۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۸۶۶۲۹
مدیر حوزه علمیه استان سمنان:

امام حسین شهید راه هدایت بشریت هستند

امام حسین شهید راه هدایت بشریت هستند
سمنان - مدیر حوزه علمیه سمنان امام حسین(ع) را شهید راه حفظ دین و هدایت بشر خواند و گفت: ثواب زیارت امام حسین بالاترین ثواب‌ها و افضل بر آن ثواب خدمت به بندگان خداست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در گردهمایی خادمان افتخاری بارگاه سراسر نور حضرت سیدالشهدا(ع) و داوطلبان این مسیر مقدس در استان سمنان که به میزبانی اردوگاه شهیدصدوقی مجموعه تاریخی گردشگری چشمه علی دامغان برگزارشد، با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله(ع)، اظهارداشت: خدمت در دستگاه انسان ساز سیدالشهدا(ع) به هرنحوی و درهرمکانی، فضیلت بزرگی است که نصیب هرکسی نمی‌شود و باید قدردان آن باشید.

دبیرجبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان سمنان، قدم گذاردن در مسیر خادمی حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) و علمدار باوفایش و به ویژه خدمت به زائران اباعبدالله(ع) را جلوه عینی بصیرت دینی برشمرد و افزود: نکته‌ای که هرگز نباید فراموش شود این است که امام حسین(ع) همه هستی خود را در راه حفظ دین خدا و هدایت مردم فدا کرد؛ اکنون وظیفه ما در حفظ و نشر پیام عاشورا و خدمت در این دستگاه مقدس چیست؟

مدیر حوزه علمیه استان سمنان، زیارت سیدالشهدا(ع) را از کارکرد‌های حیات بخش و هدایتگر فرهنگ الهی عاشورا عنوان و خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید: کسی که پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، به ازای هرقدمی پاداشی برای او می‌نویسند، گناهی از گناهانش را محو و درجه‌ای به او عنایت می‌کنند، آنگاه که به حرم سیدالشهدا(ع) رسید، دو فرشته با او همراه می‌شوند که هر خیری را ثبت و اشتباهات او را نادیده می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان با بیان اینکه در فضیلت زیارت هیچ یک از معصومین(ع) به اندازه زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) احادیث ذکر نشده است، گفت: مرحوم محدث نوری – استاد حاج شیخ عباس قمی – می‌فرماید در بین همه ثواب ها، بالاترین را ثواب زیارت امام حسین(ع) یافتم و، اما بالاتر از ثواب زیارت سیدالشهدا(ع)، ثواب خدمت به بندگان خدا است.

شایان ذکر است، به گفته مسؤولان برگزاری این گردهمایی، درسال‌های اخیر تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر از عاشقان اباعبدالله(ع) از ایران اسلامی توفیق پوشیدن ردای خادمی حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) را داشته اند و در حال حاضر بیش از دو هزارنفر در سطح کشور و ۱۳۰ نفر در سطح استان سمنان داوطلب این خدمت مقدس هستند. /۹۷۷/پ210/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات