۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۸۶۷۴۸

پیکر مطهر روحانی شهید «مالامیری» در قم تشییع می‌شود

پیکر مطهر روحانی شهید «مالامیری» در قم تشییع می‌شود
قم - آیین تشییع پیکر مطهر شهید «محمد مهدی مالامیری» نخستین روحانی شهید مدافع حرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در قم، جلسه هماهنگی تشییع و خاکسپاری پیکر نخستین روحانی شهید مدافع حرم «حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری کجوری» عصر امروز در سالن جلسات ناحیه بسیج شهرستان قم برگزار شد.

در این جلسه سردار «محمدرضا موحد» جانشین فرماندهی سپاه استان قم، خانواده معظم شهید و نمایندگانی از حوزه علمیه، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و رده های اقشار بسیج حضور داشتند و در مورد مراسم استقبال، وداع، تشییع و خاکسپاری شهید مالامیری بر اساس شیوه نامه های بهداشتی، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

بر اساس این گزارش، پیکر مطهر شهید «محمد مهدی مالامیری کجوری» نخستین روحانی شهید مدافع حرم فردا (چهارشنبه) بیستم مرداد و دومین روز از ماه محرم با استقبال جمع محدودی از مسئولان حوزوی و فرماندهان نیروهای مسلح وارد قم می شود.
سپس آیین وداع با پیکر این شهید عزیز در محافل عزاداری سیدالشهدا(ع) در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و مصلای قدس برگزار می شود.

مراسم تشییع پیکر شهید مالامیری از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 21 مرداد مصادف با سومین روز از ماه محرم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار و پیکر شهید برای خاکسپاری، به گلزار شهدای مدافع حرم منتقل می شود.

شهید مالامیری متولد 26 خرداد ماه سال 1364 در مازندران بود؛ وی دروس حوزوی را از مدرسه علمیه فاطمی آغاز کرد و پس از اتمام تحصیل به تدریس در حوزه علمیه پرداخت.

شهید حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری مسلط به زبان عربی و انگلیسی بود و پایان‌نامه ارشد خود را به زبان عربی نوشت؛ زمان دفاع از پایان‌نامه دکترایش بود که به سوریه رفت.

شهید مالامیری در شامگاه دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴، مصادف با اول ماه رجب میلاد امام محمد باقر(ع) همراه با جمعی از مجاهدان افغانستانی لشکر فاطمیون در منطقه بصری الحریر استان درعای سوریه به شهادت رسید و مفقودالاثر شد.

پیکر این شهید والامقام پس از 6 سال کشف و با انجام آزمایش های مربوطه شناسایی شد؛ از این شهید والامقام دو فرزند دختر به نام‌های فاطمه و بشری به یادگار مانده است.

ارسال نظرات