۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۸۶۷۶۴
عاشورای انسان ساز؛

جلوه های تربیتی عاشورا

جلوه های تربیتی عاشورا
حجت الاسلام و المسلمین ملک حسینی گفت: با بررسی ابعاد مختلف می توان علاوه بر جلوه های بصیرتی این قیام به بعد عاطفی آنهم اشاره کرد که در سبک زندگی حسینی بسیار موثر است.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت سرور و سالارشهیدان امام حسین (ع)، با تاکید براینکه عاشورا برای بشر تماما درس بوده و مکتبی سراسر انسان ساز است اظهار داشت: با بررسی ابعاد مختلف می‌توان علاوه بر جلوه‌های بصیرتی این قیام به بعد عاطفی آنهم اشاره کرد که در سبک زندگی و تربیت فرزندان به کار می‌رود.

وی با بررسی ابعاد مختلف قیام عاشورا به بیان داشت: در بررسی این حرکت ماندگار امام حسین (ع) می‌توان به بر شاخصه مهم بصیرت دست یافت که بسیار مشهود بوده و در هرزمانی از ملزومات است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد ادامه داد: از این سخن امام حسین (ع) که می‌فرمایند مرگ باعزت را بر زندگی با ذلت ترجیح می‌دهم، می‌توان به ابعاد مهمی، چون آزادگی، ظلم ستیزی را برداشت کرد که البته همین امر هم در طول تاریخ چراغ راه آزادی خواهان جهان بوده و امروز هم بیداری‌های اسلامی ثمره همان است.

به گفته وی کرامت بخشی به هویت انسانی دیگر درس عاشورا و سخنان امام حسین (ع) است، اذعان داشت: این امام همام در روز عاشورا و شب آن با اصحاب خودسخن گفتند با نگاهی کوتاه به این سخنان می‌توان به نکات بسیاری ارزنده‌ای در انسان شناسی پی برد.

این استاد حوزه، ادامه داد: آنجا که امام حسین (ع) اصحاب خود را "بزرگ زادگان" می‌خواند این مهم تاکید بر مسئله فطرت دارد و نکته‌ای بسیار مهم در حکومت اسلامی است که تاکید می‌کند در تربیت عاشورایی باید مسئولان از انسان‌های پاک و باغیرت دینی باشند.

وی ادامه داد: از سویی برخورد امام حسین (ع) در آن شرایط سخت با خانواده و یاران از نگاه عاطفی، سرشار از درس‌های مهم برای سبک زندگی دینی است که باید به تمام این ابعاد توجه گردد.
ارسال نظرات