۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۶۸۶۸۷۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

چرا مردم باید تبعات امضای معاهدات مخفیانه را تحمل کنند؟

چرا مردم باید تبعات امضای معاهدات مخفیانه را تحمل کنند؟
آذربایجان شرقی ـ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: چرا در ده سال اخیر فکری برای جبران کمبود نشده است و یا مردم باید تبعات امضای برخی معاهدات مخفیانه را تحمل کنند؟.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، در برنامه پیام جمعه  تبریز گفت: علت کمبود برق هر چه که باشد نباید مردم دچار زحمت و اذیت شوند. حقیقتا مردم ایران اسلامی و مردم تبریز مردمان فداکار، صبور و نجیبی هستند و سزاوار این بی مهری و کم لطفی شرکت توزیع برق نیستند.

وی افزود: چرا باید کمبود تولید برق داشته باشیم ؟ چرا در ۱۰ سال اخیر فکری برای جبران کمبود نشده است؟ مردم باید تبعات امضای برخی معاهدات مخفیانه را تحمل کنند؟

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، میزان خاموشی های تبریز را که ۳۰۰ مگاوات یعنی حدود ۳۰ درصد برق مورد نیاز است را با سایر کلانشهرها مقایسه و در این مورد از مسئولین امر سؤال و پیگیری کنند و ببینند آیا این حجم از خاموشی در تبریز عادلانه است؟

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم از تلاش های شبانه روزی کارکنان شرکت برق استان آذربایجان شرقی چه در تولید و چه در توزیع تشکر کرد و خواستار رفع خاموشی ها شد.

امام جمعه تبریز در ادامه افزود: اولین اولویت دولت مردمی؛ باید رفع مشکلات اقتصادی از طرق تقویت تولید داخلی‌، وارد کردن مردم در میدان اقتصاد، ایجاد اشتغال برای جوانان‌، حفظ و تقویت ارزش پول ملّی‌ و حل مشکل گرانی‌ باشد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی به انتشار عکس سفرای روسیه و انگلیس اشاره و اظهار کرد: رفتار سفیر روسیه دور از انتظار بود و انتشار یک متن دو پهلو، این رفتار بی ادبانه را جبران نمی کند. او باید با صراحت از ملت ایران عذرخواهی کند.

امام جمعه تبریز افزود: سفیر جدید انگلیس که سابقه امنیتی دارد، در آغاز مأموریتش باید به شدت تنبیه شود تا مراقب رفتارش باشد .

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه سخنان خود گفت: پدران و مادرانی که حساسیت و همت لازم نسبت به شناخت و تامین حقوق اساسی فرزندان خود در مقطع سرنوشت ساز دوران کودکی را نداشته باشند در دنیا و آخرت در برابر فرزندان خود شرمنده خواهند بود.

وی افزود: محرم؛ بهترین فرصت برای بازخوانی و بازنگری در سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی است؛ فرهنگ عاشورا بهترین ظرفیت برای تنظیم سبک زندگی انسان های حقیقت جو و حقیقت طلب است.

امام جمعه تبریز گفت: امر به معروف و نهی از منکر، شاه کلید بررسی قیام عاشورا و شاه بیت زندگی فردی و اجتماعی سیدالشهداء علیه السلام است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
اهالی جنوب شهر میانه
Iran, Islamic Republic of
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸
بسم الله الرحمن الرحیم                    

 

                حضور نمایندگان محترم و حامی مردم شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی ،  آقایان حاج مهدی اسماعیلی و سید مرتضی حسینی

 سلام علیکم

با احترام / به این وسیله ضمن تقدیر از زحمات شما  نمایندگان عزیزمان و  نیکوکاری سخاوتمندانه  آقای مهندس عزیزالله سرچمی   درباره امضای تفاهم نامه  اخیرشان1400/03/18برای  نوسازی دبستان قدیمی شهید باهنر (البته به نام پسرشان آقای دکتر آراز سرچمی) به استحضار عالی می رسانیم ما اهالی و اولیای صدها دانش آموزان و نوآموزان دبستان  دولتی پسرانه دوازده   12  کلاسه  با  پیش دبستانی دولتی مشارکتی شهید باهنر واقع در محلات کمربندی جنوبی و مناطق  لازم التوجه و آسیب پذیر حاشیه جنوبی شهر میانه ( از استان آذربایجان شرق هستیم( دبستان شهید باهنر   و پیش دبستانی دولتی و مشارکتی شهید باهنر)این مجموعه مدرسه لازم التوجه  و محروم دولتی با صدها کودک دانش آموز و نوآموز نیازمند بی بضاعت واقعی پس از دهها سال انتظار بالاخره حدود چند ماه است با دستور نوسازی مدارس استان (که جناب آقای رخشانی مهر رییس محترم سازمان وسازی مدارس کشور نیز با هیات همراه مسئولین آموزش و پرورش استان و منطقه  از نزدیک بازدید حضوری نیز از این دبستان  حکم تخریب  خورده داشتتد)  به یک شیف  /نوبت دوم -بعد از ظهر - دبیرستان شهید مطهری واقع در نبش میدان موشک میانه  انتقال موقت یافته  است.  از دفتر هماهنگی وزارت آموزش و پرورش  نیز در جریان مشکلات این مدرسه محروم هستند.

معروض می داریم  با توجه  به اهدای یک قطعه زمین بایر بزرگ از سوی والده مکرم شهید والامقام کلانتری برای مدرسه سازی به متراز 2200 مترمربع  واقع در نزدیدکی میدان شهید کلانتری  در ضلع غربی خیابان قدیم کشتارگاه سابق شهرداری  میانه ، سند ثبتی با کاربری فضای آموزشی نیز برای این قطعه زمین اهدایی آموزشی  تهیه و  اخذ گردیده است با مشخصات پلاک ثبتی 24 فرعی از 3357 اصلی  بخش 37 ثبتی تبریز  به شماره ورقه مالکیت 111531. نظر به تامین و آماده  شدن زمین آموزشی برای ساخت این مدرسه  ،  لذا  از حضور جناب عالی   و سایر مسئولین محترم و سازمان نوسازی مدارس کشور و استان آذربایجان شرقی و سخاوتمندان بزرگوار خانواده نیکوکار سرچمی   خواهشمندیم  با توجه بر این که هزاران خانوار ساکن در این حاشیه کمربندی جنوبی شهر میانه  عمدتا خانواده های محروم و زیر خط فقر شدید با شغل کارگر فصلی و ساختمانی هستند ، استدعامندیم جهت رفع محرومیت و لبخند رضایت صدها کودک دانش آموز و نوآموز این دبستان و پیش دبستانی دولتی ،  مشارکتی  با بذل عنایت و مساعدت ویژه و آوردن سهم دولت به همراه خیر عزیز مدرسه ساز  نسبت به احداث و ساخت دبستان و پیش دبستانی حداقل دوازده  12  کلاسه  در این قطعه زمین  همکف و  اهدایی 2200 مترمربعی سند دار با کاربری فضای آموزشی  محبت عاجلی جهت نوسازی دبستان مبذول فرموده  و لطف خود را شامل حال  اهالی صدها خانوار محروم حاشیه کمربندی جنوبی شهر میانه فرمایند. چون بیش از 95 درصد کودکان و دانش آموزان   دبستان شهید باهنر در این منطقه ساکن هستند .   ضمنا زمین محل سابق دبستان نیز که در بالای تپه در کنار کوچه منتهی به خیابان عابدینی قراردارد قبلا تلگرافخانه ارتش یا اداره پست بوده و سندش بنام آموزش و پرورش نیز نمی باشد .پیشاپیش  از بذل عنایتی که  محبت خواهند فرمود کمال  امتنان و قدردانی را داریم .
..........
در ضمن می خواهند اون زمین اهدایی برای مدرسه سازی را
یواشکی بفروشند تا مردم منطقه نفهمند و پادگان ارتش در میانه نیز بعوض مدرسه سازی در شهرکهای جدید خودش در میانه همون تکه زمین بالای کوه ! را به آموزش و پرورش میانه بدهد!!!
............

با تقدیم احترام و سپاس فراوان              
                  اهالی و خانوارهای ساکن در مناطق حاشیه کمربندی جنوبی شهر میانه

 

رونوشت:
حضور ارجمند رئیس جمهور محترم آیت الله دکتر رئیسی (حفظهم الله) جهت بذل عنایت و مساعدت عاجل و ویژه درباره  ساخت دبستان شهید باهنرمیانه با حداقل تعداد 10 یا 12 کلاس و در محل قطعه زمین جدید اهدایی 2200 مترمربعی در جنب خیابان کمربندی جنوبی

حضور وزیر  محترم آموزش و پرورش کشور  و رییس سازمان نوسازی مدارس کل کشور  و  مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان  آذربایجان شرقی جهت بذل عنایت و مساعدت عاجل و ویژه درباره  ساخت دبستان شهید باهنرمیانه با حداقل تعداد 10 یا 12 کلاس و در محل قطعه زمین جدید اهدایی 2200 مترمربعی در جنب خیابان کمربندی جنوبی

مسئولین محترم  رسانه ها جهت  همراهی و مساعدت به مردم محروم حاشیه جنوبی میانه
0
0