۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۸۶۹۲۴
حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم:

ائمه اطهار حفظ جان شیعیان را واجب و در اولویت می‌دانستند

ائمه اطهار حفظ جان شیعیان را واجب و در اولویت می‌دانستند
نماینده مجلس خبرگان رهبری بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مجالس عزاداری تأکید کرد و گفت: ائمه اطهار(ع) همواره حفظ جان شیعیان را واجب و در اولویت می‌دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب در زمینه مقابله همگانی با بیماری کرونا در جامعه گفت: تعداد بیماران و فوتی های روزانه کرونایی بیش از حد تصور شده است، از این رو باید اقدام مردمی و بیسج همگانی برای مقابله و جلوگیری شیوع ویروس محنوس کرونا صورت بگیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید اقشار مختلف مردم بیشترین همکاری را با ستاد ملی کرونا داشته باشند، ابراز کرد: مردم با رعایت دستور العلمل های بهداشتی از جمله ماسک زدن، رعایت فواصل اجتماعی و کاهش سفرهای غیرضروری می توانند بیشترین کمک را برای جلوگیری و شیوع و انتشار این بیماری داشته باشند.

احیای دوباره طرح شهید سلیمانی راهگشای کاهش بیماری کرونا در جامعه

وی با اشاره به اجرای دوباره طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی، جستجوی خانه به خانه بیماران کرونایی و ارائه خدمت رسانی دارویی و بهداشتی به مردم از اقدامات مهمی است که باید به سرعت صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم ابراز داشت: در طرح شهید سلیمانی به جای اینکه شهروندان را قرنطینه کنند، بیماران کرونایی شناسایی و آن خانه را مورد توجه قرار می دهند و امکانات درمانی و نیازمندی های دارویی را در خانه برای آنها فراهم می کنند، اما در صورت ضرورت، بیماران را به بیمارستان ارجاع می دهند.

نماینده مجلس خبرگان اظهار کرد: اجرای محدود طرح شهید سلیمانی در دولت قبل سبب شد که تعداد فوتی ها به صورت چشمگیر کاهش پیدا کند، اما متأسفانه این طرح از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در دولت گذشته به حاشیه رفت.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم ابراز داشت: احیا و انجام کامل طرح شهید سلیمانی می تواند به کاهش تعداد بیماران و فوتی های کرونایی کمک به سزایی داشته باشد.

مجالس عزای حسینی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود

وی بر ضرورت برپایی مجالس عزاداری حسینی تأکید و بیان کرد: برگزاری مجالس عزای سیدالشهدا یک امر عمومی و مردمی است که حاصل ارادت و عشق مردم به امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان است، از این رو نمی توان در برگزاری این مراسمات تسامح و تسأهل کرد و مانع برای برگزاری این مجالس شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عزاداران حسینی باید در مجاس عزای حسینی شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند، افزود: باید عزاداران این مجالس را در فضای باز، در مدت محدود و با رعایت فاصله های اجتماعی برگزار کنند و آنها از تجمعات فشرده دوری کنند.

وی با بیان اینکه باید تمام عزاداران هم دیگر را به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مجالس و محافل حسینی توصیه کنند، افزود: برخی که بیان می کنند افراد در مجالس عزاداری ائمه اطهار به بیماری کرونا مبتلا نخواهند شد، آنها ساده اندیشانه با مسأله کرونا برخورد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم ابراز داشت: باید به این افراد ساده اندیش تذکر داد که ائمه اطهار همواره تابع امور عقلانی بودند و همواره حفظ جان شیعیان و محبان اهل بیت(ع) را واجب و در اولویت می دانستند.

ارسال نظرات