۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۸۷۰۱۷
امام جمعه موقت کرمانشاه:

مسؤولان به مشکلات خانواده های شهدا رسیدگی کنند

مسؤولان به مشکلات خانواده های شهدا رسیدگی کنند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی با بیان اینکه مسؤولان به مشکلات خانواده های شهدا رسیدگی کنند، گفت: امروز جامعه اسلامی ما به شدت نیازمند فرهنگ جهاد و شهادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی امروز در دیدار جمعی از خانواده های شهدای کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: هیچ کسی نمی تواند منکر جایگاه والا و معنوی شهدا شود، زیرا این عزیزان با خلوص نیت جان خود را برای اعتلای انقلاب و اسلام در طبق اخلاص گذاشتند.

امام جمعه موقت کرمانشاه تأکید کرد: امروز خانواده های شهدا که این چنین فرزندان برومندی را پرورش داده اند باید در جامعه از شان و منزلتی بسیار بالا برخوردار باشند تا بلکه بخشی از بزرگ منشی این عزیزان را بتوانیم جبران کنیم.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه گفت: شهدا هدفی جز استقرار حکومت اسلامی، امنیت برای ملت ایران و اخلاص در عمل نداشتند؛ شهیدان می توانستند به مانند برخی دیگر در خانه خویش بمانند ولی عزت نفس و غیرت به آنها اجازه نداد که در مقابل دشمنان این مرز و بوم ساکت بنشینند که این مایه مباهات برای همه ما به ویژه خانواده های معظم این شهداست.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که زنگار روزگار یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران را از یادها ببرد، نباید اجازه بدهیم که دل مشغولی های دنیوی بزرگ مردی شهدا را به حاشیه براند. امروز همه در قبال شهدا و خانواده معظم آنها به نوعی مسؤول هستیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه بیان داشت: از مسؤولان متولی و فرهنگی می خواهیم با انجام کارهای اصولی و جامع همواره نام شهدا، ایثارگران و رزمندگان اسلام را در کشور نه تنها زنده نگه دارند، بلکه رشادت های این عزیزان و شیرمردان و شیرزنان را برای نسل های جوان و نوجوان بازخوانی کنند، زیرا امروز جامعه اسلامی ما به شدت نیازمند فرهنگ جهاد و شهادت است.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: امنیت و آسایش اکنون ایران اسلامی در منطقه خاورمیانه که سراسر خون و خون ریزی است، مرهون شهیدان و ایثارگری های آنان است، این شهیدان بودند که به این نظام و انقلاب صلابت و اقتدار بخشیدند و به هیچ وجه نمی توان به معنای واقعی بهای این همه رشادت شهدا را بدهیم.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: متولیان امر و دولتمردان باید پای درد دل خانواده های شهدا بنشینند و مشکلات آنان را بشنوند و حل کنند، زیرا خدمت به خانواده های شهدا یک عبادت بزرگ محسوب می شود./1400/پ210/

ارسال نظرات