۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۸۶۷۳۰
نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

کادرسازی برای نظام مهم‌ترین اقدام مقابله‌ای با شبیخون فرهنگی دشمن است

کادرسازی برای نظام مهم‌ترین اقدام مقابله‌ای با شبیخون فرهنگی دشمن است
سیستان و بلوچستان - حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: کادرسازی برای نظام مهمترین اقدام مقابله‌ای با شبیخون فرهنگی دشمن است

به گزارش خبرگزاری رسا در سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در پیام تصویری مجازی که به مناسبت نخستین سالگرد رحلت مدیر فقید حوزه علمیه مکتب نرجس(س) منتشر شد با قرائت آیه ۹۶ سوره مبارکه مریم اظهارداشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است" إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا" به درستی آن‌هایی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند خداوند متعال برای آن‌ها مودت و محبتی در دل‌های مردم قرار می‌دهد.

وی این آیه شریفه را دارای نکات متعددی دانست و افزود: در انسانیت فرقی بین زن و مرد نیست و هر ۲ می‌توانند از اولیا الهی باشند چنانچه که نمونه‌هایی از آن در تاریخ اسلام وجود دارد و خداوند از همسر فرعون و حضرت مریم(س) به عنوان الگو یاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: همراهی بین ایمان و کار نیک دومین نکته مهم این آیه شریفه است و در غالب آیات الهی ایمان و عمل صالح در کنار هم قرار گرفته‌اند.

وی نکته بعد را دامنه گسترده عمل صالح دانست و ادامه داد: خداوند متعال فرموده که هر کس ایمان داشته و کارهای صالح و شایسته انجام دهد از وعده حق الهی بهره‌مند و مزد خود را نه تنها در قیامت بلکه در همین دنیا خواهد دید.

حجت الاسلام والمسلمین محامی تصریح کرد: مدیر فقید حوزه علمیه مکتب نرجس در عرصه‌های مختلف فعال و الگویی برای بانوان بودند و بانوان باید از این الگوها درس گرفته و در کنار نقش محوری خود یعنی مدیریت کانون خانواده در سایر عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی که متناسب با شان بانوان است حضور پیدا کرده و جامعه اسلامی را از حضور موثر و نقش تاثیرگذار خود بهره‌مند کنند.

وی اظهارداشت: ما در این دوران و در گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند چنین بانوان شایسته‌ای هستیم که با باور قلبی همه هستی خود را برای نشر فرهنگ اسلام و مکتب اهل بیت(ع) خرج کرده، همه سختی‌ها را تحمل و در طول عمر خود بر این راه ثابت قدم و استوار بمانند.

ارسال نظرات