم‌ها در فضای باز، رعایت فاصله‌های لازم، توصیه اقلام بهداشتی و رعایت زمان کوتاه برای برگزاری مراسم، آماده‌ کرده‌اند و مردم نیز همانند سال گذشته در رعایت نکات بهداشتی دقت کافی را به خرج خواهند داد.

ارسال نظرات