۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۶۸۷۰۵۲
حجت الاسلام موسوی:

حفظ سلامت عزاداران از هر چیزی مهم تر است

حفظ سلامت عزاداران از هر چیزی مهم تر است
قزوین ـ امام جمعه محمود آباد گفت: به خطر افتادن جان هموطنان و همشهریان به خاطر اقامه عزای سرور و سالار شهیدان جایز نیست و هیچ کدام از علما و بزرگان آن را تایید نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی، در مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان که در مسجد جامع شهر محمود آباد نمونه برگزار شد گفت: امام حسین(ع) برای زدودن منکر قیام کردند و با این حرکتشان خواستند تا در جامعه خودخواهی به خداخواهی، ظلمت به عدالت و خدافراموشی به خداپرستی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از افراد بعد از شهادت امام حسین(ع) برای انتقام قیام کردند و در این راه جان دادند، اما هیچکدام به مقام شهدای کربلا نرسیدند، چون یاران امام حسین(ع) زمان شناس بودند و به یاری امام زمانشان شتافتند.

امام جمعه محمود آباد نمونه استان قزوین عنوان کرد: قیام تاریخی حضرت سید الشهدا(ع) درس بزرگی برای همه آن هایی است که با ظلم و استبداد مبارزه و در برابر طاغوت زمان ایستادگی می کنند.

وی افزود: عاشورا به همه آموخت که عدالت با ظلم نمی تواند در یک مسیر قرار بگیرد و پیروی از اهل بیت(ع) با ستمکاری و فساد سازگار نیست.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه با مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که با شیوع کرونا در جامعه همزمان شده است، عنوان کرد: هیئت هایی که در این ایام فعالیت می کنند باید کاملا مراقب سلامتی عزاداران باشند و حتما شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: به خطر افتادن جان هموطنان و همشهریان به خاطر اقامه عزای سرور و سالار شهیدان جایز نیست و هیچ کدام از علما و بزرگان آن را تایید نمی کنند، بنابراین حتما باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرد.

ارسال نظرات