۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۸۶۹۷۰
مدیر مدرسه علمیه کنگاور:

برخی جریانات به ظاهر دینی به دنبال ارائه باز تعریفی غیر واقعی از شیعه هستند

برخی جریانات به ظاهر دینی به دنبال ارائه باز تعریفی غیر واقعی از شیعه هستند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام ملکی گفت: بسیاری از جریانات و نحله های به ظاهر دینی و مذهبی در جهان اسلام به دنبال ارائه باز تعریفی غیر واقعی از شیعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام پیام ملکی، مدیر مدرسه علمیه کنگاور امروز در دیدار جمعی از پیرغلامان و پیشکسوتان مذهبی شهرستان کنگاور در سخنانی اظهار داشت: سخن گرفتن از عاشورا و امام حسین(ع) در برابر شما عزیزان که عمری در خدمت دستگاه اهل بیت(ع) بوده اید، کاری بسیار دشوار است.

وی گفت: با این حال با تغییر برخی از شرایط روزگار نکاتی وجود دارد که ضروری است این موارد که برای جهان اسلام به ویژه مذهب حقه شیعه نقشه حیاتی دارد، مطرح شود و از نظرات شما بزرگواران برای برطرف کردن آنها استفاده کنیم.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: سبک و سیاق عزاداری ها هر سال به نحوی تغییر می کند برای مثال نوع عزاداری ها در چند دهه گذشته با عزاداری های امسال به هیچ وجه قابل قیاس نیست، در عزاداری ها هم در بُعد کمی و هم کیفی تغییراتی به وجود آمده است که این تغییرات باید به خوبی شناسایی شوند تا خدایی ناکرده برخی از بدعی تحت عنوان تغییر در مجالس عزا و ... نفوذ پیدا نکنند.

حجت الاسلام ملکی در ادامه افزود: شاید در دهه های گذشته دشمنان اهل بیت(ع) کارشکنی هایی در طول سال به ویژه محرم و صفر انجام می دادند، ولی اکنون این کارشکنی ها و شبهه افکنی ها در 12 ماه سال در حال انجام است و هم اینکه دشمنان تمام امکانات خود را برای رسیدن به این نیت پلید بسیج کرده اند.

مدیر مدرسه علمیه کنگاور ادامه داد: بنابراین باید در برگزاری مراسم های عزا در این شبها و حتی در دیگر مراسم های دینی چه عزا و چه اعیاد مذهبی هوشمند عمل کنیم و اجازه ورود جریانات منحرف که از ریشه، دین را تخریب می کنند، باشیم.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه برخی از جریانات به دنبال بازتعریفی غیرواقعی از شیعه هستند، گفت: در سال های اخیر به ویژه در ایام محرم و اربعین حسینی شاهد تکاپوی شدید این جریان های منحط و شیعه ستیز بوده و هستیم، این جریانات می خواهند که بین برادران اهل تشیع و اهل سنت اختلاف ایجاد کنند، یعنی به نوعی این گروه ها و جریانات جیره خوار سرویس های اطلاعاتی غربی، عربی و اسرائیلی هستند.

حجت الاسلام ملکی اظهار داشت: راهپیمایی بزرگ اربعین که از حدود سال 1382 در جهان اسلام رسمیت یافت، برای این جریان های شیعه ستیز بسیار ناگوار بود، بنابراین با پشتیبانی های مالی از سوی سرویس های جاسوسی بیگانه تلاش بسیاری برای کمرنگ کردن این تجمع و راهپیمایی عظیم داشته و دارند و در این میان خنثی کردن این توطئه ها بصیرت دینی و سیاسی یکایک ما را طلب می کند.

مدیر مدرسه علمیه کنگاور در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که نباید فراموش کنیم این است که برای انجام باشکوه مراسم عزای حسینی و نیز حفظ سلامت مومنین و عزاداران همه مکلف به رعایت دقیق و کامل پروتکل های بهداشتی هستیم و اتفاقا امام خامنه ای نیز بر روی این مورد تاکیدات بسیار فراوانی داشته و دارند./1400/پ210/

ارسال نظرات