۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۸۶۸۵۶
آیت الله صدیقی:

جبهه مقاومت در اوج قدرت و اقتدار قرار دارد

جبهه مقاومت در اوج قدرت و اقتدار قرار دارد
امام جمعه موقت تهران جبهه مقاومت در منطقه را در اوج قدرت و اقتدار توصیف کرد و گفت: نیروهای مقاومت در منطقه به هر تهاجم دشمنان جواب قاطع خواهند داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، به تبیین اهداف قیام سیدالشهداء پرداخت و گفت: سیره انبیای الهی این بوده که بشریت را به مسیر صحیح زندگی راهنمایی کنند و آنچه زیبنده انسان و بشریت نبوده را انجام ندهند.

وی ابراز داشت: امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان رسالت اصلی قیام خود قرار داده است.

ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

آیت الله صدیقی با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: ستاد امر به معروف طبق اصل ۸ قانون اساسی و طبق قانون مجلس به صورت قانونی و اجرایی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی امر به معروف را نظارت عمومی و پیوند عاطفی میان انسان ها توصیف کرد و افزود: بالا‌ترین خیر خواهی و ابراز عواطف نسبت به اطرافیان این است که دیگران را به کارهای خیر و درست تشویق کنیم، اما هیچ فردی به بهانه آزادی نمی تواند مانع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیات قرآن درباره اهمیت امر به معروف، گفت: خداوند در قرآن کریم فرمودند که شما بهترین امت من هستید، زیرا امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه برپا نگه داشتید.

وی با اشاره به مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در جوامع بشری، تصریح کرد: جوامع بشری نباید تماشا کنند که فلسطین آواره و مسلمانان از کشور خود خارج می‌شوند.

آیت الله صدیقی اظهار کرد: آل سعود در یمن به کشتار و جنایت می پردازد و یک عالم دینی سالیان طولانی در زندان های نیجریه در شکنجه و زندان به سر برد، اما صدایی از جوامع بشری در نمی آید.

‏امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: عدم ازدواج و بیکاری جوانان، عدم استقلال کشور در اقتصاد و نرسیدن به رونق اقتصادی داخلی از جمله منکرات در کشور ما هستند و همچنین رسیدن به اقتدار و امنیت داخلی از مصادیق معروف ها می باشد.

وی با بیان اینکه سکوت در برابر منکرات جامعه بسیار نامطلوب است، گفت: رسانه ملی و اقشار مختلف مردم باید وظیفه خود را  نسبت به این امر دینی، قرآنی و محتوای قانونی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه باید موانع اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برطرف شود، گفت: باید روش صحیح انجام فریضتین در مدارس و رسانه ملی آموزش داده شود.

لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مجالس و هیأت های حسینی

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب نسبت به اوج گیری شیوع کرونا در کشور، افزود: این تعداد از بیماران و فوت شدگان کرونایی برای کشور ما غیر قابل قبول است.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: باید تمام نیروهای مسلح، کادر بهداشتی، نیروهای جهادی و بسیج تلاش کنند که این تعداد بیماران کرونایی در جامعه کاهش یابد.

آیت الله صدیقی اظهار کرد: تک‌تک اقشار مردم باید فاصله گذاری های اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

وی بر ضرورت برپایی مجالس و مراسم سوگواری امام حسین(ع) تاکید کرد و گفت: تمام عزاداران و هیأت‌های های مذهبی ما باید با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های اجتماعی مراسمات عزاداری حسینی را برگزار کنند.

جبهه مقاومت در منطقه در اوج قدرت و اقتدار قرار دارد

آیت الله صدیقی با اشاره به اوضاع وخیم کشور افغانستان خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی آمریکا سالیان طولانی در کشور افغانستان به ایجاد ناامنی پرداختند، اما اکنون که جو این کشور را نا آرام دیدند، از این منطقه خارج شدند و افغانستان دوباره دچار ناامنی شده است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: اسرائیل هجمه‌هایی به جنوب لبنان داشته، اما حزب‌الله لبنان در اوج قدرت با پرتاب راکت های زیاد به مناطق مختلف سرزمین های اشغالی آنها را آماج حملات خود قرار داده است.

آیت الله صدیقی جبهه مقاومت در منطقه را در اوج قدرت و اقتدار توصیف کرد و گفت: امروز مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان و گروه نجباء عراق در اوج اقتدار خود قرار دارند و نیروهای مقاومت به هر تهاجم کشورهای بیگانه جواب قاطع خواهند داد.

ارسال نظرات